Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-01-07, 22:36
  #3589
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mjukosten78
Vad pratar du om? Jag är en numera drogfri blandmissbrukare som klarar mig bra utan antabus. Enda medicinen jag använder är icke-narkotikaklassad sömnmedicin.
99% av tiden är jag fri från den mentala besattheten av att använda alkohol/droger. Dom gångerna då besattheten ändå slår till och jag börjar förhandla med mig själv är konsekvenserna av att ta den första tillräcklig för att låta bli. Jag behöver inte hotet från att må dåligt av antabusen.
Du har rätt i att jag inte har kommit undan själv, behandlingshem>NA är det som hjälpte mig.


Hur mår man dåligt eller du av antabus? Men om du är nu kvitt med ditt missbruk finns det inget att prata om, hoppas du kan hålla det bara. Hur länge har du varit fri från drickandet? Glöm inte svara på första frågan nu.
Citera
2016-01-07, 23:08
  #3590
Medlem
mjukosten78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zipziz
Hur mår man dåligt eller du av antabus?

Från FASS


Av dom listade led jag av dåsighet och sexuell dysfunktion .

Citat:
Ursprungligen postat av Zipziz
Men om du är nu kvitt med ditt missbruk finns det inget att prata om, hoppas du kan hålla det bara. Hur länge har du varit fri från drickandet? Glöm inte svara på första frågan nu.

15 månader cirkus.
Citera
2016-01-09, 01:28
  #3591
Medlem
Allt kan vända snabbt. Vaknade hoppade allt vad alkohol hette hela dagen klockan ca 2100 va allt trist jag länsade barskåpet man ska nog inte ha ett sånt hemma alla möjliga och omöjliga sorter har gått ner. Hur fan blir det ett slut på detta ??, mår inte dåligt nu mår bra men det eskalera .
Citera
2016-01-09, 08:54
  #3592
Medlem
Moparornocars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mjukosten78

15 månader cirkus.

Grattis, det är stort.

Citat:
Ursprungligen postat av Jobbsugen
Allt kan vända snabbt. Vaknade hoppade allt vad alkohol hette hela dagen klockan ca 2100 va allt trist jag länsade barskåpet man ska nog inte ha ett sånt hemma alla möjliga och omöjliga sorter har gått ner. Hur fan blir det ett slut på detta ??, mår inte dåligt nu mår bra men det eskalera .

Det är så sjukdomen fungerar, den är listig, falsk och stark. Om du verkligen vill sluta dricka kanske ett bra första steg är att inte ha alkohol hemma och sedan inte utsätta dig för miljöer där fokus är på att dricka/supa. När jag var nynykter gick jag inte ens in gången med folköl på Hemköp. Jag ville inte ge djävulen på axeln minsta lilla anledning att ta sig ton.

Om du nu har försökt på egen hand att sluta men inte är förmögen att göra det (förlåt, att sluta är inte problemet, det är ju att inte börja igen som är det svåra) så är det ingen skam att inse sina begränsningar och be om hjälp. Du har faktiskt redan börjat lite med det genom att skriva i den här tråden.
__________________
Senast redigerad av Moparornocar 2016-01-09 kl. 08:58.
Citera
2016-01-09, 12:39
  #3593
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moparornocar
Grattis, det är stort.



Det är så sjukdomen fungerar, den är listig, falsk och stark. Om du verkligen vill sluta dricka kanske ett bra första steg är att inte ha alkohol hemma och sedan inte utsätta dig för miljöer där fokus är på att dricka/supa. När jag var nynykter gick jag inte ens in gången med folköl på Hemköp. Jag ville inte ge djävulen på axeln minsta lilla anledning att ta sig ton.

Om du nu har försökt på egen hand att sluta men inte är förmögen att göra det (förlåt, att sluta är inte problemet, det är ju att inte börja igen som är det svåra) så är det ingen skam att inse sina begränsningar och be om hjälp. Du har faktiskt redan börjat lite med det genom att skriva i den här tråden.
Jag gör likadant. Går förbi ölhyllan helt och köper inte ens en alkoholfri öl. Provade en sån förra midsommaraftonen och det blev en färd till ICA efter den för inköp av ett sex-pack. Ingen alkohol hemma är det bästa och säkra.
__________________
Senast redigerad av gurkelurkan 2016-01-09 kl. 12:44.
Citera
2016-01-10, 05:00
  #3594
Medlem
Efter att ha insett att mitt drickande är ganska destruktivt (fast det är begränsat till max tre dagar i veckan) så har jag tänkt sluta bli full, möjligtvis lätt salongs ibland, men om jag inte klarar det sluta dricka helt. Har insett att det är helt orimligt att jag fortsätter bli redlös fast jag alltid beter mig CP och har ångest dagen efter. Provade att ha en nykter helg fast jag var ute med några polare både igår och idag. Igår drack jag inte en droppe, idag en öl vid 22 och en halv vid 02, vilket givetvis var för lite för att jag skulle känna någon effekt utan enbart för den sociala boosten av att ha en öl i handen vilket jag lika gärna hade kunnat vara utan. Och ärligt talat, när man väl spenderar en lördagskväll nykter är det så jävla skönt. Desto fullare sällskapet blev, desto mer kunde jag glädja mig åt tanken att komma hem och dricka en kopp kaffe istället för att kräkas. Att se hur fulla människor beter sig i tunnelbanan eller kebabkön halv fem på morgonen gjorde mig bara ännu gladare att vara vid mina sinnens fulla bruk. Kändes extremt bra att visa mig själv att jag kan ha en nykter helg utan att för den sakens skull isolera mig hemma och hoppas att jag minns den känslan till nästa helg.
Citera
2016-01-15, 12:11
  #3595
Medlem
Moparornocars avatar
5 år nykter igår. Fan vad skönt livet är. Ett nyktert sådant, trots alla i-landsproblem. Satt och tänkte tillbaka för några dagar sedan hur mitt såkallade liv såg ut dagarna innan avgiftning och behandling. Då är det lätt att känna tacksamhet till livet idag och i grunden att jag faktiskt lever idag, för så illa var det.

Kan en kroniker som jag nyktra till och börja att tillfriskna så kan som jag ser det vem som helst göra det. Det är bara din villighet till förändring som sätter gränser egentligen. Hur trött du är. På att vara trött...

Idag kan vara dagen då ditt liv börjar förändras. Om du verkligen är trött på skiten så gör det bara. Bryt det destruktiva och misären. Sluta dividera med dig själv och djävulen på axeln och gör det bara.

Tack för att ni finns och hjälper varandra här inne. Det är vackert att se.
__________________
Senast redigerad av Moparornocar 2016-01-15 kl. 12:20.
Citera
2016-01-15, 18:58
  #3596
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moparornocar
5 år nykter igår. Fan vad skönt livet är. Ett nyktert sådant, trots alla i-landsproblem. Satt och tänkte tillbaka för några dagar sedan hur mitt såkallade liv såg ut dagarna innan avgiftning och behandling. Då är det lätt att känna tacksamhet till livet idag och i grunden att jag faktiskt lever idag, för så illa var det.

Kan en kroniker som jag nyktra till och börja att tillfriskna så kan som jag ser det vem som helst göra det. Det är bara din villighet till förändring som sätter gränser egentligen. Hur trött du är. På att vara trött...

Idag kan vara dagen då ditt liv börjar förändras. Om du verkligen är trött på skiten så gör det bara. Bryt det destruktiva och misären. Sluta dividera med dig själv och djävulen på axeln och gör det bara.

Tack för att ni finns och hjälper varandra här inne. Det är vackert att se.

Grattis!
Ja den här tråden är riktigt bra, lusläste mycket här när jag kände att jag höll på att förlora kontrollen igen, efter flera år av full kontroll på läget.
Fortsätt nyktert så du kan lägga fokus på irriterande i-landsproblem!
Citera
2016-01-15, 22:03
  #3597
Medlem
Flytande_argots avatar
Lyckades skrapa ihop tio dagars (eller nio om man vill vara petnoga) nykterhet men stod helt enkelt inte ut längre ikväll.

Det är så jävla jobbigt att kämpa mot den inre stressen. Försöker hitta på saker att göra; typ umgås med de få nyktra vänner jag har - även om de är ganska tråkiga. Har även provat att börja spela datorspel igen och ta promenader etc. Men allt känns bara jävligt meningslöst.

Har dock dragit ner på mitt drickande rätt rejält. Nedanstående lista ser kanske inte speciellt bra ut vid första anblicken - men det går ändå åt rätt håll.

Nästa inköp på systembolaget kommer förhoppningsvis inte att inträffa - men om det sker så är det månader från nu om jag får som jag vill....

Citat:
2016-01-15 SYSTEMBOLAGET GaVLE GaVLE Reserverat Belopp Övrigt -106,20 kr
2016-01-05 Systembolaget Gavle Korttransaktion Övrigt -128,50 kr 3 119,83 kr
2016-01-01 Systembolaget Gavle Korttransaktion Övrigt -119,10 kr 7 006,25 kr
2015-12-29 Systembolaget Gavle Korttransaktion Övrigt -132,00 kr 8 228,91 kr
2015-12-28 Systembolaget Gavle Korttransaktion Övrigt -130,50 kr 8 635,91 kr
2015-12-23 Systembolaget Gavle Korttransaktion Övrigt -129,00 kr 10 342,04 kr
2015-12-22 Systembolaget Gavle Korttransaktion Övrigt -130,50 kr -616,85 kr
2015-12-21 Systembolaget Gavle Korttransaktion Övrigt -127,50 kr -323,75 kr
2015-12-18 Systembolaget Gavle Korttransaktion Övrigt -166,70 kr -354,26 kr
2015-12-17 Systembolaget Gavle Korttransaktion Övrigt -129,00 kr -75,46 kr
2015-12-16 Systembolaget Gavle Korttransaktion Övrigt -114,10 kr 106,24 kr
2015-12-15 Systembolaget Gavle Korttransaktion Övrigt -129,50 kr 278,10 kr
2015-12-14 Systembolaget Gavle Korttransaktion Övrigt -128,50 kr 577,39 kr
2015-12-12 Systembolaget Gavle Korttransaktion Övrigt -118,10 kr 814,59 kr
2015-12-11 Systembolaget Gavle Korttransaktion Övrigt -117,60 kr 1 030,49 kr
2015-12-10 Systembolaget Gavle Korttransaktion Övrigt -103,20 kr 1 232,32 kr
2015-12-04 Systembolaget Gavle Korttransaktion Övrigt -148,00 kr 1 240,43 kr

Peace.
Citera
2016-01-16, 08:14
  #3598
Medlem
gato12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moparornocar
5 år nykter igår. Fan vad skönt livet är. Ett nyktert sådant, trots alla i-landsproblem. Satt och tänkte tillbaka för några dagar sedan hur mitt såkallade liv såg ut dagarna innan avgiftning och behandling. Då är det lätt att känna tacksamhet till livet idag och i grunden att jag faktiskt lever idag, för så illa var det.
Berätta gärna hur det såg ut, det kan vara intressant att ta del av.
Citera
2016-01-16, 09:12
  #3599
Medlem
mod32s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moparornocar
5 år nykter igår. Fan vad skönt livet är. Ett nyktert sådant, trots alla i-landsproblem. Satt och tänkte tillbaka för några dagar sedan hur mitt såkallade liv såg ut dagarna innan avgiftning och behandling. Då är det lätt att känna tacksamhet till livet idag och i grunden att jag faktiskt lever idag, för så illa var det.

Kan en kroniker som jag nyktra till och börja att tillfriskna så kan som jag ser det vem som helst göra det. Det är bara din villighet till förändring som sätter gränser egentligen. Hur trött du är. På att vara trött...

Idag kan vara dagen då ditt liv börjar förändras. Om du verkligen är trött på skiten så gör det bara. Bryt det destruktiva och misären. Sluta dividera med dig själv och djävulen på axeln och gör det bara.

Tack för att ni finns och hjälper varandra här inne. Det är vackert att se.

Stort grattis =) bra kämpat.
Citera
2016-01-16, 09:52
  #3600
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moparornocar
5 år nykter igår. Fan vad skönt livet är. Ett nyktert sådant, trots alla i-landsproblem. Satt och tänkte tillbaka för några dagar sedan hur mitt såkallade liv såg ut dagarna innan avgiftning och behandling. Då är det lätt att känna tacksamhet till livet idag och i grunden att jag faktiskt lever idag, för så illa var det.

Kan en kroniker som jag nyktra till och börja att tillfriskna så kan som jag ser det vem som helst göra det. Det är bara din villighet till förändring som sätter gränser egentligen. Hur trött du är. På att vara trött...

Idag kan vara dagen då ditt liv börjar förändras. Om du verkligen är trött på skiten så gör det bara. Bryt det destruktiva och misären. Sluta dividera med dig själv och djävulen på axeln och gör det bara.

Tack för att ni finns och hjälper varandra här inne. Det är vackert att se.

Stort, stort grattis Mopa!
Har du upplevt någon post akut abstinens efter det första året?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback