Citat:
Ursprungligen postat av
7733avc
Uppsökte sjukvården för att jag har problem med alkoholen, druckit dagligen i ett par år. Åkte upp onykter såklart.. De bad mig återkomma så fort jag visar abstinens symtom. Är det normalt?
Ända gången jag har hört någon bli intagen där i onyktert tillstånd är ju för avgiftning och när någon kommer in med 3promille för det är akut.
Om jag var du så skulle jag prova vara nykter imorgon och sedan ringa och dra dit nykter, det är ju då du börjar visa tremors och andra symptom på abstinens och eftersom du druckit så mycket under en längre tid så tar dom ju in dig direkt då den mängded "kan" leda till en dille, svårt att säga direkt hur stora mängder och hur ofta du är nykter men utav av egen erfarenhet så har jag aldrig fått en dille efter års av supande och dagligen men har haft nyktra perioder emellanåt, har aldrig behövt vård själv, men jag har bekanta som åkt in efter dom nyktrat till men dom har haft perioder där dom gått 3-4veckor utan att vara nykter.
De flesta utav mina nyktra perioder inom åren har skett efter all abstinens har släppt (darrningar i händer, kallsvettning och ingen sömn första dagen, nån dag efter ömm i armar, myror i armar och händer, borta efter dag 2, lite tom i huvudet och skakningar. Just skakningarna brukar sitta i för mig 3-4dagar efter varje tillfälle jag dricker.) efter ca 4-5dagar eller mer, men då faller man för det klassiska alkoholsuget.