Oddset på tjat om svenskarnas "rasism" av den kurdiske nationalisten Nujjen är låga.
Oddset på att Nujjen kommer att tjata om sitt kurdiska folk är lika lågt, de medverkande lär bli lika trötta på detta som tv-tittarna. Nujjen är med svensk logik en fullblodsrasist.
Edit, svårt att hitta en mer malplacerad person för detta program. Vem kvoterade in husturken?
Jo han är en etnonationalist, men det är okej om det gäller svartingar. (Min feting)
Twittervänstern är helt lyriska över Özz avsnitt. De tror att detta kan vara något som omvänder alla sverigedemokrater. De har gråtit, haft givande samtal med sina barn, föreslagit avsnittet till skolundervisning.
Det var en innehållsrik dag Özz bjöd på. Att synliggöra många flyktingars verklighet är särskilt viktigt idag och får våra egna problem att verka futtiga.
Özz tycker det är kul att skämta om teroristattentatet 9/11 även på plats i USA. Men när det gäller kurders liv så är det plötsligt väldigt stort allvar
Dessutom, första gången (i sommar i P1?) han berättade om flykten över fältet så berättade han om att han hostade och hade sig, och att det kostade dom som kom efter hans familj livet då vakter kom men missade Özz familj..
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Vad har vi svenskar (observera det ska inte vara inledande versal i svenskar) för kultur då?
Inbundenhet, misstänksamhet, avundsjuka, små grodorna och Kalle Anka på julafton.
Kultur är svårt att sätta ord på, men har man rest i olika länder så ser och känner man att det är en annan puls, ett annat sätt. Testa och åka till, Portugal och se om du märker nån skillnad?
Lagar och normer brukar spegla en kultur rätt bra. Finns säkert trådar här på Flashback där du kan läsa om det..
Özz tycker det är kul att skämta om teroristattentatet 9/11 även på plats i USA. Men när det gäller kurders liv så är det plötsligt väldigt stort allvar
Det är möjligt att han har svårt att själv tolerera det han gör mot andra. jag har ingen bra koll på hur han förhåller sig till skämt om kurder.
Citat:
Dessutom, första gången (i sommar i P1?) han berättade om flykten över fältet så berättade han om att han hostade och hade sig, och att det kostade dom som kom efter hans familj livet då vakter kom men missade Özz familj.
Jaha och...?
Citat:
Kultur är svårt att sätta ord på, men har man rest i olika länder så ser och känner man att det är en annan puls, ett annat sätt. Testa och åka till, Portugal och se om du märker nån skillnad?
Lagar och normer brukar spegla en kultur rätt bra. Finns säkert trådar här på Flashback där du kan läsa om det..
Nu svarar du ju helt uppåt väggarna. Jag frågade vad vi svenskar har för kultur. Vad andra länder och folkslag har för kultur och förhållningssätt vet jag rätt bra eftersom jag varit i alla världsdelar och bott utomlands ett tag.
Gillade också när han berättade om när han kom till Rinkeby som
barn och tyckte att det var så rent och fint. Det fanns lekplatser
och inga militärer och poliser som övervakade dom. Vi "svenskar"
har nog varit lite bortskämda och är vana att leva i en skyddad
verkstad.
Ni som tittar på detta värdelösa program, har ni inget bättre att göra?
Det finns väl inga riktiga "stjärnor" i Sverige ens.
Özz Nujen en stjärna?
Tillåt mig småskratta...
Fullständigt ointressanta ankdammsdivor utan särskilda personliga särtecken som kan föranleda dem att kallas stjärnor, det som kännetecknar dem alla är deras fullständigt inkvoterade förutsägbarhet och i flera fall märkbart låga IQ, ofta inte högre än rumstemperaturen.
Programmet har ju helt fel varubeteckning.
Det borde ju heta Kändisar och kvartskändisar på slottet.
Man är i alla fall glad att man för länge sedan slutat betala TV-licensen.
Man får vara glad åt det lilla...
Senast redigerad av Rimbert 2015-01-12 kl. 17:41.