Citat:
Ursprungligen postat av
JayGatsby
Mourinho är sparkad av Chelsea.
Kan vi möjligen få se honom komma till Serie A?
Ett trovärdigt satsande Milan i sommar kanske?
"Intressant att se i vilket land Mourinho hamnar nu.
I Italien finns det två relativt rimliga destinationer och det är Roma och Milan. Förmodligen ligger ett tränarbyte närmst Roma där det verkligen råder hela havet stormar just nu. Ja, man ligger förvisso och lurar bakom den absoluta toppen i ligan och ja man har tagit sig vidare till åttondelsfinal i Champions League. Samtidigt tog man bara sex poäng i gruppspelet, man tog sig vidare med -5 i målskillnad och enbart en vinst vilket faktiskt är tämligen uselt. Roma gör inte längre några mål och spelet har sett intetsägande ut i över ett års tid nu. Dessutom åkte man ut mot blåbärsgänget Spezia i Coppa Italia så sent som igår.
Vad gäller Milan så är det stora felet ledningen och deras svågerpolitik. Berlusconi styr klubben med en järnhand och Galliani (sportdirektör) är hans marionettdocka. Dessa två har lyckats rasera den tidigare så otroligt framgångsrika klubb som man en gång i tiden faktiskt byggde upp från grunden. Nu är det Mihajlovic som är lagets tränare och det ser ungefär lika svängigt ut som tidigare år. Ibland vinner man och det byggs då upp ett hopp bland supportarna om att den här gången kommer det gå hela vägen, men sedan står man där och spelar 0-0 mot Carpi och Frosinone och vips så har Sassuolo gått om i tabellen. En sådan som Mourinho hade varit ytterst nödvändig för en klubb som inte haft en enda riktig tränare sedan Allegri lämnade. Hans jävlaranamma och envishet hade kunnat behövas i en miljö där nepotismens andar spökar som aldrig förr.
Men fan. Det skulle inte förvåna mig om det blir Manchester United i slutändan. Jag tror nämligen att Mourinho är tillräckligt passed off för att göra en sådan grej, även om supportrarna blir upprörda."
Sådär skrev jag i tråden om engelsk fotboll. När det kommer till Roma är jag osäker på om man kan matcha Mourinhos lönekrav, dessutom är jag själv inte speciellt förtjust i portugisen. Samtidigt så vill jag minnas att han flera gånger hyllade Roma då han tränade Inter.