Citat:
Hårda ord. Det är också ord som tillskriver mig egenskaper och agerande. Trams säger jag.
Jag är varken underkastad eller kuvad. Jag predikar heller inte rakt i ansiktet på folk hur de skall leva. Heck jag lever kanske inte alls i vissa fall som jag lär. Jag är också invand. Bekväm. Men det hindrar ju inte att jag kan tänka, lyssna och inse vad som vore bättre eller inte på det stora hela. Sen vet jag inte vem som skulle hota mig så jag inte VÅGAR säga vad jag tycker? Det är väl när man sållar sig till feministhållet-jämställdhet (jag undviker att tillskriva mig själv det epitetet eftersom jag som sagt kanske i min vardag inte alltid kämpar för orättvisorna), ja det är jämställdhet som efterfrågas under ordet feminism, som man hamnar i skottlinjen.
Jag är varken underkastad eller kuvad. Jag predikar heller inte rakt i ansiktet på folk hur de skall leva. Heck jag lever kanske inte alls i vissa fall som jag lär. Jag är också invand. Bekväm. Men det hindrar ju inte att jag kan tänka, lyssna och inse vad som vore bättre eller inte på det stora hela. Sen vet jag inte vem som skulle hota mig så jag inte VÅGAR säga vad jag tycker? Det är väl när man sållar sig till feministhållet-jämställdhet (jag undviker att tillskriva mig själv det epitetet eftersom jag som sagt kanske i min vardag inte alltid kämpar för orättvisorna), ja det är jämställdhet som efterfrågas under ordet feminism, som man hamnar i skottlinjen.
Aha så när jag beskriver feminismen som en arena så känner du dig utpekad.
Men det är konstigt att gemene man känner sig utpekad när taharush benämns som ett manligt problem...
Bold - istället för att tänka ut det. Varför inte söka sig till svaret via vetenskapen? Den riktiga vetenskapen den som är mätbar.
Citat:
Nu känns det nog som du reducerar mig/oss till enbart känsla, i underläge dessutom, och i avsaknad av förstånd.
Vad är det som gör att du/ni känner er så hotade?
Det är både förminskande och dålig retorik.
Citat:
Nu är du både oförskämd och går till personangrepp, är det dina argument?
Är ni för bekväma i gamla invanda roller så att man inte kan ta till sig kritik och argument som ev. leder till förändring.
Nu är jag vetenskapligt skolad och dessutom en pragmatiker av rang. Så kom du med något konkret och icke teoretiserande så skall jag lyssna.
Sedan blir jag lite fnissig när du talar om invanda roller med mig. Jag som får råsmisk av de kvinnliga feministerna när jag kliver utanför den traditionella kvinnorollen.
Du verkar resonera lite "stör mig inte med fakta - jag har redan bestämt mig". Och ja du likt demonmormor har bestämt vem jag är och varför.
Hur jämlikt är det?
Den enda anledningen att jag tar den här diskussioner är att jag i egenskap av kvinna inte kan beskyllas i för att vara fast i min roll. Könsofferkortet funkar inte på mig i egenskap av snippbärare. Så skärp till din retorik
Citat:
Ja du det blir jättefint med alla kastrerade män.
Förändring som visserligen inte alltid går supersnabbt, är på individnivå till det bekvämare, men kanske skapar ett bättre samhälle för era barn, barnbarn och förhoppningsvis alla barn i hela världen.
Vad du inte vet om mig är att jag är en av dem som förändrat världen genom att stå på mig som en annan Frk Friman fast i mitt yrke. Jag går sällan i affekt, men jag kan bli rätt irriterad på att ert tanklösa agerande kastar oss tillbaka. Att all skit jag tagit för att förändra värderingar kullkastas av ren idioti. Jag har tagit en massa stryk så att idag en kvinna kan bli hantverkare, läkare, veterinär etc utan att bli så utsatt för en massa sextrakasserier så att hon bryter ihop och går hem. Ja inom läkarkåren finns mycket kvar att jobba på, men idag är det ingen som ifrågasätter kvinnliga hantverkares kompetens. I alla fall inte till den grad att de inte släpps in på arbetsplatsen.
Sen kommer ni, och bidrar till ett Sverige där dels inte kvinnor kan klä sig som de vill, inte kan röra sig fritt, och dessutom inte har män som kan försvara dem.
Tack så djävla mycket!
Jag är glad att jag själv är fysiskt stark och enligt ryktet är jag ju 1.85
och har lärt mig att försvara mig verbalt så mig ger man sig inte på i första taget. Men mot 10 araber har jag inte en chans. Och eftersom svenska män inte får bruka våld, så kan ingen försvara mig, och de som kan tappar lusten såsom de blir behandlade av feminister, så har jag blivit långt mer utsatt än jag var som 20 åring i en extremt sexistisk och fysiskt hotfull miljö.Tack!
Nu skall jag äta.
Senast redigerad av Gertrud1 2016-01-20 kl. 13:33.
Senast redigerad av Gertrud1 2016-01-20 kl. 13:33.