2017-11-05, 08:17
Medlem
Finns det något kort som har cashback och hyffsat lågt valutapåslag?

Vilket kort har högst bränslerabatt? Det bästa vore om det finns ett kort som uppfyller alla tre önskemål ovanför men inget kort är kanske perfekt?

1% cashback och tex 60 öre drivmedelsrabatt vore något. Ingen som vet om drivmedelsrabatten är förhandlingsbar i någon utsträckning?
Citera
2017-11-06, 19:44
Awaiting Email Confirmation
Citat:
Ursprungligen postat av Artilleriet
Finns det något kort som har cashback och hyffsat lågt valutapåslag?

Vilket kort har högst bränslerabatt? Det bästa vore om det finns ett kort som uppfyller alla tre önskemål ovanför men inget kort är kanske perfekt?

1% cashback och tex 60 öre drivmedelsrabatt vore något. Ingen som vet om drivmedelsrabatten är förhandlingsbar i någon utsträckning?

Närmaste är nog Coop Mer. Men det har inte cashback utan poäng hos coop, 0,5%. Valutapåslag 0%.
Poängen kan man byta mot värdekuponger för att senare handla för dom på coop. Lite omständligt...

Högst bränslerabatt har nog Preem.
Inget kort är bäst på allt.
Citera
2017-11-07, 17:41
Medlem
NickShadows avatar
Är det någon i tråden som har tips på hur man reducerar/eliminerar årsavgiften på div. kreditkort? Hur har ni förhandlat?
Då jag reser mycket har jag under ett års tid använt Coop Medmera, 0kr årsavgift, fria uttag utomlands/inget påslag etc.

Iom jobbresor och större inköp med kortet har familjen kunnat äta gratis hela sommaren. Skulle eg. vilja behålla kortet, men har som princip att inte betala för betalkort...
Citera
2017-11-07, 17:50
Citat:
Ursprungligen postat av NickShadow
Är det någon i tråden som har tips på hur man reducerar/eliminerar årsavgiften på div. kreditkort? Hur har ni förhandlat?
Då jag reser mycket har jag under ett års tid använt Coop Medmera, 0kr årsavgift, fria uttag utomlands/inget påslag etc.

Iom jobbresor och större inköp med kortet har familjen kunnat äta gratis hela sommaren. Skulle eg. vilja behålla kortet, men har som princip att inte betala för betalkort...

Använda kortet mycket och säga upp det om dom inte bjuder på årsavgiften?
Citera
2017-11-07, 17:59
Medlem
NickShadows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av davidwatts
Använda kortet mycket och säga upp det om dom inte bjuder på årsavgiften?

Det jag tänkt göra, men att jag använder kortet mycket är ju ett tudelat argument - de kan ju säga att årsavgiften bara är 0,05% av min årskonsumtion.
Citera
2017-11-07, 19:36
Citat:
Ursprungligen postat av NickShadow
Det jag tänkt göra, men att jag använder kortet mycket är ju ett tudelat argument - de kan ju säga att årsavgiften bara är 0,05% av min årskonsumtion.

Om det stämmer har dom en poäng
Citera
2017-11-12, 16:12
Medlem
Nu har Shell gått ut med att de ändrar till 0.5% bonus. Skyller på EU.

Citat:
Förändring av kontant bonus

Från 1 januari 2018 får du 0,5% i kontant bonus på allt du handlar.
Det betyder att om du har en kreditgräns på 25 000 kr, så kan du maximalt få 125 kr i bonus per månad.

Citat:
Nyhet! Bonuspumpen
Den 1 januari sänks Shell MasterCards bonus från 1% till 0,5%. En direkt effekt av 2015-års nya EU regler där förmedlingsavgifterna för kort halverats.
Vi kan inte påverka detta men vad vi kan och vill göra, för dig som handlar och tankar på Shell, är att ge dig en helt ny typ av månatlig bonus.

En dealbreaker. Måste jaga ett nytt kort framöver, tycker det är lite knepigt nu.
Citera
2017-11-12, 23:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MasterXS

En dealbreaker. Måste jaga ett nytt kort framöver, tycker det är lite knepigt nu.

Coop mer är rätt kort om du handlar på internet utomlands eller reser. Det enda kruxet är att du måste handla på Coop med din bonus.
Citera
2017-11-13, 07:43
Medlem
henge86s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MasterXS

Jag skaffade re:member more nyligen. Visar det sig att de också sänker (trots löfte om att de behåller 1%) skaffar jag re:member flex då de har massa rabatter istället för cashback.
Citera
2017-11-13, 10:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frank_pe
Ferratum verkar vara sämre än vad Santander var men ändå bättre än hos många andra banker som brukar ta avgifter och påslag och handlar man i euro så behöver man inte köra på deras dåliga kurs.
Får bli att man kollar in Monzo framöver men man behöver sätta in ca 1000 kr i pund första gången ...Revolut kunde inte jag registrera mig hos.

Ferratum kör bara med mobilappen nu men hade inloggning tidigare från hemsidan.

Kan du bekräfta att de siffrorna jag hänvisar till även gäller vid köp med mastercardet? Oavsett om du växlar före köp eller låter de växla åt dig vid köpet?
Citera
2017-11-14, 08:59
Medlem
frank_pes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Caelus
Kan du bekräfta att de siffrorna jag hänvisar till även gäller vid köp med mastercardet? Oavsett om du växlar före köp eller låter de växla åt dig vid köpet?
Jag tycker att kursen blir ganska bra när man handlar med kortet eller tar ut i bankomat (ATM) t.ex så handlade jag för 63,75 DKK i fredags och då drogs det 84,39 SEK.
Du får dock dålig kurs när du gör en överföring mellan dina konton, testade att ta över 395 SEK och fick bara 298,57 DKK så det kommer jag inte göra fler gånger.
Citera
2017-11-15, 08:38
Medlem
Floridasidans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flipkvist
Coop mer är rätt kort om du handlar på internet utomlands eller reser. Det enda kruxet är att du måste handla på Coop med din bonus.

Nej, det går att använda poängen till massor av annat.......
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in