2012-01-13, 21:09
Medlem
Detvardåsjälvas avatar
JAAA, jag tog Selma Lagerlöf INNAN de i dressinen gjorde det. Fan, det GÅR att fixa Vem där-frågorna!

Jävligt bra omgång för mig, tog Zürich på 8, hade redan föraningar på 10, med Einstein. Kunde folkomröstningarna, samt Schweiz på latin. Härnösand tog jag på "fågelinfluensa", alltså 8, och jag fick tre poäng på solfrågorna. Auckland tog jag på 2, hade dragit på Wellington på 6. Jag hade nog kammat ihop totalt 25-30 poäng allt som allt, vilket är helt okej om man frågar mig.
Citera
2012-01-13, 21:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr King
Här inleder alltid vår stad och så svarar Claes och Nisti Ånge. Inte många hästar hemma där inte.

Haha, jag skrattade verkligen pga. detta. Hur blåst får man vara?

Jag trodde Nisri hade nått botten där, men sen kom frågan om solens grundämnen.
Citera
2012-01-13, 21:14
Medlem
eternussermos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Multikulturisten

Ja, hon var verkligen inte bra, men borde vi inte ha högre förväntningar på Claes? Han är ju ändå stjärnadvokat och tidigare jämställdighetsombudsman.

Att en ståuppare inte har alla hästar hemma är inte så uppseendeväckande (Lex Peter Wahlbeck) men att en advokat är så fruktansvärt kass?
Citera
2012-01-13, 21:20
Medlem
theoones avatar
Citat:

Hahaha när hon säger Uv-strålning hahahaha, ögonblick som kommer gå till tv-historien.

Annars bra omgång ur mitt perspektiv, knaprade ihop 32 poäng, två tior då ja tog både Zurich och Härnösand då ja bott i Zurich och är uppvuxen i Sundsvall
Dock var frågorna på Aukland rätt svåra tycker jag.
Citera
2012-01-13, 21:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eternussermo
Ja, hon var verkligen inte bra, men borde vi inte ha högre förväntningar på Claes? Han är ju ändå stjärnadvokat och tidigare jämställdighetsombudsman.

Att en ståuppare inte har alla hästar hemma är inte så uppseendeväckande (Lex Peter Wahlbeck) men att en advokat är så fruktansvärt kass?

Han är ju politiker, så jag förväntade mig inte mycket därifrån.

Skämt åsido, Claes har verkligen inte imponerat han heller. Jag menar, rusdrycksomröstningen?! Med tanke på hans politiska position (jämställdhetsgrejen) så är ju detta den kanske viktigaste omröstningen för hans del.
Citera
2012-01-13, 21:21
Medlem
Paines avatar
Är det inte överdrivet mycket ordvitsar i ledtrådarna? Knappt någon ren kunskap längre
Citera
2012-01-13, 21:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av theoone
Hahaha när hon säger Uv-strålning hahahaha, ögonblick som kommer gå till tv-historien.

Annars bra omgång ur mitt perspektiv, knaprade ihop 32 poäng, två tior då ja tog både Zurich och Härnösand då ja bott i Zurich och är uppvuxen i Sundsvall
Dock var frågorna på Aukland rätt svåra tycker jag.

Det var imponerande 10 poängare. Tog Zurich på 8p. (armekniv och att man visste att stadens namn skulle vara Z gjorde det lätt). Men Härnösand var svårare. 32p. är riktigt bra för en person.
Citera
2012-01-13, 21:25
Medlem
theoones avatar
Citat:
Det var imponerande 10 poängare. Tog Zurich på 8p. (armekniv och att man visste att stadens namn skulle vara Z gjorde det lätt). Men Härnösand var svårare. 32p. är riktigt bra för en person.

Ja ibland går det förvånansvärt bra, medan vissa veckor är de som förgjort haha.
Det jag återkommande tycker är svårast i På spåret, de är musikfrågorna, haha.
Citera
2012-01-13, 21:29
Medlem
portnoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av theoone

Bland det sjukaste jag sett på TV.
Citera
2012-01-13, 21:38
Medlem
Trumpeters avatar
Det som överraskade mig mest idag var att Claes var precis lika värdelös som Nisti. Han hade dock självinstikt nog att hålla tyst när han inte kunde något.
Citera
2012-01-13, 21:52
Medlem
Ken Drydens avatar
Claes Borgström: En ren jävla skandal!
Citera
2012-01-13, 22:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Paine
Är det inte överdrivet mycket ordvitsar i ledtrådarna? Knappt någon ren kunskap längre

Instämmer. Är det p.g.a. en överdriven rädsla för att programmet ska bli "torrt och tråkigt"? Dessvärre är ordvitsarna så långsökta att det inte blir roligt, bara extremt svårt.

Jag gillar att det finns en frågesport som är riktigt svår. Önskar dock att tonvikten låg mer på kunskap än på frihjulande ordassociationer.

Vad gäller kvällens program - två radiounderhållare, en komiker och en advokat. Först tänker man att advokaten borde vara överlägsen. Sen tänker man lite till och kommer på att advokater är en sorts pajasar dom också.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in