Citat:
Ursprungligen postat av
bstinson
Tja, kära juristkamrater. Jag undrar om någon här har någon erfarenhet av Familjens Jurist då jag till våren ska genomföra min uppsatspraktik där. Jag har fått ett gott intryck och personen som ska agera min "handledare" på företaget är en f.d. jur dr. från Uppsala vilket jag hoppas kommer ge bra input till min uppsats.
Men, så till min fråga, har någon här erfarenhet av kontakt med företaget? Antingen som nuvarande eller tidigare anställd eller genom rent affärsmässig kontakt.
Jag var i valet mellan praktik på Familjens jurist eller en av "the big four" inom skatterätten, fick erbjudande från båda men valde i slutändan FJ då skatterätten ändå känns något tråkigare och stelare än annan juridik. Hoppas mitt val inte hoppar upp och biter mig i röva' senare.

Jag har ingen personlig erfarenhet av Familjens Jurist men vet att de är väldigt stora och utspridda över stora delar av Sverige. Var ska du göra din praktik?
Annars vet jag att det är en
juristbyrå och inte en
advokatbyrå men är osäker på om det egentligen spelar så stor roll. Visst, ni kanske inte kommer sitta och snacka om advokatetik på fikat men jag tror att du överlever
Jag tror mest att du ska vara glad som fått praktik och dessutom en f.d. jur dr. som handledare, vilket låter som väldigt goda förutsättningar för en bra uppsats!
Angående om du skulle valt FJ eller skatterätt så tror jag att du gör helt rätt som går på det du känner för!