Citat:
Ursprungligen postat av
Wintex
Är inte alls insatt därav min fråga; hur ofta är det man får välja lärare, eller förekommer fenomenet överhuvudtaget? Syftar främst på juristprogrammet på SU samt andra skolor. I hur stor grad väljer man lärare på andra utbildningar? Är det inför varje kurs? Hur vet jag vilken lärare jag bör välja?
MVH
SU: Varje kurs har sina allmänna moment som föreläsningar, därutöver är det ett gruppval till varje kurs där det brukar vara mellan 6 och 12 grupper beroende på storleken som bestämts. Grupperna är för seminarierna. I vissa kurser har grupperna sina egna lärare för alla gruppövningar/seminarium, ex grupp 1 har lärare Sven på alla seminarier och grupp 2 har lärare Anna på alla sina seminarier. I andra kurser har alla grupper samma lärare på specifika seminarium, exempelvis seminarium 1 har alla grupper Sven och seminarium 2 har alla Anna etc.
Angående vilken lärare, så får du göra lite detektivarbete eller ta den tiden som passar dig bäst/gissa.
P.S när du väl bestämt dig för vilken grupp du vill hamna i så gäller det att vara blixtsnabb och välja grupp vid öppningen av gruppvalet då platserna tar seriöst slut på 2 sekunder för de populära grupperna.