2015-01-10, 22:57
  #1573
Medlem
trickydicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krackelerar
Oddset på tjat om svenskarnas "rasism" av den kurdiske nationalisten Nujjen är låga.
Oddset på att Nujjen kommer att tjata om sitt kurdiska folk är lika lågt, de medverkande lär bli lika trötta på detta som tv-tittarna.
Nujjen är med svensk logik en fullblodsrasist.

Edit, svårt att hitta en mer malplacerad person för detta program. Vem kvoterade in husturken?


Jo han är en etnonationalist, men det är okej om det gäller svartingar. (Min feting)

I övrigt, ett synnerligt dåligt avsnitt.
Citera
2015-01-11, 00:03
  #1574
Medlem
Amors avatar
Twittervänstern är helt lyriska över Özz avsnitt. De tror att detta kan vara något som omvänder alla sverigedemokrater. De har gråtit, haft givande samtal med sina barn, föreslagit avsnittet till skolundervisning.
Citera
2015-01-11, 18:47
  #1575
Medlem
Rostiga.Sheriffbrickans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av costanza123
Jag tycker att han pratar bra om Sverige hela tiden. Och det är det är även
det som jag tycker är bra med Sverige.

Sverige och Svenskarna har ingen kultur eller identitet, tycker man det är man rasist.

Kurder har kultur och en identitet. tycker man det är man fin och världsvan.


Exakt så kan man tolka hans dårskap de senaste åren.
Citera
2015-01-11, 19:14
  #1576
Medlem
enfindams avatar
Det var en innehållsrik dag Özz bjöd på. Att synliggöra många flyktingars verklighet är särskilt viktigt idag och får våra egna problem att verka futtiga.
Citera
2015-01-11, 20:34
  #1577
Medlem
Isnatts avatar
Özz tycker det är kul att skämta om teroristattentatet 9/11 även på plats i USA. Men när det gäller kurders liv så är det plötsligt väldigt stort allvar
Dessutom, första gången (i sommar i P1?) han berättade om flykten över fältet så berättade han om att han hostade och hade sig, och att det kostade dom som kom efter hans familj livet då vakter kom men missade Özz familj..

Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Vad har vi svenskar (observera det ska inte vara inledande versal i svenskar) för kultur då?

Kultur är svårt att sätta ord på, men har man rest i olika länder så ser och känner man att det är en annan puls, ett annat sätt. Testa och åka till, Portugal och se om du märker nån skillnad?
Lagar och normer brukar spegla en kultur rätt bra. Finns säkert trådar här på Flashback där du kan läsa om det..
Citera
2015-01-11, 21:27
  #1578
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Isnatt
Özz tycker det är kul att skämta om teroristattentatet 9/11 även på plats i USA. Men när det gäller kurders liv så är det plötsligt väldigt stort allvar


Det är möjligt att han har svårt att själv tolerera det han gör mot andra. jag har ingen bra koll på hur han förhåller sig till skämt om kurder.


Citat:
Dessutom, första gången (i sommar i P1?) han berättade om flykten över fältet så berättade han om att han hostade och hade sig, och att det kostade dom som kom efter hans familj livet då vakter kom men missade Özz familj.

Jaha och...?


Citat:
Kultur är svårt att sätta ord på, men har man rest i olika länder så ser och känner man att det är en annan puls, ett annat sätt. Testa och åka till, Portugal och se om du märker nån skillnad?
Lagar och normer brukar spegla en kultur rätt bra. Finns säkert trådar här på Flashback där du kan läsa om det..

Nu svarar du ju helt uppåt väggarna. Jag frågade vad vi svenskar har för kultur. Vad andra länder och folkslag har för kultur och förhållningssätt vet jag rätt bra eftersom jag varit i alla världsdelar och bott utomlands ett tag.
Citera
2015-01-11, 22:10
  #1579
Medlem
Gillade också när han berättade om när han kom till Rinkeby som
barn och tyckte att det var så rent och fint. Det fanns lekplatser
och inga militärer och poliser som övervakade dom. Vi "svenskar"
har nog varit lite bortskämda och är vana att leva i en skyddad
verkstad.
Citera
2015-01-12, 16:54
  #1580
Medlem
Rimberts avatar
Ni som tittar på detta värdelösa program, har ni inget bättre att göra?
Det finns väl inga riktiga "stjärnor" i Sverige ens.

Özz Nujen en stjärna?
Tillåt mig småskratta...
Fullständigt ointressanta ankdammsdivor utan särskilda personliga särtecken som kan föranleda dem att kallas stjärnor, det som kännetecknar dem alla är deras fullständigt inkvoterade förutsägbarhet och i flera fall märkbart låga IQ, ofta inte högre än rumstemperaturen.

Programmet har ju helt fel varubeteckning.
Det borde ju heta Kändisar och kvartskändisar på slottet.
Man är i alla fall glad att man för länge sedan slutat betala TV-licensen.
Man får vara glad åt det lilla...
__________________
Senast redigerad av Rimbert 2015-01-12 kl. 17:41.
Citera
2015-01-12, 17:59
  #1581
Medlem
Wittgensteins avatar
OT raderad. Vänligen håll diskussioner om svenskar, svenskhet, kulturer, et cetera, på annat håll.

/Mod.
Citera
2015-01-16, 18:44
  #1582
Medlem
Kom ett par tårar i samband med minfältspartiet. Fy satan vad gripande.
Citera
2015-01-16, 23:29
  #1583
Medlem
Avva66s avatar
Är det Kurdistans flagga Özz håller i? Vilken Jävla nationalist i så fall!
Han är ju enligt Svensk benämning, en jävla rasist!

Nu må jag titta på en repris, men detta är fanimej dubbelmoral.
__________________
Senast redigerad av Avva66 2015-01-16 kl. 23:31.
Citera
2015-01-16, 23:53
  #1584
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avva66
Är det Kurdistans flagga Özz håller i? Vilken Jävla nationalist i så fall!
Han är ju enligt Svensk benämning, en jävla rasist!

Nu må jag titta på en repris, men detta är fanimej dubbelmoral.

Özz berör uppenbarligen. SVT måste ha tänkt rätt därvidlag.

Synd att inte de tidigaste säsongerna av programmet finns i Öppet Arkiv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in