Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-12-03, 23:06
  #14257
Medlem
buttnutters avatar
Jag har ätit ganska mycket idag, har tryckt i mig 5 x 7,5 mg på en timme utan att känna någon effekt. Tar det längre tid för effekten att komma med all mat i magen? Är det värt att vänta längre, eller uteblir effekten helt?
Citera
2016-12-03, 23:15
  #14258
Avstängd
DialTones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av buttnutter
Jag har ätit ganska mycket idag, har tryckt i mig 5 x 7,5 mg på en timme utan att känna någon effekt. Tar det längre tid för effekten att komma med all mat i magen? Är det värt att vänta längre, eller uteblir effekten helt?

Låter som att du byggt upp en hyfsat hög tolerans. Men ja, effekten är inte lika stark om man har massa mat i magen. Så vill man ha bäst effekt är det bästa att poppa pillerna på tom mage.
Citera
2016-12-03, 23:21
  #14259
Medlem
buttnutters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DialTone
Låter som att du byggt upp en hyfsat hög tolerans. Men ja, effekten är inte lika stark om man har massa mat i magen. Så vill man ha bäst effekt är det bästa att poppa pillerna på tom mage.

Jo förvisso hög tolerans, men jag brukar bli hyfsat skön på ca 20-30 mg. Dåligt omdöme att ta dem mätt får jag medge, men jag undrar mest om det kommer någon effekt alls, att det skulle kunna ta typ två timmar? Jag vill ju inte missa ruset om det skulle komma något.
Citera
2016-12-03, 23:58
  #14260
Medlem
buttnutters avatar
Och där kom ruset...mmm
Citera
2016-12-04, 01:07
  #14261
Medlem
No6s avatar
Har inte tagit Imovane(inga andra substanser heller) på ett år, tror ni de fungerar som de ska? Hade tolerans när jag slutade.
Citera
2016-12-04, 02:26
  #14262
Medlem
therebells avatar
Zolpidem kan göra en galen! En gång tog jag 100 mg o satte mig i bilen insmord med choklad över hela MB nakna kropp o körde bilen som om jag vore jagad o efter ca 5-6 mil på E20 mellan Alingsås o Göteborg så hade jag två polisbilar efter mig. Först så uppfattade jag inte att polisen var bakom mig då jag var inne i min egna lilla värld men efter en ca 20 min jagande så fick jag soppatorsk o polisen fick sig en chock när jag steg ut ur bilen o såg ut som en neger.

Först Blev jag körd till häktet men efter en godare titt på min historik som psykfall så körde dem mig till närmsta psykklinik där jag fick sitta inlåst i 4 veckor
Citera
2016-12-04, 23:46
  #14263
Avstängd
paccys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ante1982
Tar du oxå varje kväll? Om så är fallet så fattar jag inte hur du gör för att dämpa dag abstinensen?

När jag tar min kvälls dos på 15mg imovane så känner jag mig små bensad till lunch tid dagen där på.. seghet o huvudvärk löser man med starkt kaffe och en tramadol..

Som sagt ta bara zolpidem 10-20 mg per natt för insomning, ,om jag vaknar med morgon ångest som jag dras med brukar det TREO , ksalol 4st eller 20mg stess samt någon energi dricka
Citera
2016-12-05, 17:40
  #14264
Medlem
Shurda14s avatar
Dragit i mig ett gäng zolpidem nu lite hjälp mot MAF fenta avtändning, fan va allt blir kul på z analoger allt går så snabbt och gungar på, synd att det relativt kort rus.

Men kul har man
Citera
2016-12-05, 19:03
  #14265
Medlem
Sezlows avatar
De är väldigt bra mediciner för de som är sjuka och som en följd av detta inte somnar i tid.
Själv skulle jag ha svårt att somna på natten utan dem; däremot går det att ta en lur på soffan på eftermiddagen utan medicinering.

Citera
2016-12-06, 22:01
  #14266
Avstängd
Halloween2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av therebell
Zolpidem kan göra en galen! En gång tog jag 100 mg o satte mig i bilen insmord med choklad över hela MB nakna kropp o körde bilen som om jag vore jagad o efter ca 5-6 mil på E20 mellan Alingsås o Göteborg så hade jag två polisbilar efter mig. Först så uppfattade jag inte att polisen var bakom mig då jag var inne i min egna lilla värld men efter en ca 20 min jagande så fick jag soppatorsk o polisen fick sig en chock när jag steg ut ur bilen o såg ut som en neger.

Först Blev jag körd till häktet men efter en godare titt på min historik som psykfall så körde dem mig till närmsta psykklinik där jag fick sitta inlåst i 4 veckor


hoppas dom drog ditt körkort också din idiot!

Efter många år och men har jag nu äntligen fått mitt imovane utskrivet, ska försöka att få stilcnot i ställe då de är bättre och inte lämnar äcklig smak efter sig..

Blir sjukt mjuk och glad efter bara en 20-30 minuter jag svalt 15mg. Nu är det hetsätning som gäller innan jag slocknar.
Citera
2016-12-07, 13:34
  #14267
Medlem
therebells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Halloween2
hoppas dom drog ditt körkort också din idiot!

Efter många år och men har jag nu äntligen fått mitt imovane utskrivet, ska försöka att få stilcnot i ställe då de är bättre och inte lämnar äcklig smak efter sig..

Blir sjukt mjuk och glad efter bara en 20-30 minuter jag svalt 15mg. Nu är det hetsätning som gäller innan jag slocknar.

Hade inget körkort vid tillfället i akt o bilen hade jag 'lånat' av min far
Citera
2016-12-07, 18:31
  #14268
Medlem
Sezlows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Halloween2
hoppas dom drog ditt körkort också din idiot!

Efter många år och men har jag nu äntligen fått mitt imovane utskrivet, ska försöka att få stilcnot i ställe då de är bättre och inte lämnar äcklig smak efter sig..

Blir sjukt mjuk och glad efter bara en 20-30 minuter jag svalt 15mg. Nu är det hetsätning som gäller innan jag slocknar.

Jag har både Imovane och Stilcnot på recept, men jag har aldrig märkt at någon av dem lämnar någon äcklig smak efter sig. Kan det var som så, att här - som i många andra fall - är människor väldigt olika?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback