Med den inställningen kommer det att gå bra för dig!
Precis som forwarden säger så beror det på vad du gör det till. Handelspuben finns, Juridiska Föreningen finns, HHGS (studentkåren) finns, kårbolagen finns osv. Dessutom finns det väldigt många sköna personer på programmet att umgås med. Om du inte själv vill det så behöver du inte oroa dig för att du kommer att bli en eremit vars bästa vän är lagboken (dvs. det som händer alla i tentaperioder

).
Återigen bra tips från forwarden. Titta på utbildningsplanen, där finns mycket information. Särskilt sida 4 kan vara intressant för dig, där det står vilka kurser man läser. T1-T6 och examensarbetet på T9 är obligatoriska kurser och T7-T8 är fördjupningskurser.
De respektive kurserna har en egen sida på GUL, se
obligatoriska kurser och
fördjupningskurser.
På dessa kurssidor hittar du t.ex. litteraturlista och kursplan, samt för vissa kurser även schema. Om du närmare vill titta på schemat för en särskild kurs ska du använda
TimeEdit. Där kan du noggrant se hur schemat är för den kurs du vill kolla på, t.ex.
Den första kursen på programmet, Grundläggande juridisk metod (GJM).
Generellt angående upplägget är det mycket katederundervisning och lite övningar/seminarier. Vissa kurser har annorlunda upplägg, men så upplever jag att de flesta kurser fungerar. Du har kanske två föreläsningar och sedan en övning på det. Det är allra oftast inte mer än en föreläsning varje dag, även om det någon enstaka gång kan vara t.ex. 10-12 och 13-15. I snitt har du föreläsning kanske 3-4 dagar i veckan.
GJM (den första kursen) är annorlunda. Jag tror att det var föreläsningar ALLA dagar förutom en (1) + att vi fick typ 2 dagar att tentaplugga. Det märks att jag har blivit bortskämd med att inte behöva ta mig till skolan lika ofta längre
Vad gäller examination är det så gott som alltid salstenta på de obligatoriska kurserna. Det finns något rättegångsspel, hemtenta och PM men det är undantag, som dessutom ofta (alltid?) kompletteras med salstenta. Till följd av detta är det ganska få grupparbeten, även om det naturligtvis är tillåtet att plugga tillsammans med kursare.