Citat:
Ursprungligen postat av
El-Strutso
Du verkar ju expert på F35
Nej, är fortfarande ingen expert. Men jag försöker inte svälja informationen som motsäger viss fakta. När det gäller prestanda i fysiska termer är det tämligen solklart att planet är en trött buss.
- Låg maxfart
- Ingen supercruise
- Liten bomblast
- Dålig bränslekonomi
- Dålig acceleration
- Tvivelaktiga svängdata (+-G laster)
...etc...
= Små fördelar/inga fördelar, mer mot sämre prestanda.
Det här ju data som LM själva skriver, kanske inte på det här sättet, men datan är alltjämt där.
Om vi sen kopplar det mot projektets "track record" på alla fel och missar (och de är måååååånga)...samt att prislappen med största sannolikhet bara kommer öka, så finns det ingen anledning att man behöver vara Einstein för att förstå att detta är i princip omöjligt att det ska sluta bra. Bogdan snacka om att de ska ner till $80M per plan! Hur är det ens möjligt. En 6:e klassare med ett papper, penna och suddgummi klarar ju att räkna ut att det inte går. Jag menar över $40M per plan i utvecklingskostnader om man bygger ALLA tänkta plan. (allt R&D till dags dato). Den siffran kommer bara öka.
Så nej, jag är ingen expert, men jag kan räkna, läsa och dra deduktiva slutsatser. Det verkar mer än vad andra klarar av...