2015-12-04, 23:57
  #9829
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pyro860
Vad tror ni Avantgarde hos Bonden kommer ligga på?

379:-
Citera
2015-12-05, 08:56
  #9830
Medlem
Audimans avatar
Tycker det är synd att inte FM skriver ut vilken kaliber det är samt krutvikt.
Citera
2015-12-05, 11:16
  #9831
Medlem
Tjenare Flashback,
Är sugen på att köpa lite fyrverkerier igen då det var längesen sist. Hade tänkt lägga ut en budget på runt 900-2000kr. Dock är det så att jag vill ha lite olika saker och inte bara en tårta tex. Helst ska det vara från Svea Fireworks då det ligger närmast mig (kan ej åka till bonnen då det är för långt dit och känns ovärt). Men i alla fall det jag hade tänkt köpa var en Extreme Bang 399kr, en Wipeout 333kr, 4-paket Monster Airbomb (12-pack) 49kr/st och till sist en Vikings raketsats. Allt det där är från Svea Fireworks och går för 1483kr. Men då det var längesen jag köpte så undrar jag vad ni skulle rekommendera? Är det en bra inköpslista för mig som vill ha lite blandat och helst inte bara en tårta. Tacksam för all hjälp! Hörs.
Citera
2015-12-05, 13:25
  #9832
Medlem
pyro860s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zeewpz
Tjenare Flashback,
Är sugen på att köpa lite fyrverkerier igen då det var längesen sist. Hade tänkt lägga ut en budget på runt 900-2000kr. Dock är det så att jag vill ha lite olika saker och inte bara en tårta tex. Helst ska det vara från Svea Fireworks då det ligger närmast mig (kan ej åka till bonnen då det är för långt dit och känns ovärt). Men i alla fall det jag hade tänkt köpa var en Extreme Bang 399kr, en Wipeout 333kr, 4-paket Monster Airbomb (12-pack) 49kr/st och till sist en Vikings raketsats. Allt det där är från Svea Fireworks och går för 1483kr. Men då det var längesen jag köpte så undrar jag vad ni skulle rekommendera? Är det en bra inköpslista för mig som vill ha lite blandat och helst inte bara en tårta. Tacksam för all hjälp! Hörs.

Låter väl helt okej om man nu inte har problem med Sveas priser. Tycker den där Vikings har ett väldigt överpris, men dom är säkert helt okej liksom. Men du har en mix som håller för nyår, det som fattas är en eller två feta tårtor. Så ta en Raptor eller en Hades till tolvslaget också
Citera
2015-12-05, 19:43
  #9833
Medlem
Tigerskotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zeewpz
Tjenare Flashback,
Är sugen på att köpa lite fyrverkerier igen då det var längesen sist. Hade tänkt lägga ut en budget på runt 900-2000kr. Dock är det så att jag vill ha lite olika saker och inte bara en tårta tex. Helst ska det vara från Svea Fireworks då det ligger närmast mig (kan ej åka till bonnen då det är för långt dit och känns ovärt). Men i alla fall det jag hade tänkt köpa var en Extreme Bang 399kr, en Wipeout 333kr, 4-paket Monster Airbomb (12-pack) 49kr/st och till sist en Vikings raketsats. Allt det där är från Svea Fireworks och går för 1483kr. Men då det var längesen jag köpte så undrar jag vad ni skulle rekommendera? Är det en bra inköpslista för mig som vill ha lite blandat och helst inte bara en tårta. Tacksam för all hjälp! Hörs.

Roligt att du ska köpa lite igen och när man ej avfyrat på ett tag så smäller även små saker rätt så bra

Du kanske ska ta bort en fyrverkerisats och köpa en bombtårta istället? Eller så lägger du till en sådan utöver

Pyro860 rekommenderar bl.a Raptor(har några saluter på slutet å allt) och håller med. Plus en liten Goldbar för 99 kr kanske?

Raptor:
https://www.youtube.com/watch?v=rY4zY9brR3w

Monster .35 3 st för 99 kr är hur grymma som helst(Sveas filmning suger enormt på dessa) och dom är mycket prisvärda jämfört med Sveas 50 mm.
Citera
2015-12-05, 19:50
  #9834
Medlem
pyro860s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tigerskott
Monster .35 3 st för 99 kr är hur grymma som helst(Sveas filmning suger enormt på dessa) och dom är mycket prisvärda jämfört med Sveas 50 mm.

Jo, jag funderar på ett sånt, dom verkar jättegrymma på visa amatörvideos på YouTube. Lite dyra men där var mine och allt i någon Synd att det inte finns i sexpack dock, för jag har för mig att det finns sex olika effekter, eller är dessa trepacken blandade?
Citera
2015-12-05, 19:57
  #9835
Medlem
Tigerskotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pyro860
Jo, jag funderar på ett sånt, dom verkar jättegrymma på visa amatörvideos på YouTube. Lite dyra men där var mine och allt i någon Synd att det inte finns i sexpack dock, för jag har för mig att det finns sex olika effekter, eller är dessa trepacken blandade?

Ja dom är kanon!

Hmm lite osäker faktiskt men jag tog fram kartongen från förra året(tom tyvärr ) och den ser exakt lika ut som den på Sveas hemsida(blå gubbe, grön hatt, "galna ögon").
Hade dom även 2013 men ej kartongen kvar tyvärr

Har haft både Sveas viking bomb 50mm samt en Monster 50mm och alla gånger har dessa .35 impat mer Går lite lägre såklart men ändå 30 gram per pjäs och är helt ok

Svea kanske har filmat dåligt med flit för inte folk hellre ska köpa dessa
Citera
2015-12-06, 02:12
  #9836
Medlem
pyro860s avatar
Får nog bli ett paket såna

Nu har jag startat den svenska inhandlingen. Kunde inte motstå att hamstra på mig några 144-pack av dom här miniraketerna utan tjut för 19 spänn från Linders: http://lindersfyrverkeri.se/produkt/knallraket/

Sen var jag ju tvungen att beställa ett paket Stjärnbomb 50 också. Dom var rätt trevliga förra året, starmine och tvåtumskrevad båda två i ett är ju fint
Citera
2015-12-06, 15:04
  #9837
Medlem
zyzlites avatar
En fråga bara. Har varit hos bonnen ett antal gånger nu pga priserna. Men ser att många skriver bra service på Facebook. Har någon av er upplevt bra service? Har alltid fått hjälp av Sven och han verkar inte kunna någonting och han kan inte använda en miniräknare... blir alltid dyrare i slutändan än vad priserna säger. Eller är det bara jag?
Citera
2015-12-06, 15:21
  #9838
Medlem
Pyronostalgis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zyzlite
En fråga bara. Har varit hos bonnen ett antal gånger nu pga priserna. Men ser att många skriver bra service på Facebook. Har någon av er upplevt bra service? Har alltid fått hjälp av Sven och han verkar inte kunna någonting och han kan inte använda en miniräknare... blir alltid dyrare i slutändan än vad priserna säger. Eller är det bara jag?

Har alltid fått bra service och upplever tvärt om att han har bra koll. Sen är ju många kunder (själv inräknad) nördar av rang som spenderat dagar på hemsidan och vet allt om varenda pjäs och då är det inte lätt att hålla jämna steg men så är det ju i vilken butik som helst. Själv hade jag nästan 40 olika småprylar sist så full förståelse att det tar tid med miniräknaren. Tycker Sven är en hyvens snubbe och det finns ingen annan butik som matchar.
Gå in i en liten återförsäljare i valfri stad och testa hur mycket koll han har.
My two cents.
Citera
2015-12-06, 15:34
  #9839
Medlem
pyro860s avatar
Finns det inga kaskadbomber och RPs 50mm lösa i år?
Citera
2015-12-06, 15:46
  #9840
Medlem
zyzlites avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pyronostalgi
Har alltid fått bra service och upplever tvärt om att han har bra koll. Sen är ju många kunder (själv inräknad) nördar av rang som spenderat dagar på hemsidan och vet allt om varenda pjäs och då är det inte lätt att hålla jämna steg men så är det ju i vilken butik som helst. Själv hade jag nästan 40 olika småprylar sist så full förståelse att det tar tid med miniräknaren. Tycker Sven är en hyvens snubbe och det finns ingen annan butik som matchar.
Gå in i en liten återförsäljare i valfri stad och testa hur mycket koll han har.
My two cents.
Det jag har gjort. Flera här vet mer än han. Förra gången köpta jag ca 8 tårtor. Han skrev fel pris på 5 av de
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in