Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-01-16, 17:04
  #3601
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flytande_argot
Lyckades skrapa ihop tio dagars (eller nio om man vill vara petnoga) nykterhet men stod helt enkelt inte ut längre ikväll.

Det är så jävla jobbigt att kämpa mot den inre stressen. Försöker hitta på saker att göra; typ umgås med de få nyktra vänner jag har - även om de är ganska tråkiga. Har även provat att börja spela datorspel igen och ta promenader etc. Men allt känns bara jävligt meningslöst.

Har dock dragit ner på mitt drickande rätt rejält. Nedanstående lista ser kanske inte speciellt bra ut vid första anblicken - men det går ändå åt rätt håll.

Nästa inköp på systembolaget kommer förhoppningsvis inte att inträffa - men om det sker så är det månader från nu om jag får som jag vill....



Peace.

Inga jättesummor, men blir ju några Dollar per år, tyvärr!
Dollar man egentligen inte har!
Suck....
Har själv kollat dessa notor via Internetbanken.
Taxi, booze, mat.

Man kan ju bli mörkrädd för mindre!
Citera
2016-01-18, 03:14
  #3602
Medlem
Moparornocars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gato12
Berätta gärna hur det såg ut, det kan vara intressant att ta del av.
Jag kan egentligen bara, utan att gå in på alla detaljer, beskriva den tiden som ett mörker där jag drack för att dö. För att på något sätt få slut på ångesten, som nu var extrem. Visste inte ibland om det var morgon eller kväll och hade inte ätit riktigt på flera veckor. Min kropp var på väg att stänga ner och jag hoppades innan jag tuppade av att jag inte skulle vakna mer. Såg till att blanda alkoholen med opioider i mängder för att orsaka andningsdepp i medvetslösheten men misslyckades. Skadade den jag älskar mer än mig själv och trots att hon gråtande bad mig sluta så förmådde jag inte. Jag var helt och hållet slav under alkoholen, ingenting annat betydde något egentligen. Familj, hygien, pengar eller jobb. Jag ville inte dö men såg ändå döden som den enda vägen ut. Mycket pga att hon som jag älskade då skulle bli fri från mig och mina demoner. Så såg jag på det.

Har fått berättat för mig att jag halsade i mig de sista 7,5orna vid diskbänken den där morgonen innan resan till behandlingen. Om vartannat kräktes jag men jag tvingade ner resten. När jag ser på mig idag så har jag nästan svårt att greppa att det var den jag var för 5 år sedan. Det får jag aldrig glömma. Aldrig!

Citat:
Ursprungligen postat av Pappa66
Stort, stort grattis Mopa!
Har du upplevt någon post akut abstinens efter det första året?

Tack Pappsen. Jag vet ärligt talat inte om jag haft PAA överhuvudtaget. Jag mådde dock brutalt dåligt (det kanske var en enda lång PAA ) under mitt första år med mycket ångest, panik och tung mörk sådan, och det tog hela 2 år innan jag fick ett bra mående. De som hade gjort min resa innan mig lovade att det skulle bli bättre så jag bet ihop, gjorde vad jag skulle och klarade en dag till. Idag vet jag att de talade sanning.
__________________
Senast redigerad av Moparornocar 2016-01-18 kl. 03:32.
Citera
2016-01-18, 07:00
  #3603
Medlem
hobbe1991s avatar
Skulle vilja bli nykter men känner att det inte är läge just nu.

Har nyss hält i mig ca 10 cl sprit och skall snart vandra iväg för första dagen på min nya utbildning.

Vaknar minst 5 gånger om natten för att min kropp förmodligen vill ha alkohol,mardrömmar etc.
Citera
2016-01-18, 09:28
  #3604
Medlem
Laroque32s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hobbe1991
Skulle vilja bli nykter men känner att det inte är läge just nu.

Har nyss hält i mig ca 10 cl sprit och skall snart vandra iväg för första dagen på min nya utbildning.

Vaknar minst 5 gånger om natten för att min kropp förmodligen vill ha alkohol,mardrömmar etc.

Om man känner efter är det aldrig läge att sluta dricka? Att du valde att dricka lite sprit innan en utbildning är nog rätt dumt och det vet du säkert också, tänker du inte på att andra kanske tycker du luktar? Vill du inte komma välkammad och ordentlig inför en ny utbildning?
Att du sover skit är helt klart pga alkoholen. Vet av egen erfarenhet. Tycker du ska tänka ett steg längre när du kommer hem igen idag. Vi är många här som du kan bolla tankar med, skicka Pm om du undrar nåt...

Med vänlig hälsning
Citera
2016-01-18, 14:39
  #3605
Medlem
hobbe1991s avatar
Nämde för arbetsförmedlingen idag att jag nog faktist ligger i riskzonen för att börja missbruka alkohol igen.Jag fick en orosanmälan på mig för cirka två månader sedan efter att ha gått på 3.4-aphp i fem månader.Skulle ta livet av mig men vandrade bort till psyk istället.Tydligen så hade jag blivit remiterad till beroendeenheten för cirka två månader sedan men har inte hört något ännu.

Hon på arbetsförmedlingen skulle ringa dit och även prata med min nya kontakt på socialen för att så om dom kunde påskynda det på något sätt.

Imorgon är pengarna slut så då blir jag förmodligen nykter ett par dar ialla fall.

Funderar på att ta upp Campral när jag hör något utav dom.
Citera
2016-01-18, 16:24
  #3606
Medlem
Tränar ju en del med (Nåja 3 - 5 dagar i veckan) dom träningspassen har nog alldeles säkert varit förgäves med tanke på min absurda alkoholkonsumtion. Ska bli skönt att även där få se verkliga resultat i form av viktnedgång och friskare kropp.

Nu jävlar [/quote]

Din träning har knappast varit förgäves utan tvärtom hållit uppe din fysik TROTS ditt drickande. Jag tog lever och blodvärden efter att min läkare förstod hur mycket jag drack. Dom var överraskande bra men som han sa - träningen har räddat min kropp. Givet hade resultatet varit bättre utan att jag brutit ner kroppen med alko men .. I avsevärt sämre skick om jag inte tränat och druckit som jag gjort, och tyvärr gör. Senaste veckorna har det varit jobb typ må, ti, ons sedan ledigt och småfet torsdag, god mat vin och en Wirre fredag, riktig fest lördag och så nedtrappning (i smyg söndag) - nu ringer jag och ordnar natrexon - enda som hjälper mot suget som förr eller senare får min hjärna att tycka att öl och vin på torsdag är en bra idé även denna vecka.... Eg borde jag slänga ut skiten men har man 50 flaskor 500 kronors vin hemma bör det emot - för att inte tala om skumpa och whisky. Får köra bort den till stugan och låsa in det där.
Citera
2016-01-18, 16:34
  #3607
Medlem
mrtowlies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rocker999
Eg borde jag slänga ut skiten men har man 50 flaskor 500 kronors vin hemma bör det emot - för att inte tala om skumpa och whisky. Får köra bort den till stugan och låsa in det där.

Det är ju bara ondska och fördärv i de där flaskorna. Finns inget gott alls där att hämta för dig. Så, i stället för att spara skiten och således bara dra ut på ditt lidande eller hälla ut dem vilket vore synd - varför inte förklara din situation för några nära vänner och helt enkelt ge bort dem?
Citera
2016-01-18, 19:40
  #3608
Medlem
Moparornocars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hobbe1991
Nämde för arbetsförmedlingen idag att jag nog faktist ligger i riskzonen för att börja missbruka alkohol igen.

Nog? Du hällde i dig 1 dl sprit kl 7 på morgonen innan skolan. Du befinner dig redan i zonen... Bra att du gör något åt det, stå på dig.
Citera
2016-01-18, 20:57
  #3609
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mrtowlie
Det är ju bara ondska och fördärv i de där flaskorna. Finns inget gott alls där att hämta för dig. Så, i stället för att spara skiten och således bara dra ut på ditt lidande eller hälla ut dem vilket vore synd - varför inte förklara din situation för några nära vänner och helt enkelt ge bort dem?

Har i alla fall lagt ner prenumerationen på vinlådor och skumpa (låter som ett sjukt mesigt steg för att hålla sig nykter jag vet) .
Fråga? Jag har googlat i massor men inte riktigt hittat svar.
Har lite (inte mycket) värk i ryggslutet. Träning (jag tränar en hel del på gym), skidåkning eller kan det bero på alko intag? Dvs njurar ? Nån som känner igen detta? Känns som lött träningsvärk ungefär som när man kört korsrygg på gym
__________________
Senast redigerad av Rocker999 2016-01-18 kl. 21:01.
Citera
2016-01-18, 22:30
  #3610
Medlem
mrtowlies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rocker999
Har i alla fall lagt ner prenumerationen på vinlådor och skumpa (låter som ett sjukt mesigt steg för att hålla sig nykter jag vet) .
Fråga? Jag har googlat i massor men inte riktigt hittat svar.
Har lite (inte mycket) värk i ryggslutet. Träning (jag tränar en hel del på gym), skidåkning eller kan det bero på alko intag? Dvs njurar ? Nån som känner igen detta? Känns som lött träningsvärk ungefär som när man kört korsrygg på gym

Alla steg, små som stora, är bra steg i rätt riktning!

Molande värk i ryggslutet är njurarna som säger ifrån, har själv haft det efter flerdagarsfyllor. Hade det mer eller mindre permanent mot slutet av min studietid då jag krökade 5 dagar i veckan (minst). Rekommenderar dig att gå till doktorn och ta blodprov så får du koll på värdena gällande njurar, bukspottkörtel och lever.

Sen är det nykterhet som gäller!
__________________
Senast redigerad av mrtowlie 2016-01-18 kl. 22:32.
Citera
2016-01-18, 23:43
  #3611
Medlem
raxmouses avatar
Heder till alla er som krigar med att bli nyktra och som erkänner att ni har problem, jag kan inte förstå vad ni går igenom just i detta anseende, men jag respekterar eran beslutsamhet. Ett nyktert liv är ett riktigt liv i balans det kommer ni märka ju mer tiden går och ni varit nyktra en längre tid.

.
Citat:
Ursprungligen postat av Rocker999
Har i alla fall lagt ner prenumerationen på vinlådor och skumpa (låter som ett sjukt mesigt steg för att hålla sig nykter jag vet) .
Fråga? Jag har googlat i massor men inte riktigt hittat svar.
Har lite (inte mycket) värk i ryggslutet. Träning (jag tränar en hel del på gym), skidåkning eller kan det bero på alko intag? Dvs njurar ? Nån som känner igen detta? Känns som lött träningsvärk ungefär som när man kört korsrygg på gym


Det låter som ett mycket klokt steg och inte alls mesigt, kämpa på!

Citat:
Ursprungligen postat av Flytande_argot
Lyckades skrapa ihop tio dagars (eller nio om man vill vara petnoga) nykterhet men stod helt enkelt inte ut längre ikväll.

Det är så jävla jobbigt att kämpa mot den inre stressen. Försöker hitta på saker att göra; typ umgås med de få nyktra vänner jag har - även om de är ganska tråkiga. Har även provat att börja spela datorspel igen och ta promenader etc. Men allt känns bara jävligt meningslöst.

Har dock dragit ner på mitt drickande rätt rejält. Nedanstående lista ser kanske inte speciellt bra ut vid första anblicken - men det går ändå åt rätt håll.

Nästa inköp på systembolaget kommer förhoppningsvis inte att inträffa - men om det sker så är det månader från nu om jag får som jag vill....



Peace.

Vad ska du stressa för? Har du bråttom? ha inte bråttom fortsätt att minska alkoholen och fortsätt promenera i skogen, skogen är bra terapi ta med dig mp3n och dra på nå bo hansson det kanske stressar dig, vad vet jag....försök att koppla av iallfall, du har väl inget att stressa över! snart är du nykter när du klippt det helt

edit: föresten, jag antog att du gick i skogen när du promenera, gå till skogen och känn på träden dom är magiska!

Citat:
Ursprungligen postat av Moparornocar
5 år nykter igår. Fan vad skönt livet är. Ett nyktert sådant, trots alla i-landsproblem. Satt och tänkte tillbaka för några dagar sedan hur mitt såkallade liv såg ut dagarna innan avgiftning och behandling. Då är det lätt att känna tacksamhet till livet idag och i grunden att jag faktiskt lever idag, för så illa var det.

Kan en kroniker som jag nyktra till och börja att tillfriskna så kan som jag ser det vem som helst göra det. Det är bara din villighet till förändring som sätter gränser egentligen. Hur trött du är. På att vara trött...

Idag kan vara dagen då ditt liv börjar förändras. Om du verkligen är trött på skiten så gör det bara. Bryt det destruktiva och misären. Sluta dividera med dig själv och djävulen på axeln och gör det bara.

Tack för att ni finns och hjälper varandra här inne. Det är vackert att se.

Fint och inspirerande inlägg för alla som kämpar!
Tack du också

Citat:
Ursprungligen postat av Rocker999
Eg borde jag slänga ut skiten men har man 50 flaskor 500 kronors vin hemma bör det emot - för att inte tala om skumpa och whisky. Får köra bort den till stugan och låsa in det där.

Ett värde är subjektivt i slutändan ändå, släng skiten!

Citat:
Ursprungligen postat av hobbe1991
Nämde för arbetsförmedlingen idag att jag nog faktist ligger i riskzonen för att börja missbruka alkohol igen.Jag fick en orosanmälan på mig för cirka två månader sedan efter att ha gått på 3.4-aphp i fem månader.Skulle ta livet av mig men vandrade bort till psyk istället.Tydligen så hade jag blivit remiterad till beroendeenheten för cirka två månader sedan men har inte hört något ännu.

Hon på arbetsförmedlingen skulle ringa dit och även prata med min nya kontakt på socialen för att så om dom kunde påskynda det på något sätt.

Imorgon är pengarna slut så då blir jag förmodligen nykter ett par dar ialla fall.

Funderar på att ta upp Campral när jag hör något utav dom.

Kämpa på, det känns kanske mörkt just nu, men att du erkänner för någon är bra, hoppas du får stöd och hjälp, om inte annat så finns alla goda människor här på flashback som kan peppa dig!

Det viktigaste av allt är ens egen beslutsamhet, vill du så kan du.
__________________
Senast redigerad av raxmouse 2016-01-19 kl. 00:20.
Citera
2016-01-21, 01:51
  #3612
Medlem
jewdens avatar
Jag har insett att jag har problem med alkohol. Har väl alltid förstått att jag har lite problem, men förminskat det för mig själv. Nu förstår jag att det inte är lämpligt för mig att dricka alkohol alls. Bestämde mig för att helt sluta dricka! Men jag är väldigt orolig för att falla tillbaka, orolig för att livet ska bli tråkigt och tomt. Det känns inspirerande att läsa er som lyckats med nykterheten! Riktigt bra jobbat! Hoppas jag kan räkna mig till en av er om några månader.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback