2016-01-02, 21:50
Medlem
Aimberts avatar
Claire Wikholm, vilken jävla dåre alltså. Fullständigt taktfast, extremt jobbig, enerverande och otrevlig.

Ofattbart smaklöst att framställa det som "spännande" att bli gravt misshandlad och övergiven som barn.
Citera
2016-01-02, 21:55
Medlem
Yavvays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aimbert
spännande

Spännande måste inte nödvändigtvis vara i positiv mening.
Citera
2016-01-02, 22:01
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Claire Wikholm, vilken jävla dåre alltså. Fullständigt taktfast, extremt jobbig, enerverande och otrevlig.

Ofattbart smaklöst att framställa det som "spännande" att bli gravt misshandlad och övergiven som barn.

Du menar kanske »taktlös«. Jag tycker att det är bra att det ifrågasätts lite. Alling har onekligen ganska höga tankar om sig själv.

Citera
2016-01-02, 22:30
Medlem
Aimberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yavvay
Spännande måste inte nödvändigtvis vara i positiv mening.

Det var i positiv bemärkelse här.

Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Du menar kanske »taktlös«. Jag tycker att det är bra att det ifrågasätts lite. Alling har onekligen ganska höga tankar om sig själv.

Självklart, autocorrekt på telefonen. Bra och bra. Programformatet passar inte för den sortens beteende.
Citera
2016-01-02, 22:35
Medlem
Yavvays avatar
Citat:
Det var i positiv bemärkelse här

Vet inte. Någon kombination lät det mer som.
Citera
2016-01-02, 23:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
För dig kanske, men inte hatar 98 % av Sveriges befolkning honom som du skrev om beträffande Claire.
Nja, kanske inte 98%, men jag föraktar honom fortfarande av en enda anledning, nämligen hans medverkan i Stjärnorna på Slottet. Jag tror det handlar om fler än du tror. Ett svin är ett svin. TV vinklar naturligtvis, men varken Börje eller Claire har egentligen klagat på den roll de framställs som.

Det skulle ha varit trevligt att se dem i samma årgång. Gärna tillsammans med Jonas Gardell.
Citera
2016-01-02, 23:26
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KlartSur
Nja, kanske inte 98%, men jag föraktar honom fortfarande av en enda anledning, nämligen hans medverkan i Stjärnorna på Slottet. Jag tror det handlar om fler än du tror. Ett svin är ett svin. TV vinklar naturligtvis, men varken Börje eller Claire har egentligen klagat på den roll de framställs som.

Det skulle ha varit trevligt att se dem i samma årgång. Gärna tillsammans med Jonas Gardell.

Ja, men vad en eller några tycker i ett land med nästan 10 miljoner blir ju inte ens en procent. Det finns alltid människor som tycker och det är helt okej.

För att återknyta till programmet. En vanligt förekommande klyscha är (fritt översatt): det är inte de ondas gärningar, det är de tystas tystnad som är det verkligen onda. Sauk lyckades klämma fram det och Lagercrantz nickade instämmande.

I realiteten är väl ungefär 70 % tysta och accepterande, 20 % är svin och 10 % är rakryggade. De sistnämnda möter dock oftast inget som helst stöd av de första. Vad som borde ha sagts är att vi lever i ett satans förljuget samhälle och det är vad som mänskligheten består av. En otrolig massa »ja-sägare«. Facebook hade inte funnits om det inte funnits så många »ja-sägare«.

Det är inte populärt att berätta hur saker och ting verkligen är, men det är väldigt populärt att låtsas.
Citera
2016-01-02, 23:28
Medlem
Lostworlds avatar
Citat:

Instämmer. Väldigt märkligt hur hon kunde uttala sig så efter allt hemskt som han hade berättat om sin barndom.

Citat:
Ursprungligen postat av BaronVonHelsing
Det var pinsamt när Claire kallade honom självgod.
Varför det? Just där hade hon ju faktiskt rätt. Väldigt mycket skryt och självförhärligande där ett tag när Alling bredde på som mest. Trots hans tragiska bakgrund så ska han inte vara immun för kritik.
Förutom detta hade hon inte många rätt och det blev väldigt tröttsamt när hon skulle avbryta hela tiden.
Citera
2016-01-02, 23:50
Medlem
bobhnuds avatar
Citat:

Ja, vad fan är det för fel på den människan egentligen? Hon måste ju ha alla jävla bokstavskombinationer man bara kan ha. Undrar om hon kommer att vara lika onödigt offensiv mot de andra deltagrna som hon var mot Morgan när det är deras dagar.

Kul när hon frågar Morgan om han känner att han har gjort bort sig något under dagen och Sauk tittar på henne och brister ut i skratt, man kan rikigt höra vad han tänker i den stunden: - Gissa vem som har gjort bort sig i dag, och det är inte bara en gång.

Men sådana här program blir å andra sidan ofta lite väl mycket mys-tv, med kändisar som sitter och slickar varandra i röven hela tiden, men med Claire kan det säkert bli en del underhållande kontroverser under programmets gång istället.
Senast redigerad av bobhnud 2016-01-03 kl. 00:14.
Citera
2016-01-02, 23:58
Moderator
Dr Kings avatar
Jag tror inte att Morgan och Claire skickade julkort till varandra

När jag pratade om hemska övergrepp skrattade hon i princip och tyckte att det var bra att jag var med om de där sakerna. Det var en härskarteknik att förminska mina upplevelser, säger Alling till Nöjesbladet.
...
Det kändes som att hon somnade så fort samtalet inte handlade om henne och att det är en sådan personlighet hon har, säger Alling.
....
Han vill inte försonas med Wikholm.
- Jag är inte så intresserad av att umgås med en person som vill sätta sig på andra, säger Alling.

http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/tv/article22028312.ab
Senast redigerad av Dr King 2016-01-03 kl. 00:00.
Citera
2016-01-03, 00:09
Medlem
Det handlar om uppfostran, killen sitter där och berättar om vidrigheter som få av oss har upplevt. Är man född med någon sorts empatisk förmåga förstår man att detta är hans känslor, hans upplevelse, och då spottar man inte på dessa! Man kan tänka vad man vill men man visar tillbörlig respekt för den som lidit.

Ok, ur ett mer TV-mässigt perspektiv kanske C W har en given plats, den som sätter lite fart på föreställningen…. men i min värld behövs ingen sådan raket. Jag tycker livsöden är intressanta utan att sockra med oförskämdheter.

I ett privat sammanhang som inte ska sändas ut till miljoner människor eller massakeras på Flashback hade jag sagt till en person som Claire Wikholm, "Jag skulle uppskatta om du höll truten, gärna nu tack".
Citera
2016-01-03, 00:27
Medlem
NewDeers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av purpurite
Jag tycker det är självklart förstående att han inte har (ett faktum), vissa saker som att bli slagen, övergiven och förnedrad tidigt i livet kan ingen människa komma över helt. Man är för alltid färgad av sin uppväxt, på nåt sätt eller annan, medveten om det eller inte.

Har inte än sett avsnitten men läst om "konflikten" mellan Morgan & Claire. Givetvis är Claire även hon färgad av sin uppväxt (med en psykiskt sjuk förälder), på gott och ont. De är båda alltså färgade av sin uppväxt men bara på olika sätt.
Ja, men Claire drar inte sin snyfthistoria i media tusen gånger om och lever på den. Morgan är säkert en bra skådis men allt man vet om honom är hur jävla synd det var om honom när han växte upp. Jag hade också en taskig barndom, men skulle aldrig få för mig att använda den för att göra reklam för mig själv.
Citat:
Ursprungligen postat av Bacchus94
Modigt gjort av Wikholm att säga sanningen om fjanten Morgan.
Ja, jag fattar inte varför många i tråden kallar henne för en bitch? Hon är ärlig, helt enkelt. En udda person med udda åsikter - vi behöver fler såna, istället för alla PK-töntar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in