Citat:
Ursprungligen postat av
deanoashton
Tackar.
Kommer från en ganska medioker bok av Albin Stööp. Så skriver du 2,0 på HP, tror jag titeln är.
Med andra ord. Även om jag inte med bestämdhet kan avgöra vad ett tal är men jag vet att det kommer vara större än ett annat angivet tal, kan jag svara på frågan?
Precis, det har att göra med olikheter men du kan lösa frågan utan att kunna sånt. Ibland kan frågorna dock vara luriga, t.ex. kan de ha sagt "En av de tre bitar" som kvantitet 1 vilket skulle innebära D då en av bitarna kan vara den korta biten.
Citat:
Ursprungligen postat av
AntzPantz
Ord är 20p, sedan finns det MEK som även det är 20p och det handlar 80% om ordförståelse. Lustigt att istället rekommenderar att plugga på delen som ger minst poäng (12st)
NOG-delen är mycket enklare att plugga på och ger snabbare resultat, räcker att plöja igenom 10 gamla högskoleprov så förstår man tänket bakom NOG-delen medan man måste träna på ord i minst flera månader för att ge avsevärda höjningar. Det föreslås generellt att mattedelen är viktigare att öva på än verbala delen men när man väl kan mattedelen är ordträning antagligen det bästa verbala plugget för att få fler poäng.