2016-01-23, 20:52
  #1813
Medlem
Fartgupps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oakenshield
Så enormt storslaget av präktige Morgan. Han som skådis bör väl för fan fattat att Widerberg anspelade på rollkaraktärerna och grabbens reaktion. Vilken falskt påklistrad prettonivå.

Ja, herre gud! Det störde mig som fan. Du har rätt i din analys men han vinner säkert godhetspoäng.
__________________
Senast redigerad av Fartgupp 2016-01-23 kl. 20:54.
Citera
2016-01-23, 20:55
  #1814
Medlem
Herr Bökbergs avatar
Wikholm kan inte acceptera att kvinnor är annorlunda än män i berättarteknik hi hi.

Den stumma dörren talade sitt tydliga språk, alla längtade efter att Stefan sakta sakta skulle dra ner handtaget och återvände
Men inte före han krigsmålar sig för saukens skull inne på badrummet

Citat:
Ursprungligen postat av Fartgupp
Ja, herre gud! Det störde mig som fan. Du har rätt i din analys men han vinner säkert godhetspoäng.
Tackar tackar
__________________
Senast redigerad av Herr Bökberg 2016-01-23 kl. 21:00.
Citera
2016-01-23, 20:57
  #1815
Avstängd
Claire Wikholm... ja herre gud..
har aldrig tyckt om henne..kommer aldrig göra..
Synd om Marika en underbar kvinna.
Citera
2016-01-23, 21:00
  #1816
Medlem
broster broster
Citera
2016-01-23, 21:02
  #1817
Medlem
Joe Blows avatar
En hel säsong av introvert självömkande. Alla dessa sköra stackars barn som mot alla odds räddats av den stora varma teaterfamiljen. Produktionen driver det så långt att varje försök till parodi skulle falla platt. De ytterst mediokra kulturarbetarna kan varken spela vänner eller fiender. Än mindre sig själva.
Citera
2016-01-23, 21:10
  #1818
Medlem
HerrGickhans avatar
Absolut den tristaste och mest blodfattiga säsongen någonsin. Det pratades mycket, men sades nästan inget.
Citera
2016-01-23, 21:23
  #1819
Medlem
Trumpeters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Absolut den tristaste och mest blodfattiga säsongen någonsin. Det pratades mycket, men sades nästan inget.

Usel säsong med ännu uslare deltagare
Citera
2016-01-23, 21:24
  #1820
Medlem
Alla miljöentusiaster inom vänsterflanken (där Marika också håller till) är väl ändå medvetna om hur illa det är för klimatet, att folk eldar i sina kaminer, förmodar jag? Eller inte?
Citera
2016-01-23, 21:27
  #1821
Medlem
Herr Bökbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joe Blow
En hel säsong av introvert självömkande. Alla dessa sköra stackars barn som mot alla odds räddats av den stora varma teaterfamiljen. Produktionen driver det så långt att varje försök till parodi skulle falla platt. De ytterst mediokra kulturarbetarna kan varken spela vänner eller fiender. Än mindre sig själva.
Så du vill fråntaga deltagarna egen delaktighet till detta? då det i själva verket är produktionen som styrt hela berättandet?.

Tidigare år har det varit samma introverta självömkande eftersom deltagarna faktiskt inte varit schizoida..

(då hade hela berättandet fallit rätt så platt kan jag medela och Lasse Åberg hade framstått som självhävdande i jämförelse hi hi)

...än så länge tyvärr, dom flesta människor i samhället tycks ha en ryggsäck, även du måhända? kan det vara så att du är avundsjuk och vill att vanliga arbetare ska få berätta en liknande medberoende historia under tiden man slickar bordssilvret?.

Är det vetskapen om att alla är skådisar som stör dig? i alla andra säsonger var det 3 skådisar/komiker och en operadiva
( + Rikard Wålf)

Titta på Sommarprupparna på SVT, Renees gombrygga, Så mycket sämre, Mia på Grötbög etc, och du möts av samma traumtatiska klassresenärer, face it du stör dig på två larviga personligheter i årets omgång av slottet som fått bägaren att rinna över bara, och det är Molgan och Steffe

Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Absolut den tristaste och mest blodfattiga säsongen någonsin. Det pratades mycket, men sades nästan inget.
Vad skulle det ha sagts istället då? för att det inte skulle benämnas blodfattigt prat då enligt herrn?
__________________
Senast redigerad av Herr Bökberg 2016-01-23 kl. 21:39.
Citera
2016-01-23, 21:38
  #1822
Medlem
Joe Blows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herr Bökberg
Så du vill fråntaga deltagarna egen delaktighet till detta? då det i själva verket är produktionen som styrt hela berättandet?.

Tidigare år har det varit samma introverta självömkande eftersom deltagarna faktiskt inte varit schizoida..

(då hade hela berättandet fallit rätt så platt kan jag medela och Lasse Åberg hade framstått som självhävdande i jämförelse hi hi)

...än så länge tyvärr, dom flesta människor i samhället tycks ha en ryggsäck, även du måhända? kan det vara så att du är avundsjuk och vill att vanliga arbetare ska få berätta samma historia och få slicka på bordssilvret under tiden?.

Är det vetskapen om att alla är skådisar dom stör dig? i alla andra säsonger var det 3 skådisar/komiker och en operadiva
( + Rikard Wålf)

Titta på Sommarprupparna på SVT, Renees gombrygga, Så mycket sämre, Mia på Grötbög etc, och du möts av samma traumtatiska klassresenärer, face it du stör dig på två larviga personligheter i årets omgång av slottet som fått bägaren att rinna över bara, och det är Morgan och Steffe

Vad skulle det ha sagts istället då? för att det inte skulle benämnas blodfattigt prat då enligt herrn?
Du vet att det inte är direktsändning, va?
Citera
2016-01-23, 21:39
  #1823
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Joe Blow
En hel säsong av introvert självömkande. Alla dessa sköra stackars barn som mot alla odds räddats av den stora varma teaterfamiljen.

Jo, det är faktiskt påfrestande med allt självömkande.
Alla har haft en förfärlig barndom där de medverkande blir hänryckta över varandras öden, och grottar ner sig samtidigt som de undrar över hur de lyckats överleva.
Det verkar som att alla kan leta efter nåt skit om man anstränger sig, i sin uppväxt, och sen kan man dramatisera detta till en traumatisk, allt igenom, dålig uppväxt.
Det blir ju en tävlan dem sinsemellan vilka som har haft värst erbarmlighet.
Men det kanske är såhär otäckt att leva då?

Sauk verkade ha fått en återkoppling till sin likgiltiga mamma, i och med sammanstötningen med Claire.
Jösses, vad frustrerade och arga han och Morgan blev på Claire. Och visst verkade hon rejält påfrestande. Jag förstår dem.
Men hon var ju riktigt rolig och gladlynt samtidigt mellan varven. Med en skön inställning hos en tant, genom att ta mycket med en klackspark.
Hon skulle passa bra i någon dokusåpa som Farmen.
__________________
Senast redigerad av laprikapaprika 2016-01-23 kl. 21:42.
Citera
2016-01-23, 21:42
  #1824
Medlem
Herr Bökbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joe Blow
Du vet att det inte är direktsändning, va?
Ja faktiskt, och vad vill du säga med det?, att det fanns andra saker som sagts som var intressantare med klipptes bort, tillåt mig tvivla...din lyckantrop där, du får inte ha rätt!

Så vad sägs om att läsa allt jag skrev ochså och besvara sakpåståendena one by one
__________________
Senast redigerad av Herr Bökberg 2016-01-23 kl. 21:49.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in