2014-06-14, 13:50
Medlem
masterior26s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ponydreams
Är sen ett år tillbaka med metadon igen i programmet, haft sub tidigare... Jag står på följande medicin, metadon,gabapentin,lamotrigin,seroquel.
Men jag har sedan tidigare haft problem med anorexia.
Jag vet att metadon kan ge viktökning gick upp 10kg.. Men jag är fundersam kring seroquel har där 200mg om dagen.. Och jag undrar helt enkelt om det finns någon liknande medicin? Eller ska man helt enkelt ge upp det och bita ihop och kämpa. Söker alltså på tips som funkar bra ihop med metadon.. Jag har börjat träna mest för att komma igång och få rutin samt få upp flåset på köpet.. Mvh

Får du mycket biverkningar av seroquel eller att du går upp i vikt av den? Vad får du seroquel mot? Det finns säkert någon liknande medicin, ta upp det med läkaren bara.
Citera
2014-06-20, 02:17
Medlem
orrecrists avatar
Hur funkar tabletterna? Svälja hela, krossa snort, under tunga? Hur mycket ska en icke opiat tolerant person ta på runt 100 kilo för att få ett bra rus?
Citera
2014-06-22, 01:05
Medlem
Fordies avatar
Också nyfiken på tabletterna. Tillgång till danska 20mg. Varit ren i över ett år från opiater. Vill nu banka i mig lite tablett-metadon. Är det en tablett rakt av som gäller eller tar man en halv till att börja med? Är det vanlig beredning som gäller, ner i ett glas, veva, bomull, suga upp, in i armen, må gud?

Metdon var liksom aldrig min grej när jag var inne i svängen.

/Fordie
Citera
2014-06-22, 06:27
Bannlyst
Ta 10 mg oralt och tänk på att Metadon tar fyra timmar för full effekt och minst 1-1½ timme innan man öht känner något.
Citera
2014-06-22, 09:20
Medlem
Träffar en kille som går på metadon då han varit heroinist. Alltså får han de utskrivit som ''medicin'' . Men går de verkligen att bli helt ren från metadonet, även om man trappar ut det ?
Citera
2014-06-23, 18:55
Medlem
Fordies avatar
Kan en person helt och hållet utan tolerans slå i sig 10mg i tablettform? IV dvs.
Samt gäller samma "4-5 tim påslag" eller är det instant när man tar det IV?

/Fordie
Citera
2014-06-23, 20:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Drickyoghurtdeluxe
Träffar en kille som går på metadon då han varit heroinist. Alltså får han de utskrivit som ''medicin'' . Men går de verkligen att bli helt ren från metadonet, även om man trappar ut det ?

Klart det går. Varit helt ren från metadonet i 7 månader nu. Ska dock sägas att avtändningen är rätt tuff och utdragen.
Citera
2014-06-25, 02:32
Medlem
Fordies avatar
Kan verkligen inte slå meta tabletter. Slösat 4st 20mg nu. Vad gör jag för fel? Gör samma procedur som med vilken oxy, sub, dolcontin whatever, men jag mår bara skit av det jag får i mig.

Edit: Har ekande tandvärk efter 10mg metadon IV. Kan man vara imun mot metadon eller nåt?

/Fordie
Senast redigerad av Fordie 2014-06-25 kl. 03:11.
Citera
2014-06-25, 08:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Fordie
Kan verkligen inte slå meta tabletter. Slösat 4st 20mg nu. Vad gör jag för fel? Gör samma procedur som med vilken oxy, sub, dolcontin whatever, men jag mår bara skit av det jag får i mig.

Edit: Har ekande tandvärk efter 10mg metadon IV. Kan man vara imun mot metadon eller nåt?

/Fordie
Varför inte bara ta dem oralt som jag föreslog något inlägg ovan?
Citera
2014-06-25, 13:29
Medlem
Fordies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DEPRESSIV
Varför inte bara ta dem oralt som jag föreslog något inlägg ovan?

För att jag gillar att stoppa sprutor i armen såklart. =)
Tycker dessutom det är märkligt med en drog som tar nästan fyra timmar på sig att nå full effekt.

/Fordie
Citera
2014-06-25, 13:39
Medlem
Jungles avatar
Citat:
Tycker dessutom det är märkligt med en drog som tar nästan fyra timmar på sig att nå full effekt.

/Fordie

är det de stora eller små? de små löser sig mycket bättre men även de stora löser sig okej, men inget jag rek att skjuta metadon....inte nyttigt för kroppen precis...fast man blir ju frisk snabbt annars tas metadon upp väldigt bra oralt.
Citera
2014-06-25, 14:15
Bannlyst
Citat:

/Fordie
Har faktiskt ingen koll på hur Metadon i tablettform funkar IV, men det är knappast slöseri att ta Metadon oralt om man säger så. Uppemot 99% biotillgänglighet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in