2016-01-23, 12:56
Medlem
Softis...s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NorthSNKR
Trevligt minihus, bra koncept som det borde byggas fler utav.
Men svårmöblerat?

http://bostad.skandiamaklarna.se/till-salu/CMBoLgh/4F42B1IAHC6BPELS
Det är så många onödiga fel, som den som ritat det lilla huset har gjort, att jag blir trött.

Tvivlar på att byggkvaliteten håller högre standard, med tanke på att de inte ens kan få i en plint på rätt sätt.

http://img8.quedro.com/eaimages/74/9374c-b93b3-3eac2-6cd8e-60f8c-2b653-a15b4-e99df/9fb8d-5bf08-20070-c55fc-a90d6-466f7-7b057-dc010.jpg?width=
Citera
2016-01-23, 13:09
Medlem
CarolynHaxs avatar
Bäst att först och främst frånsäga mig allt ansvar: Jag vet absolut ingenting om Göteborg. Men av nedanstående snömos tror jag att det handlar om att försköna att det är bostäder byggda i ett gammalt industriområde.

"Esperantoplatsen, en del av Göteborgs nya stadsbild. Man har skapat en tydligare förbindelse mellan Kungshöjd och Linnéstaden, ny spårvagnslinje har dragits, restaurang och caféliv har utökats och det har blivit ett nytt promenadstråk. Södra Älvstranden kommer att skapa ett nytt område i Göteborg och man kommer vända tillbaka stadens ansikte mot havet. Göteborg kommer att ta ett kliv ut i älven och låta invånarna i Innerstaden möta vattnet."
Citera
2016-01-23, 13:11
Medlem
CarolynHaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NuLugnarDuNerDig
http://www.hemnet.se/bostad/bostadsratt-2,5rum-kungshojd-goteborgs-kommun-surbrunnsgatan-8-a-8660604
Hur fan kom dom på tanken till denna balkongbilden?
Livlig fantasi får man väl säga.

Min kommentar ovan handlade alltså om denna lägenhet.
Citera
2016-01-23, 14:17
Medlem
MrEscimos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarolynHax
Bäst att först och främst frånsäga mig allt ansvar: Jag vet absolut ingenting om Göteborg. Men av nedanstående snömos tror jag att det handlar om att försköna att det är bostäder byggda i ett gammalt industriområde.
Nope, väldigt centralt innanför vallgraven 500 meter från järntorget. Problemet är att du är granne med ett centralt kraftvärmeverk.
Dock är bilden oerhört missvisande och konstig..
Citera
2016-01-23, 15:02
Medlem
CarolynHaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrEscimo
Nope, väldigt centralt innanför vallgraven 500 meter från järntorget. Problemet är att du är granne med ett centralt kraftvärmeverk.
Dock är bilden oerhört missvisande och konstig..

Fast ett kraftvärmeverk borde väl s a s skapa sitt eget industriområde? Det är ju ett stort bygge.
Citera
2016-01-23, 15:39
Medlem
Myllass avatar
Citat:
Fast ett kraftvärmeverk borde väl s a s skapa sitt eget industriområde? Det är ju ett stort bygge.

I Google street wiew kan du se den fula byggnaden som är värmeverk, med vackra hus runt om.
https://goo.gl/maps/RkbcUTEYgk42

Eller på sista bilden bland mäklarbilderna.
Tidigare gick en motorled på andra sidan om värmeverket, den är numer till stor del nedgrävd i tunnel vilket gör att man kan gå ner till älven. Och det andra mäklaren pratar om kring södra älvstranden är att på sikt ska färjeterminalen som ligger en bit bort flyttas och hus byggas där vilket gör att man kommer kunna gå längs älven från bortanför götaälv bron till älvsborgsbron

Personligen tycker jag det är tråkigt när bilderna är så grå/vit stylade att till och med barnrummet ser urvattnat ut.
Citera
2016-01-23, 16:12
Medlem
Kvackelikvacks avatar
Ryavägen 18, Täby
Ännu en husdröm i krasch, oavslutat renoveringsprojekt som tydligen pågått i flera år. Mäklaren verkar rekommendera rivning.
Citat:
"Renoveringsmöjlighet eller nybyggnadsprojet? .... Kanske vill du fortsätta byggnationen som avstannat sedan ett par år tillbaka?"
För säkerhets skull finns det ett föreläggande om att ta bort byggnadsställningarna snart efter att de går att använda.
http://www.lansfast.se/hitta/villa/stockholm/taby/taby/ryavagen-18/4f1ros32n1c9g5o1/
Citera
2016-01-23, 16:26
Medlem
Citat:

De glömde att lägga dit spår i snön på balkongen när flicka shopades dit.
Citera
2016-01-23, 19:00
Medlem
SuraStinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NuLugnarDuNerDig
http://www.hemnet.se/bostad/bostadsratt-2,5rum-kungshojd-goteborgs-kommun-surbrunnsgatan-8-a-8660604
Hur fan kom dom på tanken till denna balkongbilden?

Citat:
Ursprungligen postat av CrilleKex
Instämmer, det ser mest ut som något hämtat från en skräckfilm.

Citat:
Ursprungligen postat av nikitalord

Verkar vara lägenhetsinnehavarnas barn. Ring barnavårdsnämnden.

Citat:
Ursprungligen postat av Kvackelikvack
Ryavägen 18, Täby
Ännu en husdröm i krasch, oavslutat renoveringsprojekt som tydligen pågått i flera år.

Från beskrivningen: Senast 2016-04-30 ska säljare/köpare ha byggnaden i vårdat skick, tagit bort byggnadsställningar och platsskynken. Senast ska 2016-03-31 ska säljare/köpare ansa granhäcken och vårda tomten på så sätt att den inte blir vildvuxen dvs klippa gräset och ansa buskar.

Det blir nog inte lätt för en köpare att få ordning på det där stället inom 3 månader om man ska hinna besikta, skriva på kontrakt, leta byggfirma mm. Och att ansa häckarna och klippa gräsmattan i mars kan bli lite svårt med tanke på den smällkalla vintern och knähöga snö som varit.
Citera
2016-01-23, 22:05
Medlem
TigerKids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nikitalord
Nej, det är nog en spökflicka, tror du sådana lämnar spår?
Citera
2016-01-23, 22:52
Medlem
forwarders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JayGatsby
Det är ett solkors; huset är från förra sekelskiftet. Då var sådana populära.

Lugn, inga nazistsekter här.

Såvida det inte är en norsk nazistsekt
Citera
2016-01-23, 23:17
Medlem
Citat:

huset är byggt på 1800-talet.
värmeverket betydligt senare.
när pet shop boys var i gbg för några år sedan la de ut två bilder från stan. en på räksmörgås och en på värmekraftverket.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in