Citat:
Ursprungligen postat av
DrRockzo
Hej på er!
Kommer med lite frågeställningar här som kanske någon kan svar på
1. Vart inhandlar ni era parfymer? Såg att någon länkade till allbeauty.com, de verkar bra och mycket billigare än svenska gents och sliqhaq.
2. När använder man en EdC? Jag får intrycket av att den sitter i väldigt kort jmf med EdT?
Det finns en uppsjö, kolla någon prisjämförelsesida, annars har det nämnts en hel rad med europeiska och amerikanske sidor. Annars finns det grupper på Facebook där man kan hitta en hel del.
En EdC är i regel mildare koncentrerad än en EdT eller EdP. Det är dock flytande. En cologne är oftast kallad så på grund av en speciell sorts parfym som var mer typisk förr, ofta citrusbaserad (i USA är det vanligt att kalla all "parfym" för "cologne"). Dior Homme Cologne är ett sådant exempel där man döpt den efter en typisk EdC. Det finns dock ingen regel i hur och när man använder dem. Jag lägger inte så stor vikt vid det, men mina colognes används nog mest på sommaren dagtid. Se till att den håller och presterar tillräcklig för att du ska vara nöjd, sen kan du använda den när du vill.
Citat:
Ursprungligen postat av
LaCucaracha
Sprang helt random in i en splitt på den här nyss:
http://www.areejledore.com/product/siberian-musk/
Bara 100 flaskor tillverkade.
Blev tvungen att beställa ett par milliliter för att testa. RIKTIG JÄVLA MYSK FFS!

Den har ju höjts till skyarna på vissa ställen. Väldigt dyr och väldigt svår att få tag på. Den ska numera vara slut från tillverkaren. Med det sagt får vi väl hoppas att du inte gillar den för då blir den ju extremt kostsam att komma över.

Vore väldigt spännande att lukta på dock. Din MKK blir kanske blek i jämförelse.