Citat:
Ursprungligen postat av
Enydrion
Det går nog helt enkelt inte att debattera med honom, så fort han tillfrågas om någon som helst fakta, hänvisar han till kvast pentinen eller någon annan, han har inte någon gång satt sig in i fakta eller kommer ihåg dem, så det går liksom inte att föra någon som helst dialog med honom...
Jo i den delen har du säkert helt rätt men varför är det så få/ingen går ut och säger ifrån om att ett justitieråd i HD inte ska göra uttalanden och skrivningar som han gör.
Personligen gör det mig helt vansinnig att vi är så in i helvete flata i det här landet.
Jag är fullständigt medveten om att han inte kan avsättas men att som han, hävda att en frikänd person trots allt är skyldig (jag vet också att han påstår att han inte säger det men det är inte sant), borde få de flesta med lite rättspatos att göra debattinlägg i parti och minut.
I sin senaste "betraktelse" så är han inne och "kastar skit" på Teet Härm och Tomas Allgén i da Costa-fallet också. Säger att han velar om de är skyldiga eller ej, han MÅSTE inte skriva sånt.
Han sitter som sagt i HD.