2016-01-22, 15:38
Avstängd
konstapels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av YP4XQ
//

Tänk när de börjar lessna på svenskarna ordentligt... Ta en kniv och bege sig in på närmaste dagis... Polis finns inom 40 minuter. De kan ta dagis efter dagis eller skola efter skola...

40 minuter? Vad lever du i för drömvärld? Bor man ute i landsbygden får man vara glad om de kan komma efter ett par timmar, om de ens dyker upp.
Citera
2016-01-22, 15:42
Medlem
Enligt polisen till af, är han känd sedan tidigare för att ha hotat en polis med kniv.
Trevligt folk deluxe vår regering tar in.

Snart ute.
Citera
2016-01-22, 15:43
Medlem
Det är därför eumigranterna har sådan rykte, på något sätt ska de få in pengar och de tar allt som går, stryker omkring och väntar på tillfälle att råna eller stjäla.

PK fyller stan med tjuvar och rånare, sen sitter de hemma och dricker varm choklad i myskofta medans folk blir rånade och misshandlade av diverse fattiga migranter.
Citera
2016-01-22, 15:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeaceOnEarth
Sant. För vi svenskar bär inte kniv på stan som detta kräket antagligen gör. Mitt liv är mig mer kärt än att sätta mig för en så pass stor risk att man får en morakniv i buken.
Jag är inte så tuff som ni, mina kära internetkrigare. Förlåt

Ok, rent önsketänkande kanske.. Men va fan, jag tror på riktigt att jag inte hade stått passiv om jag varit på plats när det hände. Slagits mot knivar har jag gjort förr..
Citera
2016-01-22, 15:44
Medlem
RonnieHerels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Johnnythefox
Vaa?? Är du kass i hela huvudet ? Tjejen är ju tuff som står upp mot parasiten. Du själv har säkert vänt bort blicken .

Men på vilket sätt är kvinnan tuff? Snarare omdömeslös. Den som bara sköter sitt blir nämligen inte misshandlad mitt framför ögonen på sina barn.Vi kan klaga på gärningsmännen tills tungan blir blå. Men faktum är att inte skulle bli några dylika överfall alls om den irrationella kvinnan bara använde sitt sunda förnuft och exponera sig själv och sina barn för sådana risker.
Citera
2016-01-22, 15:48
Medlem
DRD4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av konstapel
40 minuter? Vad lever du i för drömvärld? Bor man ute i landsbygden får man vara glad om de kan komma efter ett par timmar, om de ens dyker upp.

På landsbygden så har man gevär så det löser sig nog. SGT
Citera
2016-01-22, 15:50
Medlem
DRD4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RonnieHerel
Men på vilket sätt är kvinnan tuff? Snarare omdömeslös. Den som bara sköter sitt blir nämligen inte misshandlad mitt framför ögonen på sina barn.Vi kan klaga på gärningsmännen tills tungan blir blå. Men faktum är att inte skulle bli några dylika överfall alls om den irrationella kvinnan bara använde sitt sunda förnuft och exponera sig själv och sina barn för sådana risker.

Hon reagerar instinktivt, det är ofta så det fungerar om man besitter det som heter civilkurage.
Citera
2016-01-22, 15:50
Medlem
RonnieHerels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sajebis

Det här mina damer och herrar är typisk arablogik, fick själv en redig utskällning en gång av ett par araber när jag avbröt ett rånförsök av en man som hade nickat till på krogen där jag jobbade. De menade ungefär som dåren ovan att man inte ska lägga sig i andras affärer och visa respekt för människor även om de gör fel. Ut åkte de ifall någon undrar.

Vi kan alla tycka att detta är hemskt. Och att folk borde kunna simma omkring bland krokodiler utan att bli uppätna. Men nu är det inte så världen fungerar! Simmar man i flod med krokodiler så blir man uppäten. Lägger man sina vantar i andra kriminella aktörers affärer så får man äta en spark eller två. Visst är det dumt gjort av krokodilen att äta folk. Och av den kriminella att misshandla. Och vi kan sitta och klaga på dem i evigheter. Men likväl har folk ett eget ansvar för att inte simma runt i krokodilfloder samt att lägga sina vantar i okända mäns affärer.
Citera
2016-01-22, 15:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av konstapel
Haha, ja har man varit polis i över 40 år och inte sett värre än det här då har man verkligen glidit på en räkmacka genom karrriären.

Det blir ju lätt så när man har Tull, Polis och Militär som inte ens är värda namnet.

Man undrar ju hur det kunde gå så innihelvete fel med ett av det en gång så fantastiska landet Sverige
Citera
2016-01-22, 15:51
Citat:
Ursprungligen postat av mrtrooper
Enligt polisen till af, är han känd sedan tidigare för att ha hotat en polis med kniv.
Trevligt folk deluxe vår regering tar in.

Snart ute.

Troligen ngn psykskadad individ varken polis, sociala myndigheter eller ngn annan kommer att kunna komma tillrätta med.
Att nu slänga ut några 100tusen på en utredning och ev kortare straff kan på sin höjd hålla honom borta från nya brott en kortare tid.
Citera
2016-01-22, 15:52
Medlem
Frontlinjens avatar
Rena turen att mamman inte fick en kniv i sig om killen tidigare använt kniv mot en polis.

Att han inte sitter inne för det sistnämnda är förövrigt hårresande. Att hota med eller utöva grovt våld mot poliser borde leda till 10+ år i fängelse.
Citera
2016-01-22, 15:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RonnieHerel

Har du hört talas om ryggrad?

Någon måste stå upp, annars står alla förr eller senare på knä. Du är helt värdelös, jag menar det inte som ett påhopp på internet utan helt genuint och jag hoppas verkligen att du uttrycker dina åsikter även runt köksbordet så man vet vem man ska rädda sist när det börjar brinna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in