2012-09-08, 22:07
Medlem
Jungles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av climber
Blockerar metadon andra opiater? Sub?

Ja! o blanda inte det, ingen bra ide.
Citera
2012-09-08, 23:29
Medlem
eradnups avatar
Hur stora är möllehjulen? någon som kan lägga upp en bild med linjal?
Citera
2012-09-09, 08:03
Medlem
Jungles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eradnup
Hur stora är möllehjulen? någon som kan lägga upp en bild med linjal?

KOlla på danska fass, finns en som är lika stora som stess 10mg ca o en sort som är som FM1 (märkta m20), du får kolla själv jag är inte nån betjänt

Lyckas du blir blåst så lämna sluta, man känner ju ingen smaken direkt när man äter dom.
Senast redigerad av Jungle 2012-09-09 kl. 08:05.
Citera
2012-09-09, 16:45
Medlem
SexuellUppoffrings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jungle
Ja! o blanda inte det, ingen bra ide.

Inte för att vara den men blockerar verkligen metadon andra opiater?
Vad jag förståt så gör den inte det.

MVH.
Citera
2012-09-09, 18:32
Moderator
T-80Us avatar
Hejsan!

Jag har en fråga angående metadon, då jag inte har någon koll på sådant alls. Ges metadon bara till intravenösa heroinmissbrukare, eller gäller det folk som brukar opioider på andra sätt också, alltså diverse tabletter eller whatnot?

Anledningen till min fråga är att jag ser på debatt om William Petzäll och där diskuteras att han ville komma in på ett metadonprogram. Jag vet inte om han injicerade heroin eller så, men det är inget jag någonsin hört talas om.

Tacksam för svar från någon med koll!
Citera
2012-09-09, 20:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av T-80U
Hejsan!

Jag har en fråga angående metadon, då jag inte har någon koll på sådant alls. Ges metadon bara till intravenösa heroinmissbrukare, eller gäller det folk som brukar opioider på andra sätt också, alltså diverse tabletter eller whatnot?

Anledningen till min fråga är att jag ser på debatt om William Petzäll och där diskuteras att han ville komma in på ett metadonprogram. Jag vet inte om han injicerade heroin eller så, men det är inget jag någonsin hört talas om.

Det har jag aldrig hört talas om.
Citera
2012-09-09, 20:30
Medlem
Jungles avatar
Citat:
KOlla på danska fass, finns en som är lika stora som stess 10mg ca o en sort som är som FM1 (märkta m20), du får kolla själv jag är inte nån betjänt

Lyckas du blir blåst så lämna sluta, man känner ju ingen smaken direkt när man äter dom.

Skrev helt fel, lyckas man bli blåst på dessa så är nog droger inget för dig, och man känner ju smaken direkt....blir lite fel när man tagit några kartor för mycket ibland.
Citera
2012-09-09, 20:33
Medlem
Jungles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T-80U
Hejsan!

Det är olika men du behöver absolut inte vara IV missbrukare för att få meta, men vad skulle han men meta till har jag inte riktigt fattat...låter mer som sub hade passat han.

Fan vad metat har blivit populärt och massa skitungar vill in i programmen och ha meta, det är flytande handbojor minst sagt. Till o med vissa (många) heroinister som har meta ångrar att dom började med det.

Edit: och är du inte tung heroinist så får man inte metadon direkt, utan får testa sub först.
Citera
2012-09-09, 20:44
Moderator
T-80Us avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HondO
Det har jag aldrig hört talas om.

Citat:
Det är olika men du behöver absolut inte vara IV missbrukare för att få meta, men vad skulle han men meta till har jag inte riktigt fattat...låter mer som sub hade passat han.

Fan vad metat har blivit populärt och massa skitungar vill in i programmen och ha meta, det är flytande handbojor minst sagt. Till o med vissa (många) heroinister som har meta ångrar att dom började med det.

Edit: och är du inte tung heroinist så får man inte metadon direkt, utan får testa sub först.

Tack för era svar!

Jag kan som sagt inget om detta alls, just metadon då. I senaste debatt snackar dock hans kontaktperson OCH mamma om att han (William Petzäll alltså) ville in på ett metadonprogram. Endast därför jag frågar, blir lite nyfiken.
Citera
2012-09-09, 20:46
Bannlyst
Citat:

Jag har träffat honom och visst tog han sub, innan han "upptäckte" metadon. Grejen är att sub och metta sopar bort suget, ångesten över hela fältet. Med bara en drog! Visst blir det tråkigt i längden, att inte kunna rusa sig utan bara "fungera", men det är en annan sak. För min del sopade subben bort suget efter 3 droger samtidigt, och gjorde att jag kunde lägga av med en fjärde som också är livsfarlig egentligen: rökningen. Sub och meta och ju den märkliga egenskapen att reducera allt drogsug från all droger + ångest + whatever till EN drog.
Så egentligen är sub perfekt för folk egentligen att lägga av med, whatever. Sen är det bara att gradvis sänka. Inte hellätt, men du fungerar.

Petzäll drack, samtidigt som han tog metta för att bli kvitt ångest. Han körde två droger för att eliminera ångesten, och benso också periodvis. Och alla vet hur farliga de drogerna är tillsammans.

Jag tror han dog av att han underskattade alkoholen han hade kvar i blodet sen dagen innan...
Metta + alkohol + rester av benso dödade honom, tror jag. Men det kan ha varit självmord, med tanke på SMS't.
Citera
2012-09-17, 04:54
Medlem
Får en person som bara tar opiater då och då ett jävla rus på 20-30mg metadon?
Är det ett skönt morfin rus och sitter det i länge då? känns som att längden på ruset borde vara riktigt bra.

Mvh
Citera
2012-09-18, 04:28
Medlem
Unbalanceds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av buddler
Får en person som bara tar opiater då och då ett jävla rus på 20-30mg metadon?
Är det ett skönt morfin rus och sitter det i länge då? känns som att längden på ruset borde vara riktigt bra.

Mvh
Utan tolerans så visst kan det räcka med 30mg för att uppnå ett behagligt rus och Metadon har lång halveringstid så det kommer sitta i längre än vad man kanske är van vid med andra opioider.
Sedan varierar det från person till person, endel räcker dosen bra till andra får ta mera. Det ända du kan göra är att prova dig fram.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in