2015-12-21, 02:52
  #11401
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zepofan
Vad är du ute efter? Flaskor med patentkork, eller? Jag tror att Grolsch på 45cl flaska fortfarande har det, men den ligger i beställningssortimentet med kollikrav.
Japp, patentkorksöl. Tack ska kolla både Flensburger och Grolsch
Citera
2015-12-22, 05:52
  #11402
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anderssson
Japp, patentkorksöl. Tack ska kolla både Flensburger och Grolsch

Du kan säkert även hitta Bernard mixpack (4 stycken 50 cl öl) på en del systembolag fortfarande för 90 kronor
Citera
2015-12-25, 14:59
  #11403
Medlem
TheEvilUnicorns avatar
Tjena! Jag har två flaskor julöl hemma. (Falcons mumma öl) Går det att lagra denna? Nu är jag nybörjare när det gäller öl och dyl.
Citera
2015-12-25, 16:00
  #11404
Medlem
RedXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheEvilUnicorn
Tjena! Jag har två flaskor julöl hemma. (Falcons mumma öl) Går det att lagra denna? Nu är jag nybörjare när det gäller öl och dyl.

Tror de mår bättre av att vaskas...
Citera
2015-12-25, 16:07
  #11405
Medlem
TheEvilUnicorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RedX
Tror de mår bättre av att vaskas...
Lika bra det, skål!
Citera
2015-12-25, 17:13
  #11406
Medlem
Geronimos avatar
Har förberett helgen med att ta fram Nögnes 1001 samt två IPA från Amager: Building Bridges och Winter in Bangalore. Har inte provat någon av dessa tidigare, finns det någon som har någon erfarenhet av dem?
Citera
2015-12-25, 18:04
  #11407
Medlem
zepofans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Geronimo
Har förberett helgen med att ta fram Nögnes 1001 samt två IPA från Amager: Building Bridges och Winter in Bangalore. Har inte provat någon av dessa tidigare, finns det någon som har någon erfarenhet av dem?
Building bridges var iaf riktigt bra tycker jag. Det mesta från Amager brukar hålla hög klass och samma sak med Oppigårds, så vad kan gå fel?
Citera
2015-12-26, 12:48
  #11408
Medlem
stayluckys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Geronimo
Har förberett helgen med att ta fram Nögnes 1001 samt två IPA från Amager: Building Bridges och Winter in Bangalore. Har inte provat någon av dessa tidigare, finns det någon som har någon erfarenhet av dem?

Båda är mycket bra men jag håller Building Bridges högst av de två. När det gäller IPA från Amager kan du alltid räkna med att du får bra grejer. Det kommer en till bolaget i januari som heter "Arizona Beast". Collab mellan Arizona Wilderness och Amager. Den är också ruskigt god! Köp! Utöver det släpper de samtidigt "Chad - King of the wild yeast". Den har jag inte druckit men kommer köpa på mig
Citera
2015-12-27, 16:56
  #11409
Medlem
Geronimos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zepofan
Building bridges var iaf riktigt bra tycker jag. Det mesta från Amager brukar hålla hög klass och samma sak med Oppigårds, så vad kan gå fel?

Håller med om att Amager har en hög nivå på sina IPA. Har haft deras Orange Crush som en gammal favorit!

Citat:
Båda är mycket bra men jag håller Building Bridges högst av de två. När det gäller IPA från Amager kan du alltid räkna med att du får bra grejer. Det kommer en till bolaget i januari som heter "Arizona Beast". Collab mellan Arizona Wilderness och Amager. Den är också ruskigt god! Köp! Utöver det släpper de samtidigt "Chad - King of the wild yeast". Den har jag inte druckit men kommer köpa på mig

Ska hålla koll på Arizona Beast när den släpps. Tack för tipset!
Citera
2015-12-28, 14:33
  #11410
Medlem
upperkatts avatar
Vad tror ni om Alkemisten Blueberry Sour Ale? Tycker den verkar spännande.
Citera
2015-12-28, 16:24
  #11411
Medlem
Vlad-Putins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anderssson
Japp, patentkorksöl. Tack ska kolla både Flensburger och Grolsch
Vill dock varna lite för Grolsch eventuellt. Fullständigt vidrig öl
Citera
2015-12-28, 16:27
  #11412
Medlem
zepofans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vlad-Putin
Vill dock varna lite för Grolsch eventuellt. Fullständigt vidrig öl
Den är väl inte vidrigare än vilken annan industrilager som helst?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in