2015-12-07, 21:34
Medlem
CarlXIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Verbal.Kint

Och, såg nu att det finns en Armani Code Ultimate, vad är skillnaden på den och vanliga Code?

Tack på förhand!

såg denna i en tv reklam häromdagen.. armani code var en bra parfym förr, runt 2006-2009. Men den ändrades runt 2012 eller 2013.. har man ändrat tillbaka receptet? vette fan om den hette samma sak år 2013.. reklamfilmen har ju budskapet "jag är tillbaka" typ. om jag fatta rätt =)
Citera
2015-12-08, 04:53
Medlem
Vilket är ert bästa respektive sämsta blindköp? Motivera.

Kan vara kul att höra
Citera
2015-12-08, 18:20
Medlem
Aqua Di Gio eller Essenza?

Har ägt Di Gio i snart 15 år.

Vad tycker ni om Essenza?
Citera
2015-12-08, 20:06
Medlem
LaCucarachas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ElDioso
Aqua Di Gio eller Essenza?

Har ägt Di Gio i snart 15 år.

Vad tycker ni om Essenza?

Kanske testa något HELT nytt som komplement till AdG?
Vintertid är ju inte direkt AdG-tid.
Om du gillar Armani kan du ju testa Code
Citera
2015-12-08, 20:12
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Någon som doftat på Molton Brown Tobacco Absolute? Hittade den i förbifarten när jag satt och surfade, gillar ju tobakdofter...
Fan vilken pissig syntetiskt skitparfym, måste vara den mest ordinära jag någonsin köpt.

Med tanke på det låga priset, "made in england", borde varningsklockorna ringt, men icke... var fan är tobaken i denna? Nåväl, det låga priset gjorde det lite förmildrande antar jag.

Otrolig rip-off på TF Privateblend kartongerna också
Citera
2015-12-08, 20:30
Medlem
irrblosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Fan vilken pissig syntetiskt skitparfym, måste vara den mest ordinära jag någonsin köpt.

Med tanke på det låga priset, "made in england", borde varningsklockorna ringt, men icke... var fan är tobaken i denna? Nåväl, det låga priset gjorde det lite förmildrande antar jag.

Otrolig rip-off på TF Privateblend kartongerna också
Bra att du blev försökskanin. Då vet man att man ska hålla sig undan . Annars kan jag rekommendera TM Pure Havane. Första testet kände jag mig besviken. Doftade bara syntetiskt och allmänt dåligt komponerad doft helt utan tobak, men efter ca 20 minuter kom tobaken fram. Det är en blandning av piptobak och cigarrtobak som är riktigt bra. Tyvärr håller sig tobaken inte kvar så länge, utan det blir istället sedan en vaniljdoft, visserligen med lite lätta noter av tobak. Hade varit en sjukt bra doft om den hållit kvar tobaken som dominant not hela vägen. Du gillade väl Tobacco Vanille? Pure Havane är lite TV, fast med bättre tobak och kanske något sämre vanilj. Föredrar personligen PH framför TV som helhet. De är egentligen inte speciellt lika, mer än att båda är tobak och vanilj.
Senast redigerad av irrbloss 2015-12-08 kl. 20:35.
Citera
2015-12-08, 20:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av irrbloss
Bra att du blev försökskanin. Då vet man att man ska hålla sig undan . Annars kan jag rekommendera TM Pure Havane. Första testet kände jag mig besviken. Doftade bara syntetiskt och allmänt dåligt komponerad doft helt utan tobak, men efter ca 20 minuter kom tobaken fram. Det är en blandning av piptobak och cigarrtobak som är riktigt bra. Tyvärr håller sig tobaken inte kvar så länge, utan det blir istället sedan en vaniljdoft, visserligen med lite lätta noter av tobak. Hade varit en sjukt bra doft om den hållit kvar tobaken som dominant not hela vägen. Du gillade väl Tobacco Vanille? Pure Havane är lite TV, fast med bättre tobak och kanske något sämre vanilj. Föredrar personligen PH framför TV som helhet. De är egentligen inte speciellt lika, mer än att båda är tobak och vanilj.

En tanke som slog mig, men som möjligen kan vara helt åt helvete äcklig, är om man "blandar" TV, PH och Eau ded Baux tillsammans. Eller kanske bara PH och någon av de andra två... Alltså applicerar dessa samtidigt vid användning, inte direkt blanda ihop i en flaska.
Senast redigerad av Ritinkin 2015-12-08 kl. 20:42.
Citera
2015-12-09, 13:53
Medlem
happyjoys avatar
Citat:
Ja Vetyver är den bästa doften från L'Occitan tycker jag.

Fick hem den igår och försöker tycka om den... Problemet är att den luktar EXAKT som en doft jag använde för jättelänge sedan (typ på 80-talet) men jag kan fan inte komma på vilken.

Skitjobbigt att gå runt och dofta något annat. För mej känns Vetyver lika generisk och nybildande som Diors Sauvage, det vill säga inte alls.
Citera
2015-12-09, 14:28
Medlem
irrblosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av happyjoy
Fick hem den igår och försöker tycka om den... Problemet är att den luktar EXAKT som en doft jag använde för jättelänge sedan (typ på 80-talet) men jag kan fan inte komma på vilken.

Skitjobbigt att gå runt och dofta något annat. För mej känns Vetyver lika generisk och nybildande som Diors Sauvage, det vill säga inte alls.
Nej nybildande kanske den inte är, men jag är inget fan av vetiver, och de enda vetiverdofterna jag gillar är just Vetyver och Grey Vetiver. Gillar att Vetyver är ganska kryddig, det gör att vetivern inte blir så kall/bitter som jag kan tycka den blir i många vetiverdofter.
Citera
2015-12-10, 05:07
Medlem
Citat:
Hm. På mig kommer tobaken fram omedelbart efter att jag sprayat och håller i sig hela vägen. Hur många gånger har du använt den? Underbar tobak f.ö.
Citera
2015-12-10, 05:08
Medlem
Citat:
Nej nybildande kanske den inte är, men jag är inget fan av vetiver, och de enda vetiverdofterna jag gillar är just Vetyver och Grey Vetiver. Gillar att Vetyver är ganska kryddig, det gör att vetivern inte blir så kall/bitter som jag kan tycka den blir i många vetiverdofter.
Vad tycker du om Encre Noire?
Citera
2015-12-10, 09:34
Medlem
Cameltotems avatar
Tips för parfym till tjejen?

Testat flera men har väl bara fallit för en.

Chanel mademoiselle.

Bara testat EDT, vet inte om EDP är bättre dock

Några andra tips?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in