Citat:
Ursprungligen postat av Jungle
Det är olika men du behöver absolut inte vara IV missbrukare för att få meta, men vad skulle han men meta till har jag inte riktigt fattat...låter mer som sub hade passat han.
Fan vad metat har blivit populärt och massa skitungar vill in i programmen och ha meta, det är flytande handbojor minst sagt. Till o med vissa (många) heroinister som har meta ångrar att dom började med det.
Edit: och är du inte tung heroinist så får man inte metadon direkt, utan får testa sub först.
Jag har träffat honom och visst tog han sub, innan han "upptäckte" metadon. Grejen är att sub och metta sopar bort suget, ångesten över hela fältet. Med bara en drog! Visst blir det tråkigt i längden, att inte kunna rusa sig utan bara "fungera", men det är en annan sak. För min del sopade subben bort suget efter 3 droger samtidigt, och gjorde att jag kunde lägga av med en fjärde som också är livsfarlig egentligen: rökningen. Sub och meta och ju den märkliga egenskapen att reducera allt drogsug från all droger + ångest + whatever till EN drog.
Så egentligen är sub perfekt för folk egentligen att lägga av med, whatever. Sen är det bara att gradvis sänka. Inte hellätt, men du fungerar.
Petzäll drack, samtidigt som han tog metta för att bli kvitt ångest. Han körde två droger för att eliminera ångesten, och benso också periodvis. Och alla vet hur farliga de drogerna är tillsammans.
Jag tror han dog av att han underskattade alkoholen han hade kvar i blodet sen dagen innan...
Metta + alkohol + rester av benso dödade honom,
tror jag. Men det kan ha varit självmord, med tanke på SMS't.