Citat:
Ursprungligen postat av
officebrownie
Vilken salig blandning av stilar, men går säkert att ordna till och få det riktigt fint.
http://www.svenskfast.se/hus/vastra-gotaland/fargelanda/odeborg/odeborg/munkedalsvagen-3/115998
Men är det bara jag eller är det ett misstänkt likt hakkors i arbetsrummet?

Taget! Otroligt läcker fastighet, med lummig trädgård/park. Älskar sådan öppen lösning av hall uppåt. Det är bara att sälja lilla tvåan i stan (för samma pengar), köpa sig lite livskvalitet, och söka jobb i Trollhättan eller så. =D
Tänk så skönt att kunna gå ner och ta ett morgondopp i ån innan frukosten intas i den lummiga trädgården (som behöver lite kärlek).
Jag undrar om det skulle gå att plantera ut kräftor i ån. Om jag förstod Google-infon rätt så är vattendraget drabbat av kräftpest. Innebär vad, förutom att den effektivt utrotar visa sorters kräfta?
Citat:
Ursprungligen postat av
snowbell
Håller med dig om att en uppfräschning hade de kunnat kosta på sig. Har för mig att det här huset varit till försäljning en tid nu, verkar lite svårsålt. Det kan bero på att huset verkar ligga nära ett industriområde, och dessutom i ett mindre samhälle. Sen har ju huset ett ganska omfattande renoveringsbehov, dock är det charmigt och har stor potential, för att tala lite mäklarspråk

Citat:
Ursprungligen postat av
_Baste_
Känner inte till området alls men det är bland de hus med störst potential jag sett. Renoverar man på rätt sätt så kommer det där bli en idyll utan dess like.
Som andra varit inne på så hade man med små medel kunnat göra det betydligt finare invändigt också, men det vackra låg ju utvändigt, i den lummiga trädgården, husets stil o.s.v.
Angående renovering, så kan det vara så att det inte har varit prioriterat. Har bekanta (lite lagom bohemiska) som köpte sig sig ett kråkslott om +400m2 i Stocksund för många år sedan. De bodde i det i säkert tio år innan de började renovera köket, och då var delar av huset renoverat på 50-talet innan dess, och andra tidigare än så, så standard och interiört skick var ju inte så uppdaterat.
Det var som att komma till någons gamla sommarvilla. Anledningen var att de hade fullt upp med jobb och familj, och så kostade huset rätt mycket, så de behövde jobba ihop ett par bonusar för att kunna få pengar till att renovera huset så som de ville ha det.
PS Mäklaren har missat lite vid ritningsritandet tror jag. Det finns ingen dörr till köket inifrån.