2016-02-04, 00:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ambivallens
Tack för svaren. Just nu är det ELF som brister mest och det är det enda jag har tid att åtgärda inför kommande prov. Har ni tips på någon streamsajt där man kan slå på engelsk sub?

Eller räcker det med att endast slå av den svenska subben och kolla upp okända ord?
Inget bra tips där, tyvärr. Började själv köra engelsk text förut när man kollade nya avsnitt som inte hade hunnit översatts till svenska. Detta är år och dagar sedan. Nu för tiden kör jag utan text, funkar finemang.
Svensk text funkar det med, försök lyssna på vad som sägs och koppla till översättningen. Då snappar du garanterat upp flera ord varje film. Men som sagt, läs också!
Citera
2016-02-04, 15:07
Medlem
anonymess avatar
Kan man på något sätt ta reda på vilket pass som är utprövningspasset? En bekant till mig sa något om dysleksigruppen o deras tider. Nån som vet?
Citera
2016-02-04, 17:23
Medlem
1andreas1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ace_sec
ORD är inte så strategiskt smart att öva på. Endast 10 poäng finns att kamma hem på provet, inte speciellt många alltså!Att sitta och plugga tusentals ord är att kasta bort tid. Ägna tiden åt moment som ger många poäng istället, exempelvis NOG-tänket och KVA.

20 ord + MEK som egentligen bara handla om att veta vad orden betyder.
Citera
2016-02-04, 21:10
Medlem
Vi säger att jag skriver 1.8 på kvantitativa och sedan 0,2 på verbala.

Om jag vill söka en teknisk utbildning söker jag då BARA med mitt resultat på kvantitativa 1,8?

...eller är det så att jag söker på mitt totala oavsett vilket program jag söker dvs (1,8+0,2)/2=1,0?
Citera
2016-02-04, 21:12
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Asdfghzq
Vi säger att jag skriver 1.8 på kvantitativa och sedan 0,2 på verbala.

Om jag vill söka en teknisk utbildning söker jag då BARA med mitt resultat på kvantitativa 1,8?

...eller är det så att jag söker på mitt totala oavsett vilket program jag söker dvs (1,8+0,2)/2=1,0?
Totala.
Citera
2016-02-04, 21:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av U-Fig
Totala.

Är du helt säker?
Citera
2016-02-04, 21:18
Medlem
Citat:
Är du helt säker?

Nej, jag tror UHR kan göra ett undantag bara för dig.
Citera
2016-02-04, 21:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pjotr.1.

Jag undrar bara vad som gäller så din dryga attityd får du behålla för dig själv.
Citera
2016-02-04, 21:25
Avslutad
Citat:
Jag undrar bara vad som gäller ...
Och det har du ju redan fått svar på. Även om du inte verkade särskilt nöjd med det svaret.
Citera
2016-02-04, 21:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av U-Fig
Och det har du ju redan fått svar på. Även om du inte verkade särskilt nöjd med det svaret.

Så för att en person säger en sak på Flashback så är det sant?

Jag tror givetvis att du har rätt dock.
Citera
2016-02-04, 22:19
Medlem
Azazello.Fiellos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bronzy
Är det någon som skrivit ner eller kommer ihåg något av de 10 ord som kom på utprövningshäftet?
Vadå? Vill du fuska?
Det goda fusket
Citat:
Kämpa!
Citat:
En vanlig missuppfattning jag möter bland vänner och bekanta är att det skulle vara lätt att plugga upp sig till de högsta resultaten. Självklart går det men det är verkligen inte enkelt. Och går man in med inställningen: "om jag pluggar några veckor innan provet så kommer jag höja mig från 1.0-1.7+", lär man bli besviken.
Ja, högskoleprovet är verkligen jätte svårt. 1.7+ i alla fall!
Senast redigerad av Azazello.Fiello 2016-02-04 kl. 22:54.
Citera
2016-02-05, 21:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Azazello.Fiello
Vadå? Vill du fuska?
Det goda fusket

du har rätt så långt tänkte inte jag det är ju ändå fusk.. min girighet tog över.. bra att ingen postade orden ändå
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in