Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2006-01-02, 12:34
  #1
Medlem
Arne Bajses avatar
Ingen som följer pensionärsvarianten av Bigbrother?

kollade igår, vilka är då dessa "stjärnor" ? Peter Harrysson verkar vara lika trevlig som han är fet. Börje Ahlstedt är en självgod uppblåst mallgroda. Sven-Bertil Taube är en aristokratisk dandy, varför bor han i London? har han någonsin gjort ett gig där? det verkar som han är tvungen att flyga till sverige för att få jobba, är det inte enklare att bo här då? Sven-Bertil är rätt så ointressant, han har blivit något av en doldis. Mona Malm och Maud Adams är ännu okändare och ointressantare. Hela serien bygger på att Peter "Fettot" Harrysson ska bli mobbad för sin enorma kroppshydda, så att kvällspressen ska få sälja några extra ex.


http://www.aftonbladet.se/vss/noje/s...745686,00.html
Citera
2006-01-02, 12:41
  #2
Medlem
Truxas avatar
Jag såg det.

Jag tyckte att det var en obehaglig stämmning över hela programmet.
Peter Harrysson är nog en oerhört jobbig person privat, och Börje Ahlstedt verkar vara en människa som jag skulle ha svårt för om jag träffade honom på riktigt.

Stackars Sven-Bertil verkade ju inte trivas i miljön alls.

Men Mona Malm och Maud Adams verkade ju vara fullt normala.
Citera
2006-01-02, 13:32
  #3
Medlem
Soterns avatar
Någon större uppblåst nolla än den äcklige skithögen Börje Ahlstedt går inte att finna. En patetisk misslyckad skådespelare. Han satt bara och var avundsjuk för att Peter Harryson hade tjänat pengar på Så ska det låta. Jag mår illa bara jag ser fanskapet i TV.
Citera
2006-01-02, 13:59
  #4
Medlem
Lite märklig stämning

var det allt över det hela. Vet ej om det bara berodde på att det var tråkigt och konstruerat och att alla var lite ambivalenta till vad man gett sig in i?

Men helt rätt att låta Harrysson vara loket.

Ahlstedt gör ju rätt som vill trixa, precis som vissa medlemmar på nätforum!

SBT är cool. Har funnit en ödmjuk playboyroll i svensk snällversion. Som kändisbarn kunde det ha gått helt fel för honom om han inte haft denna blandning av självdistans och talang. Att han bor i London har nog med att göra att han han vill vara ifred. Han har ju en sinnesjuk stalker (kvinna) efter sig här i Sverige som förföljde Evert, brände ner Sjösala, och nu är ute efter honom.

Men Maud Adams - vad har hon gjort egentligen, förutom "The Man vith the golden gun" (?) och Café Luleå? Hon sitter ju i Oscarsjuryn nu så lite mer måste han väl gjort? Nu får man veta kanske...
Citera
2006-01-02, 20:24
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cyborg Baleout
Men Maud Adams - vad har hon gjort egentligen, förutom "The Man vith the golden gun" (?) och Café Luleå? Hon sitter ju i Oscarsjuryn nu så lite mer måste han väl gjort? Nu får man veta kanske...

Ta en titt på imdb.

Där finns ett 30-tal filmer/serier hon medverkat i.

Hon har väl även varit modell runt 70-talet.


Vad jag tycker om serien? Verkade väldigt konstruerat det jag såg...konstig känsla men svårt att säga vad exakt som var fel.
Citera
2006-01-05, 00:22
  #6
Medlem
Bråkmakarns avatar
Börje tramsar.

Harrysson skulle jag aldrig orka att ha å göra med. Han tjatar i nästan alla program han är med i att han minsann är skådespelare.

Sven-Bertil verkar vara trevlig.

Kvinnorna saknar profil.

Lite halvkul att se hur dom sitter och vantrivs i alla fall
Citera
2006-01-05, 00:47
  #7
Medlem
Börje är ju skitskön - det är ju han som får fart på programet och gör det intellektuellt... Utan honom skulle det ju bara vara någon sömnig soppa (inte ens såpa). Börje är konsekvent och utmanande.

Peter är lika intressant som jultomten är på julafton för en vuxen.

Sven Bertil är bara kuriösa

Mona är en snäll gumma

Maud är ju bara malplacerad och stel..
Citera
2006-01-05, 00:47
  #8
Medlem
Cineastens avatar
Börje Ahlstedt är knappast en misslyckad skådespelare. Han har varit mycket produktiv och brukar få fin kritik för sina insatser. Det är möjligt att han är otrevlig privat men det har ju ingenting med hans kompetens som skådespelare att göra. Jag har fö inte sett serien men jag kan tänka mig att han är svår som person. Typiskt dramaaaaten att locka såna människor till sig.
Citera
2006-01-05, 00:54
  #9
Medlem
.

Citat:
Ursprungligen postat av Truxa
Jag såg det.

Jag tyckte att det var en obehaglig stämmning över hela programmet.
Peter Harrysson är nog en oerhört jobbig person privat, och Börje Ahlstedt verkar vara en människa som jag skulle ha svårt för om jag träffade honom på riktigt.

Stackars Sven-Bertil verkade ju inte trivas i miljön alls.

Men Mona Malm och Maud Adams verkade ju vara fullt normala.

Tycke din analys är toppen, Var de inte lite fram fusiga på Sven-Bertil tyckte att han såg o bekväm ut. Kan det ha med kröken och göra? för de var nog ingen IOGT träff, eller ?
Citera
2006-01-05, 07:55
  #10
Medlem
Synthetics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Racing-swe
Tycke din analys är toppen, Var de inte lite fram fusiga på Sven-Bertil tyckte att han såg o bekväm ut. Kan det ha med kröken och göra? för de var nog ingen IOGT träff, eller ?

Peter verkar sluddra lite då och då under slutet av varje program.
Börje låter som att han har fruktansvärda mindervärdeskomplex. (förstår faktiskt inte varför)
I första programmet hade han gjort av med hela gaget på kläder för att kunna matcha S-B Taube.
Sen tjatade han bara om hur mycket pengar Peter H hade fått som programledare.
Och i det här avsnittet surade han hela tiden eftersom huvudpersonen var S-B bl.a. försöket att sabotera boulen.
Vi får hoppas på bättring i dag.
Citera
2006-01-05, 08:34
  #11
Medlem
Den där jävla kommunist Börje har sett för mycket dokusåpor och ska försöka röra om grytan i varje andetag han tar....

Sen vad har han för sätt?

Tjatar om att han är "domare" när det är Sven Bertils dag och ska bestämma och flyter sen ut i snack om hur världen är och att allt går åt helvete om inte man följer domarens ord....

Han skulle inte ha rökt på så mycket på 60-talet så kanske han vore någorlunda klar idag.

Sen hur falsk är han inte om han måste köpa kläder för 14 papp för att passa in bland Sven-Bertil och Peter H?

Sen hans försök till sympati att han lagt ut så mycket pengar på kläder också.

Finns så mycket skit som den mannen gör som jag hatar, trodde han skulle vara en skön björn/baloo morfar typ men nej nej.....
Citera
2006-01-05, 09:36
  #12
Medlem
Truxas avatar
När jag hör Börje Ahlstedt, så tänker jag bara på Barbapappa...

Han gjorde rösten till parnprogrammet när jag var liten.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback