2016-12-16, 23:01
Medlem
MrSokratess avatar
Störde mig på att de visade film från Alcázar och Plaza de España när de frågade om Alcázar.
Citera
2016-12-16, 23:36
Medlem
arakas avatar
Komiskt att multikulti SVT inte har en enda MENA eller liknande bland de tävlande. Bara en massa etniska svenskar från minst medelklassen bland de tävlande.
Citera
2016-12-16, 23:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av araka
Komiskt att multikulti SVT inte har en enda MENA eller liknande bland de tävlande. Bara en massa etniska svenskar från minst medelklassen bland de tävlande.

Och hade de haft MENA hade de blivit inkvoterade enligt dig. Tänk att man aldrig kan bli nöjd ...
Senast redigerad av nantes 2016-12-16 kl. 23:52.
Citera
2016-12-16, 23:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av araka

Det kommer säkert någon inkvoterad till nästa år. Men det kan bli svårt att hitta någon som klarar av frågorna. För övrigt, finns det tåg i öknen?

Det vore intressant om SvT försökte bredda spektret av tävlande utanför den humanistiska kulturmaffian från Stockholms innerstad. Varför inte tävlande par med arbetslösa SD-väljare från någon bruksort? Frågorna bör dock vara högst på vi-i-femman-nivå för att kunna ge rätta svar.

Jag tror inte heller att våra kära kändisar vågar ställa upp på grund av deras rädsla för att framstå som de bimbos de är. Det vore stor komik att åse SD-röstande Conny och Sol-Britt från Hagfors tävla mot Carola Häggkvist och Magnus från Alcazar i en dramatisk shoot-out! Det lär inte bli många poäng där inte.

Som sagt, komplettera gärna gruppen med tiobarnsmamman Fatima och hennes stenkastande son Jihad. Det blir bra TV, som Donald the president-elect brukar säga.
Citera
2016-12-17, 00:02
Medlem
Limma skinkbits avatar
Naarvik!
https://www.youtube.com/watch?v=wkfcFK-JAx8
En Hassanreferens hade ju suttit fint i afton.
Citera
2016-12-17, 00:43
Medlem
vergissmeinnichts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av outback4
Johan Hiltons kille har ni här:

https://www.google.se/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=1&cad=rja&u act=8&ved=0ahUKEwiEwLyV1vnQAhUCDiwKHcqVCS0QFggbMAA &url=http%3A%2F%2Fwww.dn.se%2Fpa-stan%2Fveckans-lantis-henrik-torehammar%2F&usg=AFQjCNG4evytutpPSGj_kytsLHsJdSBf sA

Den där artikeln är ju åtta år gammal. En snabb sökning på Johan Hilton på Ratsit visar att han är gift med någon som också heter Johan. Gjorde en snabb sökning på Torehammar också, han är gift på annat håll.

Så din länk leder uppenbarligen till Johan Hiltons ex..

Fast det känns Off Topic det här, finns säkert skvallertrådar att ta det i.
Citera
2016-12-17, 01:42
Medlem
Hej Svejs. Nu tror ju inte jag att duon Lindström+Look bryr sig om vad vi skriver här på flaschback.
Dock måste jag säga att valet av tävlande är ett skämt.
Kakan Hermansson Hennes farsa led igenom hela programmet.
Vad faan menar Lindström+Look? Vill man sänka programmet för gott?

Mitt val av tävlande borde bli;
Göran Persson
Bert Karlsson
Anna-Greta Lejon
Ingvar Karlsson
Björn Borg
Ingrid Carlkvist
Tomas Wassberg
Plus att jag vill se Fredrik Reinfelts skämma ut sig inför hela svenska folket, Karljäveln är totalt okunnig vad det gäller allmänbildning.
Citera
2016-12-17, 09:37
Medlem
arakas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Simmaellersjunk
Det kommer säkert någon inkvoterad till nästa år. Men det kan bli svårt att hitta någon som klarar av frågorna. För övrigt, finns det tåg i öknen?

Det vore intressant om SvT försökte bredda spektret av tävlande utanför den humanistiska kulturmaffian från Stockholms innerstad. Varför inte tävlande par med arbetslösa SD-väljare från någon bruksort? Frågorna bör dock vara högst på vi-i-femman-nivå för att kunna ge rätta svar.

Jag tror inte heller att våra kära kändisar vågar ställa upp på grund av deras rädsla för att framstå som de bimbos de är. Det vore stor komik att åse SD-röstande Conny och Sol-Britt från Hagfors tävla mot Carola Häggkvist och Magnus från Alcazar i en dramatisk shoot-out! Det lär inte bli många poäng där inte.

Som sagt, komplettera gärna gruppen med tiobarnsmamman Fatima och hennes stenkastande son Jihad. Det blir bra TV, som Donald the president-elect brukar säga.
Enligt Stefan Löfven, Annie Lööf mfl är är väldigt många av de MENAs som kommit de senaste 20 åren högutbildade. Det borde mao finnas gott om potentiella MENA kandidater både som tävlande och som programledare, producenter, fotografer mm. När får vi se Ali och Ali i programledarstolarna i På spåret?
Citera
2016-12-17, 09:43
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Limma skinkbit
Naarvik!
https://www.youtube.com/watch?v=wkfcFK-JAx8
En Hassanreferens hade ju suttit fint i afton.

Klassiker! Dagens ungdom förstår antagligen inte hur stort detta var när det begav sig

Förövrigt skönt att Kakan åkte ut.
Min känsla var att resmålen var ovanligt enkla, men som vanligt var jag körd på musikfrågorna.
Listan måste vara det sämsta momentet i tävlingens historia, helt menlöst och det säger en del när det väljs "sagan om ringen" framför "Svenska utrikesminstrar"... Elitistiskt tänkt måhända men likväl.
Citera
2016-12-17, 10:07
Medlem
arakas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nantes
Och hade de haft MENA hade de blivit inkvoterade enligt dig. Tänk att man aldrig kan bli nöjd ...
Det är en helt annan fråga,
Citera
2016-12-17, 10:36
Medlem
Gigant_Supermans avatar
Kanske missat i tråden, men jag tycker mig se klara manskraft his Kristin Lundell. Är det så att hon gjort en könsoperation? Har ju väldigt manliga drag.

Skäringer sjöng ju förvånansvärt bra måste jag säga. Söt också.
Citera
2016-12-17, 11:32
Medlem
Folkess avatar
Säsongens bästa avsnitt! Dvs ett helt okej avsnitt sett till på spåret som helhet. Kakan är inte så himla hemsk, hon kanske har osympatiska åsikter och drag men hon är ändå lite charmig och har humor. Till skillnad från de okunniga tråkmånsarna Sigge och Malou.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in