2015-12-25, 20:57
Medlem
yuuzhanvongs avatar
kick off 69 skott från fyrverkerimästarna , någon som vet kaliber och krutvikt på den ?
Citera
2015-12-25, 22:12
Medlem
tigerrakets avatar
Men lite kränkt är du väl ändå VemSaDet?

Asså liiiite? Finns väl något?

Bara jag som inte alls blev sugen på Solstorm?
Citera
2015-12-25, 22:27
Medlem
pyro860s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tigerraket

Vi vet ju inget om den. Kan mycket väl vara typ Indy med annan layout Den är ju rätt dyrt. Fick Outlet in någon som den kan motsvara i år?
Citera
2015-12-25, 22:30
Medlem
Harrybs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tigerraket
Men lite kränkt är du väl ändå VemSaDet?

Asså liiiite? Finns väl något?

Nej det var inte bara du som inte blev sugen på Solstorm :P. Tycker Sven har en bra utbud av grovkalibriga tårtor och små tårtor. Men jag saknar några mix kaliber tårtor. Dom flesta mix kalibertårtor är från Royal Party.

Skulle vilja se mer tårtor hos honom med många skott i prisklassen 500-1000kr, och när jag säger många skott menar jag 65-90 skott kanske.

EDIT:

Här är några förslag på tårtor jag gärna hade sett hos Sven

Hammagrens

Victory Supershell
Power Box
Victory Steps
Jubileumsbatteri
Ming Liang Dynasty (Dock bara 33 skott)

Sen är där dom andra fyrverkeriimpotörerna med, detta var bara Hammargrens ju

Sen vet jag inte hur Svea är när det gäller att sälja deras produkter, om man bara kan köpa in massvis av 3-4 tårtor. Eller om man måste kunna erbjuda Svea's hela sortiment för att få sälja dom. För om man tänker efter, alla Svea återförsäljare har exakt samma priser på allt. Det är sällan man ser någon ha något extra pris på någon tårta.
Senast redigerad av Harryb 2015-12-25 kl. 22:39.
Citera
2015-12-25, 22:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Harryb

Skulle vilja se mer tårtor hos honom med många skott i prisklassen 500-1000kr, och när jag säger många skott menar jag 65-90 skott kanske

Håller med! Gärna ett större utbud av vinkeltårtor också.

Jag förstår inte riktigt hur man tänker kring solstorm. Man har lyckats skapa en total hysteri/hype med tiger, som är en rätt unik produkt i hans sortiment & som inte existerar i andras sortiment, "alla" älskar den och den är billig. Stora 25skotts-tårtor har han ju redan många av så jag fattar inte varför han inte siktar mer kring tiger-segmentet med nya tårtor.

Men det finns säkert en god förklaring, och bakgrundsfaktorer vi inte känner till.
Citera
2015-12-25, 23:29
Medlem
pyro860s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av si04
Håller med! Gärna ett större utbud av vinkeltårtor också.

Jag förstår inte riktigt hur man tänker kring solstorm. Man har lyckats skapa en total hysteri/hype med tiger, som är en rätt unik produkt i hans sortiment & som inte existerar i andras sortiment, "alla" älskar den och den är billig. Stora 25skotts-tårtor har han ju redan många av så jag fattar inte varför han inte siktar mer kring tiger-segmentet med nya tårtor.

Men det finns säkert en god förklaring, och bakgrundsfaktorer vi inte känner till.

Tänkte ju att listan börjar ta sig så börjar du prata om Tiger också Den är ju verkligen bra.

Bomb Extreme tänkte jag ju som final innan några shells, men fan.. Vore så jävla gött att slaska av en Tiger emellan alltså.. Den var jävligt bra.

Har varit jättesugen på en raptor iom att den har lite annorlunda krevader jämfört med vad jag tittat på för andra tårtor. Men den kostar fan 333 och Tiger 398 och Tiger har gött mycket mer krut och är jävligt fet... Gah!

Sen tror jag bonden har haft planer på ännu fler nyheter men att hamnolyckan gjort att det inte gått att få in så jättemycket. Kan ha fel, men vissa produkter som borde ha kommit in igen i lager är ju slut osv.
Citera
2015-12-25, 23:33
Medlem
mrbooms avatar
Svens "egna nya tårtor" är gamla tårtor med nytt omslag och namn. Har nog inte så mycket att välja på.

Citat:
Fyrverkeri Outlet: Hej! Ett par nya som vi inte hade förra året men inga "nya nya" för i år! Kommer massor nästa år när CE godkännandet blir aktuellt!

Hoppas det ligger nåt i det och vi får se en total scenförändring nästa år med mycket nytt
Citera
2015-12-25, 23:41
Medlem
pyro860s avatar
Är inte CE-godkännandet aktuellt från och med 2017?
Citera
2015-12-25, 23:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pyro860
Är inte CE-godkännandet aktuellt från och med 2017?

Efter 4 juli 2017 måste allt vara godkänt, möjligtvis börjar de rulla ut (nya?) godkända produkter redan nästa år. https://www.msb.se/sv/Forebyggande/Brandfarligt--explosivt/Fyrverkerier/Godkannande/
Citera
2015-12-25, 23:59
Medlem
Om man har en budget på runt 1000 kr till en tårta, vilken rekommenderas?
Har tillgång till Svea, Bauhaus, ÖoB och liknande. Körde Raptor från Svea och Flower Power från Extreme förra året.
Citera
2015-12-26, 00:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ledigaste
Om man har en budget på runt 1000 kr till en tårta, vilken rekommenderas?
Har tillgång till Svea, Bauhaus, ÖoB och liknande. Körde Raptor från Svea och Flower Power från Extreme förra året.
Ska du ha "en" tårta eller flera?
Citera
2015-12-26, 00:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KAPOW-powaaa
Ska du ha "en" tårta eller flera?

Det kvittar egentligen, har en större budget men vill ha lite andra grejer också. Hade väl tänkt att lägga runt tusenlappen på tårta/tårtor till tolvslaget och vill bara ha lite roliga förslag!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in