2016-01-03, 00:29
  #1705
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lotusgul
Det handlar om uppfostran, killen sitter där och berättar om vidrigheter som få av oss har upplevt. Är man född med någon sorts empatisk förmåga förstår man att detta är hans känslor, hans upplevelse, och då spottar man inte på dessa! .

Samtidigt konstaterar man att ha förhärligar sin morsa som både lämnade bort och lämnade ut honom. CW med flera hade även den dåliga smaken att kalla henne en »stark kvinna«. Han hade två svin till föräldrar och hamnade i ytterkanten, där det finns många andra svin.
Citera
2016-01-03, 00:29
  #1706
Medlem
BaronVonHelsings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lostworld
Varför det? Just där hade hon ju faktiskt rätt. Väldigt mycket skryt och självförhärligande där ett tag när Alling bredde på som mest. Trots hans tragiska bakgrund så ska han inte vara immun för kritik.
Förutom detta hade hon inte många rätt och det blev väldigt tröttsamt när hon skulle avbryta hela tiden.
Nej, hon hade inte rätt. Om man ska berätta om sin karriär så ska man väl berätta sanningsenligt, om det gick bra i början så ska man väl säga det? Man berättar väl höjdpunkterna av sin karriär framför de lägsta punkterna? Sen tog han ju upp när det gick dåligt också, så jag ser inte grejen med att kalla honom för självgod. Sveriges "du ska inte tro att du är något"-tänk har gått helt överstyr.
Citera
2016-01-03, 00:39
  #1707
Medlem
Dupeas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lotusgul
I ett privat sammanhang som inte ska sändas ut till miljoner människor eller massakeras på Flashback hade jag sagt till en person som Claire Wikholm, "Jag skulle uppskatta om du höll truten, gärna nu tack".

Varför ska ett offentligt sammanhang vara ett hinder att säga vad man tycker? Jag satt bara och väntade på att Morgan skulle be henne fara åt helvete. Nu gjorde han inte det utan valde att i efterhand lite ynkligt gnälla ut till media.
Citera
2016-01-03, 00:46
  #1708
Medlem
Cineastens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Love-Diana-de-Nice
Ser fram emot Sauks dag.
Av reklamen att döma kan det bi intressant att se när Sauk lusar av Amanda Ooms.
Citera
2016-01-03, 00:57
  #1709
Medlem
Lostworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BaronVonHelsing
Nej, hon hade inte rätt. Om man ska berätta om sin karriär så ska man väl berätta sanningsenligt, om det gick bra i början så ska man väl säga det? Man berättar väl höjdpunkterna av sin karriär framför de lägsta punkterna? Sen tog han ju upp när det gick dåligt också, så jag ser inte grejen med att kalla honom för självgod. Sveriges "du ska inte tro att du är något"-tänk har gått helt överstyr.
Det är en sak att berätta sanningsenligt, en annan att skryta. Så som det framstod i programmet (efter redigering förvisso) så kändes det som om Alling bredde på lite väl tjockt ett tag. Det var väl även det som Claire reagerade på. Som någon annan skrev i tråden så tycks Alling ha en grandios självbild, vilket återspeglas i hans berättande. Han kunde ju varvat det hela lite, blandat högt och lågt.
Att klaga på jante har också gått överstyr skulle jag säga... Skrytpellar och egocentrerade människor är inte så trevliga att bevittna heller. Ibland behöver de sättas på plats.
Citera
2016-01-03, 01:42
  #1710
Medlem
Crookens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Esposito1887
Tvivlar inte en sekund på det. Tippen var enormt stort och minns själv att man tyckte att Morgan & Lasse var de coolaste som fanns. En våt dröm att äga en likadan orange keps.

Glöm inte att detta var innan internets stora genombrott och när barnprogram inte snurrade dygnet runt. De lär absolut varit med och dragit 30 000 pers i samband med festivaler och andra evenemang. Chartrat plan för att lösa logistiken är väl inte heller så extremt. Det åker väl de flesta hockeylag varje vecka.

Tycker också att CW gjorde bort sig totalt. Kan tänkta mig att många i tv-sofforna med trassliga barndomar gick i taket när hon målade upp det som "spännande".

Som ett barn som växte upp med Tippen så kan jag bara instämma, kan tänka mig att Lasse&Morgan var på både Malmöfestivaler och Göteborgskalas.
Tippen var stort, och i en värld "utan" reklamtv så blev de garanterat "superstjärnor"

Citat:
Ursprungligen postat av JerryCotton
Tankar om dagens avsnitt. Morgan verkar ha en ganska grandios självbild, Claire är en missunnsam bitter tant som lever för att provocera. Sauk växer i mina ögon. Amanda och Marika märks inte så mycket än.

Citat:
Ursprungligen postat av NewDeer
Ja, jag fattar inte varför många i tråden kallar henne för en bitch? Hon är ärlig, helt enkelt. En udda person med udda åsikter - vi behöver fler såna, istället för alla PK-töntar.


Något som Claire sa att folk sagt till henne att hon förstört deras barndom med sina barnprogram, ställt mot Morgan som hyllats för sina, fått priser för det och säkerligen tjänat bra med pengar på de samma. Det gör ju att man undrar om det är ren avundsjuka som gör att hon gick så hårt åt honom på hans dag?
Citera
2016-01-03, 01:55
  #1711
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crooken
Något som Claire sa att folk sagt till henne att hon förstört deras barndom med sina barnprogram, ställt mot Morgan som hyllats för sina, fått priser för det och säkerligen tjänat bra med pengar på de samma. Det gör ju att man undrar om det är ren avundsjuka som gör att hon gick så hårt åt honom på hans dag?

i sanningens namn tog hon väl åt sig av den tveksamma äran som till 99 % är Staffan Westerbergs. Det är ju han som i stort sett ensam fått bära hundhuvudet för att ha förstört barndomen för för personer födda sent 60- och tidigt 70-tal.
Citera
2016-01-03, 02:00
  #1712
Medlem
Klaedvikarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cineasten
Av reklamen att döma kan det bi intressant att se när Sauk lusar av Amanda Ooms.
Fast det tror jag inte att han gör. Ser mer ut som om han återger nån anekdot ur sitt "rika liv"...
Inte skulle jag väl vilja lusa av henne, när jag kunde göra annat.

Och bortsett från detta tycker jag det verkar vara ganska klen kemi mellan deltagarna, överlag i år.
Kanske läge att avsluta spektaklet. Innan man tvingas slänga in självaste Sean Banan och några andra pseudo-kändisar till nästa omgång.
Citera
2016-01-03, 02:33
  #1713
Medlem
NewDeers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crooken
Något som Claire sa att folk sagt till henne att hon förstört deras barndom med sina barnprogram, ställt mot Morgan som hyllats för sina, fått priser för det och säkerligen tjänat bra med pengar på de samma. Det gör ju att man undrar om det är ren avundsjuka som gör att hon gick så hårt åt honom på hans dag?
Det tror jag inte alls. Som jag skrev - Claire är en udda fågel och hon säger rent ut det hon tänker. Hon sa ju även senare att hon beundrade honom för att han var så "högmodig". Hon är bara udda, helt enkelt, och jag beundrar henne med skräckblandad förtjusning.
Citera
2016-01-03, 09:02
  #1714
Medlem
Claire W är avundsjuk för att Morgan A
haft sämre uppväxt, hon ville ha värst uppväxt.

Håller med tidigare talare, att Stefan S växer i mina ögon
Citera
2016-01-03, 10:04
  #1715
Medlem
Fiskmånglarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cineasten
Av reklamen att döma kan det bi intressant att se när Sauk lusar av Amanda Ooms.
Jag upplevde det som ihopklippt dramaturgi av SVT. Man fångar tittarna till att se programmet, när sen scenen kommer är den inte alls som man trodde. Det här greppet körs på idol hela tiden. Bard skäller ut någon som dålig, en tävlande börjar gråta. Sen visar det sig att det är två skilda klipp som tagits ur sitt sammanhang. Bard skäller ut en helt annan tävlande, och den som gråter är glad för att gå vidare.
Men jag kan hoppas att du har rätt, det blir roligare TV då.
Citera
2016-01-03, 11:44
  #1716
Medlem
Moltas666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NewDeer
Det tror jag inte alls. Som jag skrev - Claire är en udda fågel och hon säger rent ut det hon tänker. Hon sa ju även senare att hon beundrade honom för att han var så "högmodig". Hon är bara udda, helt enkelt, och jag beundrar henne med skräckblandad förtjusning.

Det är ganska patetiskt att diskutera vad en samling ointressanta människor säger till varandra.

Claire Wikholm är udda därför att hon är en åldrande kvinna som är på väg in i Alzheimerdimmorna.

Alling är vidrigt självgod med en självbild som inte är av denna världen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in