Citat:
Ursprungligen postat av
Feadog
Har lite svårt att förstå frågan helt. Men som nämnt många gånger i den här och andra trådar så finns det en mängd olika förpackningsstorlekar på marknaden. 33, 50 och 75 cl är standard för europeisk öl. För brittisk och irländsk öl är det vanligt med en pint. Minns inte den exakta volymen, men runt 45 cl. För amerikansk öl är det nästan alltid 35,5 och 65 cl som gäller. Jag tror inte det finns nått uttalat alkoholpolitiskt mål att Sverige ska överge den europeiska standarden, och om det händer så finns det värre saker att haka upp sig på (som det faktum att vi fortfarande har ett statligt alkoholmonopol i bästa kommunistanda).
Ursäkta att jag var otydlig.
Jo, hörde några som berättade att förr så var minsann ölburkarna på bolaget 33cl eller 45cl.
50cl fanns tydligen inte enligt dem.
Det nämndes även att man pratade om att ta tillbaka den gamla 45cl för att konsumtionen skulle minska.
Det där j*vla pinsamma "problemet".
Hade några vänner från USA här i helgen, jag skämdes lite när jag berättade att det EJ gick att köpa på bolaget efter kl15:00 en vanlig lördag, samt stängt på Söndagar.
Visst man kan ju gå till Coop, men så desperat är man väl inte.
Joo! det är man..
Jag tycker bara hela grejen är så larvig att man vill kontrollera befolkningen på det sättet.