Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-12-28, 21:49
  #313
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gulsippen
Tackar. Hade jag missat. Verkar som poängen med ICA-kort just försvann.

Någon som vet om COOP också tänker införa valutapåslag? Det var lite luddigt med info hos ICA. Söker man på valuta på deras hemsida för man en träff där man pratar om EU-regler men klickar man kommer man till en död länk.
Om man av någon anledning måste införa valutapåslag borde ju samma sak drabba alla kortutgivare kan man tro.

Om inte kommer COOP få ytterligare en kund snart...

Har för mig Coop har inga avgifter utomlands ifall pengar finns insatta på kortet. Handlar du på kredit så dras ränta från dag 1.
Citera
2015-12-28, 22:09
  #314
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svek.
Har för mig Coop har inga avgifter utomlands ifall pengar finns insatta på kortet. Handlar du på kredit så dras ränta från dag 1.

Funkar....
Citera
2015-12-29, 06:17
  #315
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Buhll
Helt värdelöst kort.

Skitsnack! På vilket sätt är det vördelöst?
Har det och tycker det är kanon. Deras hemsida är sådär och jag hade velat se total beloppet istället för minsta möjliga som förvalt belopp på efakturan men det strular aldrig och är gratis.
Citera
2015-12-29, 11:23
  #316
Medlem
Jag har fram till nu haft okq8-kortet då det gett 1 % i bonus på allt jag köpt som jag fått ut i cash. Nu har de sänkt till 0.3 %. Så vet ni något kort som har bra bonusar som man får ut helst i cash då jag inte vill få bonuspoäng att handla i deras tråkiga och dyra shoppar.
Citera
2015-12-29, 12:46
  #317
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dhanjel2
Skitsnack! På vilket sätt är det vördelöst?
Har det och tycker det är kanon. Deras hemsida är sådär och jag hade velat se total beloppet istället för minsta möjliga som förvalt belopp på efakturan men det strular aldrig och är gratis.


Har du kollat deras reseförsäkring ?
Citera
2015-12-29, 13:02
  #318
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gulsippen
Tackar. Hade jag missat. Verkar som poängen med ICA-kort just försvann.

Någon som vet om COOP också tänker införa valutapåslag? Det var lite luddigt med info hos ICA. Söker man på valuta på deras hemsida för man en träff där man pratar om EU-regler men klickar man kommer man till en död länk.
Om man av någon anledning måste införa valutapåslag borde ju samma sak drabba alla kortutgivare kan man tro.

Om inte kommer COOP få ytterligare en kund snart...

Eftersom du verkar ha dålig koll på saker kan jag tipsa dig om att kolla vad det kostar att handla på COOP och i runda svängar om det skulle betala sig att ha ett sådant kort för det är en årsavgift kopplat till det kortet. COOP är ett ställe där bland annat feminister och vänsterpatrask handlar för det är skattebetalarna som betalar deras räkningar. Vi andra som har riktiga jobb handlar på andra ställen.
Citera
2015-12-29, 13:27
  #319
Medlem
Celenos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hurgorjag
Valutapåslag vid köp & automatuttag utomlands 1,25 procent
(fr o m 1/3 2016)
Där ser man. Tack för den. Blir att säga upp ICA-kortet och leta efter nåt annat.
Citera
2015-12-29, 15:18
  #320
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av M0D
Jag har fram till nu haft okq8-kortet då det gett 1 % i bonus på allt jag köpt som jag fått ut i cash. Nu har de sänkt till 0.3 %. Så vet ni något kort som har bra bonusar som man får ut helst i cash då jag inte vill få bonuspoäng att handla i deras tråkiga och dyra shoppar.

Preem och Shell ger 1 % återbäring i pengar. Har själv nyligen ansökt om shellkortet.
Citera
2015-12-29, 17:06
  #321
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zobbizadeh
Eftersom du verkar ha dålig koll på saker kan jag tipsa dig om att kolla vad det kostar att handla på COOP och i runda svängar om det skulle betala sig att ha ett sådant kort för det är en årsavgift kopplat till det kortet. COOP är ett ställe där bland annat feminister och vänsterpatrask handlar för det är skattebetalarna som betalar deras räkningar. Vi andra som har riktiga jobb handlar på andra ställen.

Tack för omtanken men jag handlar inte på COOP av praktiska skäl. Men jag tar ut en del valuta utomlands och vill gärna ha ett kort utan valutapåslag. Har nu ICA-kortet men då man tydligen tänker införa en avgift där i mars så får jag dra vidare. COOP-kortet verkar ha bra villkor. Kanske för att du, som har ett riktigt jobb, är med och sponsrar verksamheten.
Citera
2015-12-29, 17:09
  #322
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Celeno
Där ser man. Tack för den. Blir att säga upp ICA-kortet och leta efter nåt annat.

Man har ju varit diskreta med det där. Av förklarliga skäl. Jag vet flera som har ICA-kortet som extrakort bara tack vare bra villkor för valutauttag. COOP verkar ju vara snäppet bättre då man inte tar betalt för extrakort heller.
Citera
2015-12-29, 17:22
  #323
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gulsippen
Tack för omtanken men jag handlar inte på COOP av praktiska skäl. Men jag tar ut en del valuta utomlands och vill gärna ha ett kort utan valutapåslag. Har nu ICA-kortet men då man tydligen tänker införa en avgift där i mars så får jag dra vidare. COOP-kortet verkar ha bra villkor. Kanske för att du, som har ett riktigt jobb, är med och sponsrar verksamheten.

Nej, jag är inte med och sponsrar loosers och fuckups. Det får sådana som du göra eftersom det är du bra på verkar det som.
Citera
2015-12-30, 12:53
  #324
Medlem
Hej... har försökt läsa här och på bolagens sidor..

Vad är skillnaden mellan:
Shell
Statoil
OKQ8

?

Det enda jag kan hitta är att Statoil säger att man ska tanka 1200 liter om året vilket jag inte kommer upp till. Annars har alla 1% cashback, några öre rabatt per tankad liter på shell, reseförsäkring och 0 årsavgift.

Är det något mer man borde tänka på?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback