2016-01-08, 22:15
Medlem
myskankans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
Cesenas ekonomiska problem fortsätter. Inte minst är det då Nagatomo såldes till Inter som spökar... Trist naturligtvis. Hoppas att de kan fortsätta utan att straffas med poängavdrag. Vill att det sportsliga ska vinna, och just nu ligger man och kämpar om kvalplats till Serie A. Men samtidigt kan man såklart se det som ekonomisk doping... Trist oavsett.

Kan en försäljning av Sensi, för rätt pris, rädda det hela? Eller måste Cesena sälja honom billigt?
Citera
2016-01-08, 22:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av myskankan
Kan en försäljning av Sensi, för rätt pris, rädda det hela? Eller måste Cesena sälja honom billigt?

Siffran jag sett är 11 miljoner euro...

Det ser tuft ut. Det de kan spela på är naturligtvis en Serie A-plats nästa år. Med TV-pengar så är de förmodligen home free. Men jag ser inte att de kan ta sig dit. Förmodligen måste de sälja nu, och därmed förlora möjligheten till Serie A nästa år. Och då kan de vara körda på riktigt, och får göra samma resa som Parma och så manga andra klubbar. Börja om från botten... Och för dem kan det vara en riktigt lång resa. Återvänder förmodligen inte till Serie A inom överskådlig tid.
Citera
2016-01-08, 22:24
Medlem
myskankans avatar
Citat:
Dessena tar sina första steg att för att kunna återvända. Dock fint hur nära klubben och spelarna är till sin kapten. Han och spelarna växer i mina ögon.

https://scontent.cdninstagram.com/hphotos-xaf1/t50.2886-16/12466817_918180958272354_1596469921_n.mp4

Fint att se. Jag hoppas att Dessena kan komma tillbaka så fort som möjligt.
Citera
2016-01-08, 22:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av myskankan
Fint att se. Jag hoppas att Dessena kan komma tillbaka så fort som möjligt.
Kollade in http://www.blogcagliaricalcio1920.net/ och de presenterade en tio i topp för 2015, där de två översta platserna är:

2. Albin Ekdal: un vero peccato aver perso uno così. Umile, silenzioso, fortissimo. Vive nella stagione 2014-15 la sua definitiva consacrazione, senza praticamente sbagliare mai una partita. Trascinatore di un Cagliari allo sbando, dopo aver predicato nel deserto lascia la Sardegna per accasarsi all’Amburgo. Eppure, tra tutti i i giocatori che hanno lasciato l’isola, Ekdal non verrà mai ricordato negativamente. Campione.

1. Daniele Conti, Andrea Cossu, Francesco Pisano: le bandiere che salutano. Leggenda il primo, idolo della curva il secondo, amato da tutti il terzo. Dopo tanti anni di valoroso servizio, tra vittorie, salvezze, gioie, sorrisi, sconfitte e lacrime, i tre comandanti lasciano la barca. Struggente l’addio al Sant’Elia. C’è chi dimentica, ma la Sardegna no.

Fint som snus!

Men för att återvända till Dessena. Som hade en tuff uppgift att ersätta Nainggolan, Conti, Ekdal osv på mitten.

“Non me l'aspettavo. Mi hanno fatto un piacere immenso, ho cercato di rispondere a tutti: compagni, colleghi, tifosi. Ma erano così tanti… E soprattutto erano tanti i messaggi da Cagliari. Io sono sempre stato me stesso, faccio sempre tutto col sorriso. Ma non pensavo la gente mi volesse così bene. Per questo, dopo aver pianto per il dolore, ho pianto per l'emozione. Mi sento in debito con tutti, ho fatto ancora troppo poco per tutte queste persone, che mi fanno sentire importante come giocatore e, soprattutto, come persona. E questo affetto è la benzina che mi aiuterà a raggiungere ancora prima il mio obiettivo”.
http://www.blogcagliaricalcio1920.net/notizie/interviste/7277/dessena-ai-tifosi--mi-avete-fatto-piangere-mi-sento-in-debito-con-voi-cagliari-e-la-mia-vita
Citera
2016-01-09, 00:16
Medlem
Och på tal om de stora kaptenerna, så fyller Conti år idag. Jag anser att han hade flera goda år kvar, men han tvingades att sluta. Tyvärr...

http://sport.tiscali.it/media_agencies/15/06/01/conti_1057549650x438.jpg

Buffon och såklart Totti är kvar... Grande.

PS

Jag var övertygad om att Conti skulle vara kvar flera år efter Totti. Jag hade fel...
Citera
2016-01-09, 00:47
Medlem
zachs avatar
Återigen slökollat på youtube. Ungarna tvingade mig skaffa chromecast. Me är glad gör det, totti gör sig bäst på stor skärm.
Såg en video jag inte sett tidigare. Va sorgsen musik som bakgrund till ideliga mirakel signerat den kanske enda bandieran värd namnet. Blir fan sorgsen, på riktigt alltså.

Tåget har gått. Spelade pes2016 med sonen. Alla andra spelare är som tåg. Lite som magnettåget i shanghai. Men totti... han är som ett gammalt ånglok som knappt tuffar fram. Det smärtar. Men på youtube så är han som förr igen. Blicken kommer han alltid ha, touchen med, men på youtube så är han långt ifrån långsam.
Smärtar mig sönerna aldrig fick se det live.

Och om jag bara kan få en önskan så är det inte att roma vinner. Kommer det nog aldrig bil. Men önskar mig att totti kan få en sista stund i centrum. Att han kan få ett sånt där ögonblick någon gör ett vackert youtubeklipp på. Kanske mot real då hela världen tittar. Att han får avsluta vackert. Så att världens alla ungar kan få se honom för den han va, och inte som han är idag.

Har svårt för det här. Är som att släppa taget om nån man håller väldigt kär. Vill han ska sluta nu. Men snälla, snälla - på ett värdigt sätt. Ett sätt värdigt en mästare.
Citera
2016-01-09, 00:54
Medlem
zachs avatar
Citat:
Och på tal om de stora kaptenerna, så fyller Conti år idag. Jag anser att han hade flera goda år kvar, men han tvingades att sluta. Tyvärr...

http://sport.tiscali.it/media_agencies/15/06/01/conti_1057549650x438.jpg

Buffon och såklart Totti är kvar... Grande.

PS

Jag var övertygad om att Conti skulle vara kvar flera år efter Totti. Jag hade fel...

Annar du är i samma sinnesstämning som mig... Den förlorade sonen blev en bandiera hos er. Uddar dig, cagliari och honom det. Men slutet var ovärdigt. För cagliari. Lite svärt se det så, men det här kan odla ännu mer kultstämpel på honom. Lite som kurt cobain, våran di bartolomei å många andra. En klen tröst men DET unnar jag honom
Citera
2016-01-09, 00:56
Medlem
zachs avatar
Inte första gången den här tråden nattar en nedsupen zach. Fred till er alla. Fylleinlägg är kul. För dom som läser dom. Själv snurrar det mest.
Citera
2016-01-09, 01:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zach
Återigen slökollat på youtube. Ungarna tvingade mig skaffa chromecast. Me är glad gör det, totti gör sig bäst på stor skärm.
Såg en video jag inte sett tidigare. Va sorgsen musik som bakgrund till ideliga mirakel signerat den kanske enda bandieran värd namnet. Blir fan sorgsen, på riktigt alltså.

Tåget har gått. Spelade pes2016 med sonen. Alla andra spelare är som tåg. Lite som magnettåget i shanghai. Men totti... han är som ett gammalt ånglok som knappt tuffar fram. Det smärtar. Men på youtube så är han som förr igen. Blicken kommer han alltid ha, touchen med, men på youtube så är han långt ifrån långsam.

Och om jag bara kan få en önskan så är det inte att roma vinner. Kommer det nog aldrig bil. Men önskar mig att totti kan få en sista stund i centrum. Att han kan få ett sånt där ögonblick någon gör ett vackert youtubeklipp på. Kanske mot real då hela världen tittar. Att han får avsluta vackert. Så att världens alla ungar kan få se honom för den han va, och inte som han är idag.

Har svårt för det här. Är som att släppa taget om nån man håller väldigt kär. Vill han ska sluta nu. Men snälla, snälla - på ett värdigt sätt. Ett sätt värdigt en mästare.

Klarade knappt av att logga in... toppad som en jävla älg... sett dem på zoo, eftersom jag bor i Skåne.

Oavsett och alltid så är Totti en gigant. Du snackar om en artist som behärskar hela scenen.

Jag älskar musik och njuter av konserter. Men riktiga jävla musiker kan aldrig göra bort sig. När Keith Richards improviserar så är jag fullständigt lugn att min hjälte landar mjukt. Totti är en artist på samma nivå. Rock n Roll men med genuine kunskap och passion i botten.

Totti kan inte göra bort sig. Keith Richards kan fan inte göra bort sig. Tvärtom så njuter vi av dem så länge som möjligt.

https://www.youtube.com/watch?v=_btCZWi1jkg

PS
Keith Richards är ännu äldre än Totti...
Citera
2016-01-09, 01:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zach
...
...
Live köper jag. Men vafan i helvete. Bara att parkera framför skärmen. Det har jag gjort. Utbildning för helvete. Skippa några meningslösa läxor och ge barnen en utbildning inom vad som verkligen är viktigt. Calcio...

Mina barn har är trötta på mina historier. Det ger mig ett snett leendeeftersom jag faktiskt lyckats, och att de lyssnat...

Jag har haft mina personliga problem med att alla jävlar dör. Men nu kör jag igång på allvar igen med att uppleva matcher live. Och nu kan fan sonen få vara med på stökigare matcher... Rock n Roll!

PS

Har sett Rolling stones flera gånger. Giganter!
Citera
2016-01-09, 03:04
Medlem
snillet_1s avatar
https://www.youtube.com/watch?v=1oBbE8hiKqg

Francesco Totti - My Immortal.

Jag vill inte ens tänka på det. Den dagen... Min största idol i allt jag har företagit mig inom fotboll. Det ledde inte till en elitkarriär. Men jag var trogen hans ideal. Spelsinnet. Touchen. GENIET.

P.S Missa inte att Wilbacher och Borell dragit igång en ny podcast. Finns på Expressen... Trots platsen är den värd uppmärksamheten. De är EXTREMT kunniga.
Senast redigerad av snillet_1 2016-01-09 kl. 03:10.
Citera
2016-01-09, 08:10
Medlem
sebastian_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
https://www.youtube.com/watch?v=1oBbE8hiKqg

Francesco Totti - My Immortal.

Jag vill inte ens tänka på det. Den dagen... Min största idol i allt jag har företagit mig inom fotboll. Det ledde inte till en elitkarriär. Men jag var trogen hans ideal. Spelsinnet. Touchen. GENIET.

P.S Missa inte att Wilbacher och Borell dragit igång en ny podcast. Finns på Expressen... Trots platsen är den värd uppmärksamheten. De är EXTREMT kunniga.
Jag tycker det känns som att den dagen redan kommit. I vanliga fall håller jag alltid tummarna för roma. Nu utan totti på planen i flera månader är det noll,zip, nada. Jaha så borell har lyckats ta sig upp ett steg. Det var ju fan. Jag ska såklart ge det en chans då jag alltid lyssnat på calciomania, men det var som bäst och dynamiskt när det var gusten,birro, wilbacher. Risken är att det blir för få röster och att det dras ner i en sportchefsgyttja i serie b som det brukar göra med borell. Dessutom kryddat med en massa fantasipåståenden om allt möjligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in