2016-05-20, 14:04
  #12001
Medlem
brutefishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RedX
Då är alltså grundproblemet den yta de upptar och inte "rejtbögandet" i sig.

Citat:
Ursprungligen postat av Quorthon
Både och givetvis. Det är skillnad på att föra anteckningar och deras rejtbögande där man i princip copy-pastar text från en recension till en annan och deras penis växer lite när de tickat en till öl. Ibland kanske man vill gå in på ratebeer för att få ett hum om hur en öl smakar och då ser man dessa meningslösa recensioner. En del är dessutom totalt motsägelsefulla i poängsättning och smakbeskrivning.
det är liksom fenomenet i sig självt. jämför med cp-slan som går på konserter och står och filmar skiten rakt igenom. vad vill dom? är dom där för ha trevligt? eller är dom bara där för att kunna säga att dom var där?

likadant med ölandet. man vill vara på mässan och ha trevligt. även om vi testade en massa så söp vi också. för fan liksom. sitta i goda vänners lag och supa till det på bästa ölen i världen. fan va fint!

precis som jag skrev ovan.
ungstrup recenserar en lambic. "dry and tart finish" STOPPA PRESSARNA!!!!!

nä men det är den där hipster-hetsen och maniska samlare. orsaken är sedan länge glömd, man gör det bara för sakens skull. själlöst värre.
"hej, jag har ratat 5000 öl"
ja men vad kan du om öl egentligen? kan du brygga? kan du plocka ut smaker? kan du para öl med mat? förstår du fenomenet?
njae....men jag har testat många i alla fall!
Citera
2016-05-20, 14:31
  #12002
Medlem
lugna ner digs avatar
Det är ju släpp idag och här sitter jag i bara underkläder. dusch och sen gå till nordstan då.

Förstår inte heller de som skriver 20.000 recensioner som alla är likadana. undrar om de verkligen kan känna att de uppskattar ölen de dricker.
Citera
2016-05-20, 15:51
  #12003
Medlem
stayluckys avatar
Den där Ungstrup som nämndes. Jag kollade upp honom på ratebeer. Drygt 33000 recensioner.. wtf?
Citera
2016-05-20, 17:21
  #12004
Medlem
brutefishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av staylucky
Den där Ungstrup som nämndes. Jag kollade upp honom på ratebeer. Drygt 33000 recensioner.. wtf?
tja. fonefan ligger på snart 43000 och det är inte så att de ökar med 100 öl om året direkt, det är över tusen, så de snittar 3-5 öl om dagen. hinner man ens dricka en ordentlig öl och må gott av den?
Citera
2016-05-20, 17:24
  #12005
Medlem
Skugges avatar
Va tror ni, tar dom en till av samma sort om den första pinten satt fint?
Citera
2016-05-20, 17:47
  #12006
Medlem
lugna ner digs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skugge
Va tror ni, tar dom en till av samma sort om den första pinten satt fint?
Ain't no time for that fool!
Citera
2016-05-20, 17:49
  #12007
Medlem
Försöksdjurs avatar
Anagram, satan vilken smaskig dessert öl! Har ni provat?
Citera
2016-05-20, 17:59
  #12008
Medlem
Skugges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Försöksdjur
Anagram, satan vilken smaskig dessert öl! Har ni provat?

Kemisk och ganska icke-god tycker jag. Har dock inte provat den på flaska.
Citera
2016-05-20, 18:03
  #12009
Medlem
Försöksdjurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skugge
Kemisk och ganska icke-god tycker jag. Har dock inte provat den på flaska.

Okej! Själv tycker jag smaken påminde om blåbärskulglass, vilket är min favorit
Citera
2016-05-22, 22:07
  #12010
Medlem
TheEvilUnicorns avatar
Drack en riktigt god öl på en pub för några månader sedan, nu undrar jag om man kan köpa denna i Sverige.
Salted Caramel Brownie Brown Ale heter den.
Ursäkta om det är fel tråd, men aja.
Citera
2016-05-22, 22:09
  #12011
Medlem
RedXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheEvilUnicorn
Drack en riktigt god öl på en pub för några månader sedan, nu undrar jag om man kan köpa denna i Sverige.
Salted Caramel Brownie Brown Ale heter den.
Ursäkta om det är fel tråd, men aja.

Finns (eller fanns åtminstone) på Man in the Moon i Vasastan för ett tag sen.
Citera
2016-05-22, 22:10
  #12012
Medlem
TheEvilUnicorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RedX
Finns (eller fanns åtminstone) på Man in the Moon i Vasastan för ett tag sen.
Altså menade, köpa hem.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in