2016-01-24, 23:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av braksskiten
Kan det verkligen stämma ?

Hur är det med aktivitetsrapporten skall den inte in mer ?

Ja herregud om det stämmer skall AF lägga hela sin tid på Invandrare då lär det inte finnas tid för annat minsann ??

Undra hur det blir om det blir regeringskris och h_xan Batra tar över lär det läggas lika mycket på invandrarna då, får de alla resurserna som under Reinfeldt och svenskarna FAS 3 åter skulle inte förvåna ??

Fas 3 kommer inte fasas ut utan det kommer vara kvar i många år till. Yes, alla resurser går åt mass invandringen sorgligt men sant. Det komm ju 190000förra året totalt. 100k av dessa är vuxna och ska ut i arbetslivet därför finns det ingen tid kvar åt vi svenskar. Men samtidigt så har man fin semester, även jag som är sjukskriven på obestämd tid. Väntar på pensionen fast att jag bara fyllt 32år nyligen.

Rapporten ska in men man kan fylla i en ruta att man inte har hittat något den här månaden och det blir inget av det då man har sökt men ej hittat något. Rapporten blir granskad och godkänd. Har frågat runt många och även sett med egna ögon att det stämmer
Citera
2016-01-24, 23:56
Medlem
Jiiimboohs avatar
En rapport över sökta arbeten ska in, men det är nog ganska riskfritt att bara hitta på. Man får pusha på lite själv för att få hjälp och då är det inte så mycket de kan göra egentligen. Det finns för många arbetslösa, helt enkelt.
Citera
2016-01-25, 00:27
Medlem
Fas 3 försvinner 31/12 2017
Citera
2016-01-25, 00:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nero4
Enligt min sambo är A-Kassa en semester period då handläggarna på Arbetsförmedlingen säger åt en när man är nybliven arbetslös att man kan stanna hemma och vila upp sig i 300dagar sedan kan man börja aktivt söka nya arbeten igen i FAS 1 "försäkrings kassan". Då kallar de en på ett möte angående en handlings plan. Alltså efter 300dagar och det blir cirka 1 1/5 år. Min sambo fick sin nya handläggare efter dag 290

De säger att långtid arbetslösa, Fas3are och migranter är de enda de koncentrerar sig på och övriga arbetslösa kan chilla

Bra för den arbetslösa som inte gillar att arbeta men samtidigt rena helvetet för den som arbetar och betalar skatt åt eländet.

Vad har du för lyx egentligen?
Själv måste jag både aktivitetsrapportera och ha en "aktivitet" hos af för att få pengar..
Citera
2016-01-25, 00:40
Medlem
Bunnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PatricHbg
A-kassan stryps, om du inte skickar in aktivitetsrapport var 14:e dag....
Speciella regler för dig i så fall. Alla andra skickar in aktivitetsrapport en gång i månaden.
Citera
2016-01-25, 01:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Felixhaljeskog
Vad har du för lyx egentligen?
Själv måste jag både aktivitetsrapportera och ha en "aktivitet" hos af för att få pengar..

Flytta till storstad = du blir lämnad i fred
Citera
2016-01-25, 03:26
Medlem
har fått a-kassa men får nu pengar av försäkringskassan p.ga gått med i arbetsgarantin för ungdomar, hur räknar dom ut dagarna där? jag ser inte hur många dagar jag har kvar, får jag nya dagar eller tar dom bara dagarna jag hade kvar sen min a-kassa tid? går det att se hur många dagar man har kvar någonstans?
Citera
2016-01-25, 06:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nero4
Bra för den arbetslösa som inte gillar att arbeta men samtidigt rena helvetet för den som arbetar och betalar skatt åt eländet.

Jag tycker problemen ökade när AF införde en sorts prestations lön för antalet arbetssökande handledarna kunde sopa under mattan.

Du förstår att personalen på AF avlönas med din skatt året runt?
Du förstår anställda inom FA betalas med din skatt året runt?
Du förstår anställda inom socialen betalas med din skatt året runt?

Inte ens om exemplena ovanför drivs i privat regi förvandlas de till riktiga jobb utan kommer finansieras med skattemedel och därmed fortsätta vara lika tärande som de arbetssökande.

Arbetsreligionen måste avvecklas där finns helt enkelt inte jobb till alla så vill du betala mer skatt eller fler avgifter för att de som går på A-kassan skall placeras i något hittepåjobb?
Citera
2016-01-25, 12:43
Bannlyst
Ett förslag är att öka effektiviteten i samhällen genom att t.ex. öka sysselsättningen. t.ex. kolla på posten, hur hade det varit om de hade haft igång på verksamheten på helgen också, det måste skapa fler arbetstillfällen för personer som kan och vill arbeta på helger. Jag tänker mest på att offentlig sektor ska stå för dessa sysselsättningsökningar men även göra det enklare för företag att kunna ha anställda på alla dygnets timmar under alla veckodagar.
Citera
2016-01-25, 12:50
Medlem
Sossarna bytte bara namn på fas 3 de jävlarna.
Citera
2016-01-25, 13:33
Medlem
hanklennarts avatar
Det måste ju vara nått fel på systemet, och det måste fixas omgående .
Fan vad irriterad jag blir på alla latgrisar som bara dräller runt och går på bidrag.
men mest irriterad blir jag på att vi bor i ett samhälle som accepterar detta beteende.

alltså akassan är ju en otrolig trygghet ifall man blir arbetslös av nån anledning , men när folk utnytjar det blir jag fan förbannad.

Undrar om det inte skulle löna sig att anställa mer folk som kontrollerade dom som går på akassa och satte lite press på dom .
Så att man inte kan ligga på sofflocket i 300 dagar utan man måste AKTIVT söka jobb inte bara ett tamt mail eller tom ljuga på rapporten om att man ha sökt jobb.
Citera
2016-01-25, 13:50
Medlem
raxmouses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hanklennart
Det måste ju vara nått fel på systemet, och det måste fixas omgående .
Fan vad irriterad jag blir på alla latgrisar som bara dräller runt och går på bidrag.
men mest irriterad blir jag på att vi bor i ett samhälle som accepterar detta beteende.

alltså akassan är ju en otrolig trygghet ifall man blir arbetslös av nån anledning , men när folk utnytjar det blir jag fan förbannad.

Undrar om det inte skulle löna sig att anställa mer folk som kontrollerade dom som går på akassa och satte lite press på dom .
Så att man inte kan ligga på sofflocket i 300 dagar utan man måste AKTIVT söka jobb inte bara ett tamt mail eller tom ljuga på rapporten om att man ha sökt jobb.

Dom vanligaste ekobrotten är skattebrott och bokföringsbrot, vet inte riktigt var detta kvalificerar sig men att anställa mer folk till ett redan korrumperat system tycker jag låter onödigt ekobrott är ett accepterat beteende och rätt snällt i rättsväsendets hänsyn, fusk med akassedagar är som sagt mer skambelagt just av det faktum att dom som gör detta oftast ljuger om sökta jobb(och uppfattas därefter som latgrisar) etc men sanningen är att det nog är ett systemfel och inte något som kan åtgärdas med mer övervakning.

fast vad vet jag, sysselsättningen för alla byråkrater och kostnaderna för samhället i stort hade sjunkit om idén med medborgarlön på riktigt skulle implementeras, "men då skulle alla vara hemma och lata sig", nä, inte jag. Nivån på medborgarlönen skulle kunna skrivas så som att hyran blir betald och mat och vård och ingenting mer... Men som det är nu så finns det inte resurser eller jobb, oavsett om du vill ha arbetsförmedlingens hjälp eller inte.

Sen det där med folk som dräller runt på bidrag, 20.5 miljarder svenska kronor varje år går till skattesubventionerade jobb, Sverige och sveriges företag dräller på bidrag och inte specifika individer på arbetsförmedlingen.

Citat:
Ursprungligen postat av MR-BOEG-HORA
Kul att du är så legitimerad att du inte vet skillnad mellan A-kassa och bidrag.
hehe, du hann före
Senast redigerad av raxmouse 2016-01-25 kl. 13:56.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in