2016-01-30, 22:03
Medlem
P.Gs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Simmaellersjunk
Känns som det var lite anpassade frikyrko- och skolfrökenfrågor ikväll, speciellt från starten med Vetlanda. Inte riktigt passande för F&F. Själv tog jag Vetlanda och Helsingör på 6, men briljerade med 8 på Key West.
Är väl bara F&F-fanboys som vill tro det? Göran och Anna hade fördel på Vetlanda, F&F på Key West.
Citera
2016-01-31, 04:19
Medlem
Oddballs avatar
Är man så dålig och så totalt saknar allmänbildning att man inte kan svara på frågorna innan de läst upp allt på 10-poängsnivån så tycker jag att man hellre borde se på "Fångarna på fortet" - det är en mer passande intellektuell nivå då.

Hittills har jag aldrig någonsin haft under 85 poäng och vanligtvis ligger jag på tresiffriga poäng, inte helt sällan kan jag även svara på nästa veckas "Vem är det?" - bra är jag plus att jag är dessutom ödmjuk som få.

Alla ni andra kan ju inte rå för att ni föddes lätt utvecklingsstörda och bara snittar 50-60 poäng per avsnitt, det behövs riktigt dåliga deltagare så vi andra som är lite snabbare i tanken får känna oss bättre än er. Tack för att ni finns och är så dåliga!
Citera
2016-01-31, 07:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moltas666
Möjligtvis i dom kretsar där du håller till. För många av oss övriga var hon ett välkänt namn.

Varifrån då?

Är "många av er" bekanta med henne? För inte fan har hon synts i media.
Citera
2016-01-31, 07:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Steff83
Nej..Anna var inte "okänd". Är man i henne position är man en offentlig person..och kändis för en hel del av olika skäl. Vem som är känd för dig, eller hur du definierar det hör inte hit.

"Offentlig person?"

En icke mätbar procent av landets befolkning kände till vare sig hennes namn eller utseende innan första framträdandet i programmet.

Spelar du dum?
Citera
2016-01-31, 10:51
Medlem
Moltas666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Baphometboy
"Offentlig person?"

En icke mätbar procent av landets befolkning kände till vare sig hennes namn eller utseende innan första framträdandet i programmet.

Spelar du dum?

Det är du som rör dig i obildade kretsar. Anna har som GD för Skolverket varit ständigt återkommande gäst i våra vanligaste nyhetsprogram, i olika utredningar i olika offentliga diskussioner och så vidare. Anledningarna är att skolfrågor varit ivrigt diskuterade under många år.

Men du har väl missat det också?

Citat:
Jo..Det var ju bra mycket mer variation under Ingvar och Björns tid..säkert mycket beroende på deras intresse för annat än bara kultur...båda var ju sportpersoner från början och Björn var intresserad av lite av varje...även kultur författare som han också är, och Ingvar även inom nöjesbranschen...men dom var allsidiga.

Lindström och Luuk är ju mer produkter direkt från svenska nöjeseliten..även om Fredrik har det här med hans språkintresse.

Att det var mer variation tidigare får du nog styrka på något sätt. Det känns som en efterhandskonstruktion.

Frågorna finns väl samlade om man söker lite på Wiki.
Citera
2016-01-31, 15:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moltas666
Det är du som rör dig i obildade kretsar. Anna har som GD för Skolverket varit ständigt återkommande gäst i våra vanligaste nyhetsprogram, i olika utredningar i olika offentliga diskussioner och så vidare. Anledningarna är att skolfrågor varit ivrigt diskuterade under många år.

Men du har väl missat det också?

Att det var mer variation tidigare får du nog styrka på något sätt. Det känns som en efterhandskonstruktion.

Frågorna finns väl samlade om man söker lite på Wiki.

Anna var total okänd.

En jävla kunskapsbroiler som fuskar till KD-tönten en seger i På spåret.
Citera
2016-01-31, 17:57
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Baphometboy
"Offentlig person?"

Spelar du dum?
Nu avslöjar du dig...då du inte vet vad en offentlig person är för något...Ditt malande här är OT för övrigt. Tack och hej!
Citera
2016-02-01, 06:02
Medlem
Citat:
Nu avslöjar du dig...då du inte vet vad en offentlig person är för något...Ditt malande här är OT för övrigt. Tack och hej!

"Offentlig person" är ett icke särskilt exakt definierat begrepp i Sverige, men det visste du väl ditt ärkenöt...;0)

Det är inte OT att tycka att helt okända inte bör vara med.
Citera
2016-02-01, 08:08
Medlem
Swan65s avatar
Hägglund fortsätter att briljera.. Stolt att vara kristdemokrat
Citera
2016-02-01, 08:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av freeriderXII
Göran Hägglund var bra men han hade tur att få frågor på Vetlanda smålänning som han är.

Det nämndes väl i programmet att han ursprungligen är från Degerfors?
Citera
2016-02-01, 08:41
Medlem
core_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oilkink
Det nämndes väl i programmet att han ursprungligen är från Degerfors?
Förvisso,men han har bott i Jönköping och Bankeryd sedan 1978
Citera
2016-02-01, 09:28
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oddball
Är man så dålig och så totalt saknar allmänbildning att man inte kan svara på frågorna innan de läst upp allt på 10-poängsnivån så tycker jag att man hellre borde se på "Fångarna på fortet" - det är en mer passande intellektuell nivå då.

Hittills har jag aldrig någonsin haft under 85 poäng och vanligtvis ligger jag på tresiffriga poäng, inte helt sällan kan jag även svara på nästa veckas "Vem är det?" - bra är jag plus att jag är dessutom ödmjuk som få.

Alla ni andra kan ju inte rå för att ni föddes lätt utvecklingsstörda och bara snittar 50-60 poäng per avsnitt, det behövs riktigt dåliga deltagare så vi andra som är lite snabbare i tanken får känna oss bättre än er. Tack för att ni finns och är så dåliga!

Redan när På spåret startade 1987 visste jag svaret på alla därefter kommande program.

Programmets utveckling visar ganska väl hur samhället förändrats. Det var väldigt lågt tempo under de tidiga åren. Det är anledningen till att jag kunde inhämta framtidsinformationen redan då.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in