2016-01-27, 14:54
Medlem
back flashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ..51..
Jag har personligen ingen aning eller uppfattning i ärendet.
En formulering från FL på s. 64 AKTB54 är lite intressant dock (ställs i samband med 10 sept. samlag) och kan tolkas som att FB har rätt och du fel.

Tyder på frågor ställda i samband med yrkesutövning.

Alltså hur konspiratorisk är du? Hur kan du tolka det som att det handlar om prostitution?
Det framgår att han ställer frågor om hennes privatliv, om framtidsplaner och så när han har henne i bunkern.
Är det konstigt? Han hade ju planer på ha henne som sin partner i åratal - är det då märkligt att han ställer frågor om vem hon är?
Hur i hela världen skulle det antyda att hon är prostituerad??

/B.F
Citera
2016-01-27, 15:17
Medlem
Muffin Mans avatar
I fup står det dock något om att läkaren ringt och bokat henne. Förhållandet antyder att det varit fråga om eskort.
Citera
2016-01-27, 15:22
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av back flash
Det var ett jävla tjat. Hon är INTE prostituerad. Det är en helt vanlig tjej.
Ni har skapat en fantasivärld, en indiciekedja som delvis bygger på antaganden om vad som eventuellt står under maskningarna.
Att lägenheten var sparsamt möblerad beror på att hon hyrde den i andra hand - omöblerad. Att det inte fanns några lakan, ja, det kan ju vara så att teknikerna tagit med sig dem.
'tt det inte fanns någon mat i kylskåpet - jag vet inte hur ni gör på landet - men singeltjejer i Stockholm lagar kanske inte skitmycket mat hemma.
Kondomer? Hos en singeltjej? Nääää...
Ni kan ju spekulera hur mycket ni vill. Men jag vet vem hon är.
Och, jag repeterar, hon är INTE prostituerad.
Respektera att hon är ett brottsoffer, för fan.

B.F

Jag är ledsen men jag tror fortfarande att hon sålde sexuella tjänster. Mycket i FUP tyder på detta. Inte att hon var "anställd" utan skötte detta själv. Att du känner (till) henne innebär ju inte per automatik att hon skyltat med på vilket sätt hon eventuellt tjänat lite extra vid sidan om.

Det är ju inte helt ovanligt att studenter säljer sex för att dryga ut studiemedlet.
Det är bara att googla lite så hittar mane hel del artiklar om ämnet.
Tex http://allastudier.se/tips-o-fakta/2...ed-alla-medel/
Senast redigerad av T34Panzer 2016-01-27 kl. 15:24.
Citera
2016-01-27, 15:22
Medlem
constants avatar
Läkaren ser bra ut, han är enligt flera trevlig, han verkar väletablerad i samhället med bra arbete och så vidare. Att en singelkvinna som antagligen hyr en möblerad lägenhet i Stockholm, får kontakt med honom exempelvis via en kontaktsajt, och sedan efter en tids "pratande" hamnar i säng med honom första kvällen är knappast osannolikt.

Det känns lite förlegat att som många här tror, att en kvinna som har sex skulle vara prostituerad.

För övrigt: Flera här skriver om hur empatilös läkaren ter sig, samtidigt som de gör allt för att ta reda på vem brottsoffret är. Att försöka få fram hennes identitet för att sedan lägga ut det på webben är inte i samma nivå som vad läkaren gjort mot henne, men det gör knappast hennes liv enklare. Och det är empatilöst nog.
Citera
2016-01-27, 15:26
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yonderboy
Har inte läst igen hela tråden, men: http://arcticranger.tripod.com, klicka på The Author. Gaaammal sida, men "personligt" skrivet.

Edit: ser att den postats för länge sen. Mod, feel free att radera denna post.

Heh, låg inne där året efter honom. Spännande om man hade känt ett psykfall.
Citera
2016-01-27, 15:27
Medlem
back flashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Muffin Man
I fup står det dock något om att läkaren ringt och bokat henne. Förhållandet antyder att det varit fråga om eskort.

Nej, det gör det inte. Åtminstone har inte jag sett det. Hänvisning?
Citera
2016-01-27, 15:29
Medlem
back flashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Jag är ledsen men jag tror fortfarande att hon sålde sexuella tjänster. Mycket i FUP tyder på detta. Inte att hon var "anställd" utan skötte detta själv. Att du känner (till) henne innebär ju inte per automatik att hon skyltat med på vilket sätt hon eventuellt tjänat lite extra vid sidan om.

Det är ju inte helt ovanligt att studenter säljer sex för att dryga ut studiemedlet.
Det är bara att googla lite så hittar mane hel del artiklar om ämnet.
Tex http://allastudier.se/tips-o-fakta/2...ed-alla-medel/

"Mycket i FUP"? Vad betyder det?
Att hon hade sparsamt möblerat?
Att hon hade kondomer hemma?
Please.

/B.F
Citera
2016-01-27, 15:41
Medlem
Citat:
Alltså hur konspiratorisk är du? Hur kan du tolka det som att det handlar om prostitution?
Det framgår att han ställer frågor om hennes privatliv, om framtidsplaner och så när han har henne i bunkern.
Är det konstigt? Han hade ju planer på ha henne som sin partner i åratal - är det då märkligt att han ställer frågor om vem hon är?
Hur i hela världen skulle det antyda att hon är prostituerad??

/B.F
Tyvärr har du fel, min herre.
Citera
2016-01-27, 15:44
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av constant
Läkaren ser bra ut, han är enligt flera trevlig, han verkar väletablerad i samhället med bra arbete och så vidare. Att en singelkvinna som antagligen hyr en möblerad lägenhet i Stockholm, får kontakt med honom exempelvis via en kontaktsajt, och sedan efter en tids "pratande" hamnar i säng med honom första kvällen är knappast osannolikt.

Det känns lite förlegat att som många här tror, att en kvinna som har sex skulle vara prostituerad.

För övrigt: Flera här skriver om hur empatilös läkaren ter sig, samtidigt som de gör allt för att ta reda på vem brottsoffret är. Att försöka få fram hennes identitet för att sedan lägga ut det på webben är inte i samma nivå som vad läkaren gjort mot henne, men det gör knappast hennes liv enklare. Och det är empatilöst nog.

Citat: "Dom kände inte varandra på det sättet att hans namn kom på tal" sid 268
Låter inte som om pratat en tid.
Se skärmdump: https://minfil.org/A1t5l3bfb0/image.png

Dessutom stär det att att de träffas samma dag han för första gången tar kontakt med henne, och sedan träffas de återigen 2 dagar senare då han för birt henne.
https://minfil.org/B6tel3b0b5/image.png

Jag rekommenderar dig att läsa FUP, speciellt förhören (länkar finns i trådstarten)
Citera
2016-01-27, 15:44
Medlem
back flashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ritinkin
Tyvärr har du fel, min herre.

Där överbevisade du mig verkligen. Väl argumenterat!
Citera
2016-01-27, 15:47
Medlem
Citat:
Där överbevisade du mig verkligen. Väl argumenterat!
Vet inte vilka bevis du vill ha. Behövs inte, för du skulle nog ändå inte vara övertygad. En dom kommer komma såsmåningom, då kommer det framgå. Alt. man beställer förhören ifrån förhandlingen.
Citera
2016-01-27, 15:49
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
"Mycket i FUP"? Vad betyder det?
Att hon hade sparsamt möblerat?
Att hon hade kondomer hemma?
Please.

/B.F

FUP = Förundersökningsprotokoll.