2016-01-18, 18:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av nopomil
Förvånar mig inte alls att han hotas. Han är bara en i raden som för fram detaljer som inte stämmer med polisen o åklagarens teorier /fantasier (Niklas Lindströms beskrivning i fupen) som utsätts för hot.
Det här fallet liknar inget annat. Det visar att det är fel mgm och har varit det hela tiden.

Nej, naturligtvis har alla hotats i dina fantasier.
Nej, det här fallet liknar inget annat.
Det har sällan begåtts ett lika ohyggligt mord av en sådan skitig och illaluktande person som den du så ivrigt sitter och försvarar med näbbar och klor så fort du får lite frigång.
Vem är det som har dödat flickan om det inte är din favvobalt?
Och varför dödades hon? Har jag missat det det eller har du förklarat detta någon gång.
Är du säker på att skvättgöken är oskyldig så borde du väl vara lika säker på vem som verkligen gjorde det?
2016-01-18, 18:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Lyssna på Rebecka i TR. Att Julia skrev ut sig 17:15 stämmer inte alls.

Nej och Julia har korrigerat det till 18.15 vilket framgår av FUP.
2016-01-18, 18:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av pelle9876
Jag var själv i området dag två efter att LH saknades.

Jag märket inget konstigt då.

Själv tror jag LH blivit placerad i Skåpet efter dag två.
Kanske efter att Militären varit där o granskat området.

Kan du utveckla det där lite mer tack?
Vem har placerat henne där?
2016-01-18, 18:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pelle9876
Jag känner BB.
Han riskerar inget som Familjen hans kan få lida för.
Är säker på det.
Själv tycker jag det är helt ok att han vittnar på typ Skype eller annat forum.

Det finns regler för vad som krävs för att avlägga vittnesmål under ed i rättegång. Att inställa sig personligen är en sådan.
2016-01-18, 18:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av OY

Jo, vi vet att han började blöda innan eller under tiden som han hanterade snöret. Då hade han inga handskar på sig. Inget blod på bajspappret betyder sannolikt att han inte bajsade efter mordet eller att han hade handskar på sig när han torkade sitt anus.

Har det bevisats att han sket i ladan samma dag som mordet skedde?
2016-01-18, 18:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av birdlover
Funderingar????

Förhör BS 15-06-14, FUB sid 432;"Den ene som jag pratar med är 25-35 år, ganska smalt byggd, hängslebyxor samt t-shirt. T-shirten är blekt röd/aprikosfärgad."
Förhör med DL 15-06-13 sid 445;"DL tillägger att den t-shirt mannen hade var mörkgrön och över där hade mannen blå hängslen."

Någon av dom färgblind???

ASB 15-06-17, FUB sid 345; "Den 7 juni 2015 lämnade AS och B sitt torp vid 19.15- tiden. Hon såg då att en av litauerna kom ut från G's torp och han hade då använd byggplast i famnen."- Är dessa litauer förhörda?

LB 15-06-15, FUB sid 376; "LB noterade att bilen var utländsk, han såg att ett L fanns med som nationstecken på skylten och säger att den kanske kan ha varit polsk eller liknande." - Hinner uppfatta att det finns ett L med som nationstecken, men inte en enda bokstav av registreringsnumret???

DL påstår också att litauern har en liten hund. Jag förstår att han inte hördes i TR.

Det finns flera hundra litauer i Kinnekulle men bara tre anställda på Blomberg.

Ja det är märkligt det där L.et som spökar överallt men ingen som har sett regnr trots att det är lättare att se än ett L som inte var ett L utan ett LT.
Björn Sahl påstår till ex att bokstäver var omkastade och det vet vi att det inte stämmer. Ändå får han inga motfrågor.

Det är mer som outrett i denna fup än som är utrett kan man milt sagt säga.
2016-01-18, 18:58
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fagro
NB sitter på trappen ensam och ser när Gustav och dottern kommer in med bilen ca 19.00, men det kunde vara tidigare också därför enligt polisens beräkning var tiden 18,46 +- 5 minuter, sedan sitter han och Irana på trappen när Gustav och dottern åker hem, som är före 19.35, men ingen exakt tid. Sedan öppnar han skypen 19.35 som stängs ned 19.51.
Fattar du inte att det fanns ingen tid för något mord, det finns ingen anledning börja dra in rekvisitan där offret skall ha hängts upp för några extrema sexuella lustar m.m.
Hur stämmer det tidsförloppet med det både IB och NB säger: att de suttit på trappan (eller i vart fall befunnit sig utanför bostaden) och sett när GJ anlänt till AJ resp. hur han 3-5 min senare åkt i väg igen?

Enligt GJ anlände han till AJ 18.50 - 19.05, åkte ev. hem för klädbyte före Formel 1 (minns inte); återvände, såg Formel 1 och åkte sedan hem (som tidigast) någon gång efter 20.30. - Att döma av HJ:s vän AE så anlände HJ till honom kl. 19.04 ./. 4 min = HJ anlände 19.00, och om han från ladan räknat hade 5 min restid har NB lämnat ladan senast 18.55.

Om AE:s uppgift stämmer (vilket mycket tyder på) har HJ mött GJ i allén 18.51 och således bör NB:s bil ha stått framför ladan runt 18.50. Om då NB 18.51-52 via grus/fyndvägen kört till bostaden bör han ha anlänt dit strax innan eller samtidigt med GJ, dvs när GJ pratat färdigt med HJ. Detta stämmer utomordentligt väl med såväl IB:s som NB:s uppgifter i denna del. Det stämmer vidare med det tvärt avbrutna utkastandet av fynd, och det stämmer också vad gäller NB:s tidspress med åtföljande (temporära) halvmesyrer vad gäller undansopande av spår. - Att det stämmer med IB:s hoppande ut och in; från röktrappa till änglaspel; från GJ till diskning + ett "kanske"-varv åt andra hållet, behöver väl knappast upprepas..?

Så nu krymper vi tiden ytterligare: Vad gjorde NB 18.58 - 19.35?
2016-01-18, 19:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Men han är förundersökningsledare vilket innebär att han leder hela förundersökningen. Sluta med att säg inte hörd av åklagaren då personen är hörd av förhörsledare. Alltså förhörsledning under åklagaren.
Har du inget annat att tillföra än en massa sidotrams så låt bli.

Så ser det inte ut i praktiken. Polisen bestämmer helt över utredningsåtgärderna. Åklagare kan bara sitta och önska. Polisen säger ja och nej.
Så har särskilt varit fallet i Lisa Holm - utredningen. Åklagaren är en nickedocka. Ärligt talat tror jag inte han mår så bra längre av att tvingas försvara det här fallet.
2016-01-18, 19:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nopomil
Håller med. Men vill tillägga två saker.
1.De 10 DNA-spåren är ologiska och sporadiska. De ökar misstanken att de hamnat där på ett otillbörligt sätt. Det finns inga spår på kroppen eller på bilen. Dessa fördes snabbt bort ifrån aktuellt område (Skövde) vilket inte gäller de fåtalet kläder som där det funnits sporadiska DNA-spår.

2. Det var inte MP som väckte misstankar - det var militären (NN och kollega). Att militären just då döljde sig under MP:s paraply indikeras tydligt i bl a tingsrättsförhören.

1. Ingen kan säga det bättre än så här: "En förskräckande mängd DNA som med närmast kameral noggrannhet har hamnat på de ställen där det borde ha hamnat om han nu har gjort det här som åklagaren hävdar"

2. Hade DU ingått i MP och gjort en intressant iakttagelse som DU kunde rapportera om så hade det varit DU som inriktat polisens fokus.
2016-01-18, 19:03
Medlem
Reviewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Julia korrigerar 17.15 till 18.15 vilket då stämmer med iakttagelserna.
Exakt, det är helt riktigt.
2016-01-18, 19:06
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av citrusdoft
Har det bevisats att han sket i ladan samma dag som mordet skedde?

Nej, inte vad jag känner till i alla fall. Jag kan inte ens se något som talar för att han bajsade efter mordet, trots det så kallas ett vittne in som teoretiserar kring lös i magen fenomenet relaterat till mord. Det är åklagarens vittne, och jag förstår inte vad det har för relevans när man inte har några indicier som talar för att NB bajsade efter mordet.

Hypotetiskt kan NB ha bajsat dagen innan mordet, bajset är ett bevis som bör skäras bort ifrån den förhärskande helhetsbilden tycker jag.

Det finns fler enskilda bevis som är tveksamma, de har tolkats in i en helhetsbild därför att de råkar passa in, man bortser ifrån att vissa enskilda bevis kan passa även i en annan helhetsbild.

NB:s blod är det enda som talar för att NB har haft kontakt med offret och ladan anser jag.
2016-01-18, 19:07
Medlem
Reviewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Lyssna på Rebecka i TR. Att Julia skrev ut sig 17:15 stämmer inte alls.
Det går att räkna ut att tiden (av misstag) är förskjuten en timme. Raderna (citatet) är taget direkt ur FUP.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in