2015-12-19, 10:57
Medlem
habets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clodius
Undrar om du är seriös... Nå men att TQ skulle begått alla mord han erkänt? Det kan man säga med säkerhet att så är det inte eftersom han erkänt mord på personer som är i livet. Tycker du kan välja ut det enskilda mord där du bedömer att bevisningen är bäst, så kan vi granska det. "Åt upp ett finger" - vad är det för historia?

Jag tror nog inte "apaa" är seriös, endera trollar användaren eller så är den ironisk.

Fingerhistorien är väl vid en av vallningarna vid Främby udde om jag minns rätt, man letade ett gömsle där SB skulle ha gömt bl.a. delar av JA. SB säger att han hittat ett ben av ett finger men att han skyndat sig och svalt det.
Ja herregud vad ska man säga - sådana historier trodde Quicklaget på!
Citera
2015-12-24, 09:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av habet
Jag tror nog inte "apaa" är seriös, endera trollar användaren eller så är den ironisk.

Fingerhistorien är väl vid en av vallningarna vid Främby udde om jag minns rätt, man letade ett gömsle där SB skulle ha gömt bl.a. delar av JA. SB säger att han hittat ett ben av ett finger men att han skyndat sig och svalt det.
Det är tyst från Quicklaget nu. Undrar om inte spiken i kistan var när de tog in den personlighetsstörde Kristina Hultman. Hultman misstänker jag var en patient till Hanna Olsson.
Citera
2015-12-25, 11:31
Medlem
Herr Lindholms avatar
Citat:

Och hur svårt hade det varit att helt enkelt vänta några timmar tills han bajsar ut det? Sådan monumental ink,ompetens!
Citera
2016-01-04, 12:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herr Lindholm
Och hur svårt hade det varit att helt enkelt vänta några timmar tills han bajsar ut det? Sådan monumental ink,ompetens!
Det är lite konstigt att ingen i quicklaget vet att det som intas också måste komma ut. Man får hoppas att vårdutbildningen är tydligare på den punkten än den var när Ståhle och Christiansson gick där.
Citera
2016-01-04, 14:41
Medlem
habets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herr Lindholm

År 2016 men fortfarande samma ordbajseri från HD-domaren, känns rätt tröttsamt må jag säga.

http://goranlambertz.se/nyarsbetraktelse-2016/
Citera
2016-01-04, 18:47
Medlem
kurrekottes avatar
Citat:
År 2016 men fortfarande samma ordbajseri från HD-domaren, känns rätt tröttsamt må jag säga.

http://goranlambertz.se/nyarsbetraktelse-2016/
Ja, vad skall man säga?

Citat:
Ursprungligen postat av Tramsbertz
sannolikheten för att Sture Bergwall numera talar osanning beträffande åtminstone ett av morden kan beräknas till åtminstone 0,999991, där 1,0 är lika med full visshet. Sannolikheten för motsatsen, alltså att Sture Bergwall inte begick något av de åtta morden och alltså talar sanning i dag, är då utifrån bevisningen 0,000009. Det är alltså så sannolikt att det gränsar mycket nära till full visshet att han är skyldig till åtminstone ett av de åtta morden. Utifrån detta kan man själv bedöma sannolikheten för att Bergwall talar sanning om övriga mord. En sannolikhetsbedömning beträffande vart och ett av dessa utifrån tillgänglig bevisning ger för övrigt ett mycket högt bevisvärde.

Ingen har såvitt jag vet gått i clinch med dessa beräkningar och nått en annan slutsats.
Nej, att han blev fullständigt utskrattad och offentligt hånad efteråt har tydligen gått honom helt förbi. Väldigt förtroendeingivande att ha honom sittandes i högsta domstolen...
Citera
2016-01-04, 20:03
Medlem
JagHarEnLitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thompa
Quick är dömd för 8 (!!!) mord!
Vilket som sagt betyder att de riktiga mördarna i 8 mordfall har klarat sig.

Nej, det gör det inte.
Det finns INGEN teknisk bevisning mot Quick i NÅGOT fall.

Åtminstone två fall är tveksamma om det överhuvudtaget var mord. I de andra hade nog de riktiga mördarna gått fria ändå.
Citera
2016-01-04, 23:21
Medlem
habets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HD-domaren
Ingen har såvitt jag vet gått i clinch med dessa beräkningar och nått en annan slutsats.

Jag arbetade några år på en akutpsykiatrimottagning, vi gick aldrig i polemik mot de intagnas galenskaper när de släppte löst dem - innebär det att de hade rätt?
Citera
2016-01-05, 02:06
Medlem
kurrekottes avatar
Citat:
Jag arbetade några år på en akutpsykiatrimottagning, vi gick aldrig i polemik mot de intagnas galenskaper när de släppte löst dem - innebär det att de hade rätt?
Nej, men troligen uppfattade dom det på det viset, precis som ett visst justitieråd.

Skillnaden är att folk faktiskt förklarat och till och med dokumenterat för justitierådet vilket jävla klappmongo han är men att det går honom förbi oberörd. Vet man att man har rätt så vet man.

En annan viktigare skillnad är att inlåsta mentalpatienter inte är farliga för allmänheten så länge inte Quicklaget är där och bjuder på droger och obevakad permission. Å andra sidan var det ju inte direkt någon mördare det handlade om i det fallet.
Citera
2016-01-05, 10:18
Medlem
Göran Lambertz har ju utropat sig själv till vinnare och sanningsägare i Quick-fallet. Problemet för Lambertz är att ingen annan håller med honom (förutom hans kompisar i Quicklaget som alla agerar i eget intresse).

Allt som Göran Lambertz påstått angående sannolikhetsberäkningar och unika omständigheter har bemötts och smulats sönder, ändå vidhåller Lambertz att han har rätt och de andra har fel. Lambertz påminner om ett internettroll. Genom att hela tiden återupprepa sina ståndpunkter, och ignorera motargumenten, skapas ett cirkelresonemang som han vinner på ren uthållighet. Motståndarna orkar helt enkelt inte diskutera med honom. Lambertz får sista ordet och kan utropa sig själv till vinnare.

Men eftersom Lambertz inte får någon som helst respons för sin självutnämnda vinst måste han fortsätta med samma upprepningar, och gärna ta i lite extra för att skapa reaktion. Som när han nu senast hävdar att Quickärendet är en av tidernas största blåsningar och en av de mest spektakulära myterna och villfarelserna i världshistorien, och att svenska medier vill sopa det under mattan. Hans förhoppning är förstås att någon av hans motståndare skall ilskna till och återuppta argumentationen så att Lambertz kan mala ner honom med sina idiotresonemang, och återigen utropa sig till sanningsägare.

Lambertz kan möjligen få rätt i att hans texter kommer att analyseras i framtiden, men knappast då som ett sanningsvittne utan snarare som ett lysande exempel på hur illa det kan gå när ett justitieråd faller offer för sin egen narcissism och självrättfärdighet.
Citera
2016-01-06, 20:34
Medlem
habets avatar
Mycket tjat om Lambertz nu men jag vet inte hur man ska kunna sluta ta upp denna mans oförställda fräckhet!
På sin hemsida har han gjort en sammanfattning på 39 sidor av sin bok Quickologi. Denna sammanfattning publicerade han den 29/11 2015 och i en del tar han upp det han kallar bevisning (stycke 5), ett av dessa bevis han tar upp är, hör och häpna, Zampos markering vid ett strandavsnitt vid Främby udde:

"Hunden Zampos markeringar vid Främby udde
Vid en sten i vattnet i sjön Runn där Thomas Quick sa att han suttit och krossat ben efter Johan Asplund hade liksökhunden Zampo tidigare markerat tydligt. Quick hade sagt att han hade hanterat kroppsdelar efter två personer längs en strandsträcka vid Runn. När hunden togs dit markerade den vid den anvisade stranden."

Detta är alltså den "bevisning" som han har fått be om ursäkt för och även skrivit en rättelse om.
Han skriver nu egentligen samma sak igen men gör några diffusa formuleringar om att Zampo tidigare markerat samtidigt som han skriver "När hunden togs dit markerade den vid den anvisade stranden

http://goranlambertz.se/book-extra/sammanfattning-av-quickologi/

Fy fan för folk som skriver mot bättre vetande.
Senast redigerad av habet 2016-01-06 kl. 20:37.
Citera
2016-02-29, 17:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av P71
Göran Lambertz har ju utropat sig själv till vinnare och sanningsägare i Quick-fallet. Problemet för Lambertz är att ingen annan håller med honom (förutom hans kompisar i Quicklaget som alla agerar i eget intresse).

Allt som Göran Lambertz påstått angående sannolikhetsberäkningar och unika omständigheter har bemötts och smulats sönder, ändå vidhåller Lambertz att han har rätt och de andra har fel. Lambertz påminner om ett internettroll. Genom att hela tiden återupprepa sina ståndpunkter, och ignorera motargumenten, skapas ett cirkelresonemang som han vinner på ren uthållighet. Motståndarna orkar helt enkelt inte diskutera med honom. Lambertz får sista ordet och kan utropa sig själv till vinnare.

Men eftersom Lambertz inte får någon som helst respons för sin självutnämnda vinst måste han fortsätta med samma upprepningar, och gärna ta i lite extra för att skapa reaktion. Som när han nu senast hävdar att Quickärendet är en av tidernas största blåsningar och en av de mest spektakulära myterna och villfarelserna i världshistorien, och att svenska medier vill sopa det under mattan. Hans förhoppning är förstås att någon av hans motståndare skall ilskna till och återuppta argumentationen så att Lambertz kan mala ner honom med sina idiotresonemang, och återigen utropa sig till sanningsägare.

Lambertz kan möjligen få rätt i att hans texter kommer att analyseras i framtiden, men knappast då som ett sanningsvittne utan snarare som ett lysande exempel på hur illa det kan gå när ett justitieråd faller offer för sin egen narcissism och självrättfärdighet.

Har nu klickat runt lite på hans site och inser att karln är tokig på riktigt. Den stora frågan just nu är hur det är möjligt att han kan vara domare i HD? Går det inte att få bort honom? Skulle verkligen kännas betryggande att få sin sak prövad av honom..

Vad händer för övrigt i fallet Bergwall? Får han någon officiell upprättelse eller kommer det som vanligt i Sverige bara rinna ut i sanden? En parallell just i dagarna är palmemordet, där väl var runt 50 pers (eller var det 100?) som hittills tagit på sig mordet. Rättsväsendet ska och kan alltså hantera att diverse tokstollar tar på sig brott de inte begått, så att ge Bergvall nån större skuld i det som skett är väldigt fel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in