2015-11-22, 17:33
Medlem
Amors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ezzelino
Hemmamatch mot eurogol1, som ligger tre poäng efter mitt lag i Flashbackligan. Mönstrar dessa elva:

Marchetti
Albiol-Ghoulam-Astori
Soriano-Missiroli-Parolo-Lulic
Icardi-Morata-Djordjevic

Borde kunna bli lite mål för Lazio (hemma mot Palermo), Inter (hemma mot Frosinone) och kanske för Juventus (hemma mot Milan).
Ser ut som att jag har chans att vinna mot dig efter Pavolettis mål i slutet på matchen. Var faktist nära att Vecino gjorde ett avgörande mål också.

Om mina fyra Inter-spelare snittar sex poäng ikväll kommer jag upp i 71,5. Om Icardi spelar in en sexa till dig kommer du upp i 64. Vet inte hur din hemmaplansfördel skulle slå i en sådan situation? Skulle det kunna sluta 1-1?
Senast redigerad av Amor 2015-11-22 kl. 17:42.
Citera
2015-11-22, 18:25
Medlem
Smerchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amor
Ser ut som att jag har chans att vinna mot dig efter Pavolettis mål i slutet på matchen. Var faktist nära att Vecino gjorde ett avgörande mål också.

Om mina fyra Inter-spelare snittar sex poäng ikväll kommer jag upp i 71,5. Om Icardi spelar in en sexa till dig kommer du upp i 64. Vet inte hur din hemmaplansfördel skulle slå i en sådan situation? Skulle det kunna sluta 1-1?

Du får +1 från anfallarna, alltså 72,5 och två mål för dig. Risorgimento får också +1 från sina anfallare så 64 + 2 för hemmaplan + 1 för anfallarna och ett ganska säkert mål för Ezzelino, men eftersom mittfältet ser jämnt ut och hans backar inte överpresterade lär han inte sno några poäng för dig och dina två mål räcker då för seger oavsett om han kämpar till sig ett mål eller inte.
Men det förutsätter ju 6,0 på de som är kvar, underpresterar ett par blir det bara ett mål för dig och sannolikt oavgjort.
Citera
2015-11-22, 21:49
Medlem
Amors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smerch
Du får +1 från anfallarna, alltså 72,5 och två mål för dig. Risorgimento får också +1 från sina anfallare så 64 + 2 för hemmaplan + 1 för anfallarna och ett ganska säkert mål för Ezzelino, men eftersom mittfältet ser jämnt ut och hans backar inte överpresterade lär han inte sno några poäng för dig och dina två mål räcker då för seger oavsett om han kämpar till sig ett mål eller inte.
Men det förutsätter ju 6,0 på de som är kvar, underpresterar ett par blir det bara ett mål för dig och sannolikt oavgjort.
Tack för bra förklaring, just nu håller spelarna snittet på 6 mål
Citera
2015-11-23, 11:28
Medlem
Smerchs avatar
Citat:
Tack för bra förklaring, just nu håller spelarna snittet på 6 mål

Och du vann med 1-2 som beräknat, trots att det bara var en halvpoäng ni fick för era anfallare...

I min match var jag ganska säker på seger i sexpoängsmatchen på bortaplan mot snillet efter att ha kollat poängen innan kvällsmatchen igår... Men han fick 63,5 i grundbetyg, och alltså 65,5 efter hemmaplanen, sedan fick han två till poäng av min underpresterande trebackslinje.
Jag trodde t.o.m att jag skulle ha en fördel i försvaret, men tydligen får han en gratispoäng rakt av bara p.g.a min uppställning, så bara där kom han över gränsen för ett mål. Sen räknas tydligen inte gula kort eller självmål med i modificatori-beräkningen för backlinjen - hade de gjort det hade jag fått + 3 och varit över gränsen för två mål.
Citera
2015-11-23, 12:48
Medlem
Amors avatar
Ett problem för mig nu är att jag har slut på pengar, samtidigt som flera av mina försvarsspelare antingen är skadade eller petade. Jag kommer bli nödgad till att spela trebackslinje oavsett om jag bedömer det som taktiskt korrekt.
Citera
2015-11-23, 16:51
Medlem
Ferry31s avatar
Fan vilken blytung bortaseger. Trodde jag var fucked efter Kalanics doppietta, men kan tacka min mur till backlinje för att det höll. Var precis i slutskedet av matchen som Acerbi gick upp från 6,0 till 6,5 (plus ett mål), Danilo gick från 6,0 till 7,0 och Rodriguez gick från 5,5 till 6,5. Resultatet av min försvarsmodificatori blev att jag strök fyra poäng från Ale Viola. Det är riktigt massivt, och blev helt matchavgörande.

Har en fin winning streak just nu med fyra efter varandra. Även Eurogol1 går starkt med 3 raka segrar och har därmed harvat sig upp från botten ända upp till den övre halvan. Grym comeback!

I nästa match väntar det andra toppmötet mot Il Buffone. Vid seger står jag som höstens mästare och vid förlust har vi återigen ett öppet race mellan mig och Snillet. Spännande.
Senast redigerad av Ferry31 2015-11-23 kl. 17:04.
Citera
2015-11-26, 18:52
Medlem
Ferry31s avatar
Drog upp en 6-3-1 till helgens match. Måste utnyttja min främsta styrka, vilket hittas i min defensiv. Anfallet glänser ibland, men är inte så konsistent. Ingen garanti att spelare som Meggiorini och Eder kommer leverera, så jag börjar därför med Dybala ensam på topp.

Viktigast nu är att inte förlora.
Citera
2015-11-28, 15:39
Medlem
anteri17s avatar
Ny kamp. Jag hoppas på bättring.

Sportiello
Basta Barzagli Alonso Vrsaljko
Benassi Badelj Magnanelli
Ilicic Muriel Perotti

Gogogo.
Citera
2015-11-28, 19:56
Medlem
Amors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ferry31
Drog upp en 6-3-1 till helgens match. Måste utnyttja min främsta styrka, vilket hittas i min defensiv. Anfallet glänser ibland, men är inte så konsistent. Ingen garanti att spelare som Meggiorini och Eder kommer leverera, så jag börjar därför med Dybala ensam på topp.

Viktigast nu är att inte förlora.
Oj spännande, visste inte ens att man kunde spela 6-3-1.

Går det att spela 4-2-4 också? Det är ju en taktisk formation som faktiskt ibland finns i verkligheten. Tror aldrig jag sett ett lag ställt upp med en uttalad 6-3-1
Citera
2015-11-29, 15:11
Medlem
Amors avatar
Herregud vilken flopp den här omgången ser ut att bli, min egen "bimbo d`oro" i den här tävlingen Pavoletti blir utvisad efter fem minuter. Ådringspung är bara att gratulera, svårt att se att jag ska ha någon chans nu i den här matchen.
Citera
2015-11-29, 15:18
Medlem
Ferry31s avatar
Citat:
Oj spännande, visste inte ens att man kunde spela 6-3-1.

Går det att spela 4-2-4 också? Det är ju en taktisk formation som faktiskt ibland finns i verkligheten. Tror aldrig jag sett ett lag ställt upp med en uttalad 6-3-1

Nej, 4-2-4 går tyvärr inte. De enda udda uppställningarna man kan spela är 6-3-1 och 3-6-1.

Hittills är jag nöjd med min start. Var helt rätt att köpa in två Torobackar som kunde förstärka min backlinje. 6,5 på Bovo är bra, samma betyg på Molinaro är också bra att ha, utifall två spelare skulle behöva bytas in. I övrigt hade jag faktiskt glömt att jag hade Vives i mitt lag. Blivit så befäst vid mitt 3-manna mittfält som skött sig bra att jag inte velat rubba på dem.
Citera
2015-11-29, 17:23
Medlem
Ferry31s avatar
Hemsk omgång. Mitt mittfält levererar inte för fem öre och just nu har Il Buffone ett bra grepp om detta.

Det som faktiskt fungerade den här omgången var anfallet och det var det jag inte valde att satsa på. Både Eder och Paloschi blev målskyttar, medan Thereau får ett slutbetyg på 15,0.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in