Citat:
Ursprungligen postat av
hurgorjag
Men är det ekonomiskt sätt mest lönsamt att ha 2 mastercard där man på swedbanks får betala växelavgift och på santander ränta från första dagen på automat uttag.
Nästan bättre att använda swedbankkortet när man betalar direkt med kortet då man slipper ränta?
Såhär tänker jag, och jag är ganska insatt när det gäller kort.
Jag skulle betalt resan fullt med mitt Santander kort för att få deras reseförsäkring. Detta ger mig trygghet om något skulle hända. Sedan använda kortet absolut överallt det går. För det är inte dina pengar du handlar med förrns du har betalat fakturan.
Skulle använt mitt Swedbank kort hos bankomater enbart.
Men nu kör jag inte den kombon. För min resa till sommaren så kommer det se ut såhär.
Jag kommer använda mitt American Express Gold absolut överallt det går, kommer även betala resan fullt med kortet för att dra in så mycke poäng som möjligt och även få försäkringen som är riktigt bra.
Där AmEx inte accepteras som det nästan överallt görs nu så kommer jag använda mitt Eurocard gold.
Automatuttag kommer jag inte göra då jag köper 2,3k svenska i deras valuta. Men skulle jag behöva göra ett uttag så skulle jag använda mitt Eurocard Gold.