2015-10-17, 16:28
Medlem
Knugen37s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
En riktig skitomgång för min del, med flera röda/gula spelare i mittfält och anfall. Är inställd på förlust. Förhoppningsvis är Baselli och Berardi, kanske även Pazzini, tillbaka fullt ut nästa vecka.

Tycker ditt lag ändå ser riktigt bra ut. Finns riktigt goda möjligheter för poäng när Higuain och Hamsik möter Fiorentina som lär bli ett målkalas.

Jag själv har Fernando, Zapata, Duncan och Bigila(IGEN ) borta samtidigt som många av mina spelare möter varandra. Inte en idealomgång för mig heller. Laget jag ställer upp med är:

Sczcesny
Gobbi-Hysaj-Chiellini-Koulibaly
Candreva-Cigarini-Bertolacci
Quagliarella-Destro-Kalinic/Dzeko

Den sista platsen får Dzeko om han startar nu i 18 matchen. Siktar in mig på förlust.
Citera
2015-10-18, 15:59
Medlem
Ferry31s avatar
Är imponerad på Snillet_1 som tog ett uppehåll på ca två år och sedan kommer tillbaka och fixar ligans bästa trupp. Kan mycket väl ta hem det den här hösten.
Citera
2015-10-18, 16:59
Medlem
anteri17s avatar
Så dålig uttagning av mig.

Vazquez gör mål - är på bänken.
Ilicic gör assist - är på läktaren.
Vrsaljko får 7.0 i betyg - är på bänken.
Alonso får 6.5 i betyg - är på bänken.

Ganska less på Muriel. Blandar och ger alldeles för mycket. Klose ska jag hädanefter bara spela i vissa utvalda Lazio-hemmamatcher.

Den här omgången är det bara Perotti och Sportiello som levererar något bättre än 6.0 i betyg. Som bäst får jag ett kryss. Uselt.
Senast redigerad av anteri17 2015-10-18 kl. 17:30.
Citera
2015-10-18, 17:17
Medlem
Smerchs avatar
Ligger ändå 4-5p över 6 i snitt på de av mina spelare som spelat. Sen har jag Handanovic kvar ikväll, och förhoppningsvis får Telles spela, annars får jag inte ihop fullt lag... Antar att det i så fall leder till förlust mot Ferry, som ändå inte har sin bästa omgång...
Citera
2015-10-18, 19:02
Medlem
Ferry31s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smerch
Ligger ändå 4-5p över 6 i snitt på de av mina spelare som spelat. Sen har jag Handanovic kvar ikväll, och förhoppningsvis får Telles spela, annars får jag inte ihop fullt lag... Antar att det i så fall leder till förlust mot Ferry, som ändå inte har sin bästa omgång...

Viktigt för dig att Dybala blir mållös. Slår extra hårt med tanke på vem du har i mål.

Jag får Meggiorini inbytt. Bra, han har 6,5 i betyg. Inte kollat eventuell assist, men han bidrar i alla fall minst med +0,5 genom modificatori. I och för sig hade jag hellre fått Paloschi inbytt.

Tycker det lutar åt oavgjort faktiskt.
Citera
2015-10-18, 19:22
Medlem
Smerchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ferry31
Viktigt för dig att Dybala blir mållös. Slår extra hårt med tanke på vem du har i mål.

Jag får Meggiorini inbytt. Bra, han har 6,5 i betyg. Inte kollat eventuell assist, men han bidrar i alla fall minst med +0,5 genom modificatori. I och för sig hade jag hellre fått Paloschi inbytt.

Tycker det lutar åt oavgjort faktiskt.

Jo jag såg det, var rädd att Paloschi skulle komma in.

Jag får hoppas på att Inter håller tätt ja, de har ändå bara släppt in 6 på sina 7 matcher så... Även om jag tror att Juventus kan bli tuffa och höja sig i en sån här match...

Oavgjort är väl vad jag kan hoppas på, det eller 1-0 till dig antar jag är troligast. Kanske kan jag plocka hem en vinst om Handanovic räddar ett par straffar av Dybala
Citera
2015-10-18, 19:52
Medlem
Ferry31s avatar
Citat:
Jo jag såg det, var rädd att Paloschi skulle komma in.

Jag får hoppas på att Inter håller tätt ja, de har ändå bara släppt in 6 på sina 7 matcher så... Även om jag tror att Juventus kan bli tuffa och höja sig i en sån här match...

Oavgjort är väl vad jag kan hoppas på, det eller 1-0 till dig antar jag är troligast. Kanske kan jag plocka hem en vinst om Handanovic räddar ett par straffar av Dybala

Ja, shit. En straff där kommer räcka för att slå över det helt till din fördel

Dybala tar väl även straffar så det kan bli rätt matchavgörande mellan oss om Juve får straff. Helst ser jag dock att Dybala av någon anledning inte kommer till spel
Citera
2015-10-18, 20:28
Medlem
Smerchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ferry31
Ja, shit. En straff där kommer räcka för att slå över det helt till din fördel

Dybala tar väl även straffar så det kan bli rätt matchavgörande mellan oss om Juve får straff. Helst ser jag dock att Dybala av någon anledning inte kommer till spel

Nu blir det ännu mer spännande... Dybala startar på bänken. Om han inte kommer in, och Bonucci stannar på 6,0 så har du 71,5p, tillräckligt för ett mål men just under två... Sen har du ju hemmaplan och en del modificatori till att räkna in, så att du gör två känns ganska säkert i ett sånt läge. Kommer däremot Dybala in utan att göra mål så blir det ju andra förutsättningar, då lär det räcka med ett mål för mig.

Jag får 72 grundpoäng om Handanovic och Telles får 6,0... Men nu startar ju inte Telles så det ser väl ganska mörkt ut för mig
edit: Skulle ha satt Marquez på bänken, han spelade tydligen. Tror att Maicon, De Sciglio och Telles alla var förväntade att starta enligt fantacalcio, men nu riskerar jag att bli utan poäng för en back, trots att jag bara kör med tre backar
edit2: Men läser att jag i så fall ändå får 4,0p - så Handanovic behöver få ganska risigt betyg, typ under 2,0, för att jag ska gå mållös.
Senast redigerad av Smerch 2015-10-18 kl. 20:39.
Citera
2015-10-18, 23:13
Medlem
Ferry31s avatar
Citat:
Nu blir det ännu mer spännande... Dybala startar på bänken. Om han inte kommer in, och Bonucci stannar på 6,0 så har du 71,5p, tillräckligt för ett mål men just under två... Sen har du ju hemmaplan och en del modificatori till att räkna in, så att du gör två känns ganska säkert i ett sånt läge. Kommer däremot Dybala in utan att göra mål så blir det ju andra förutsättningar, då lär det räcka med ett mål för mig.

Jag får 72 grundpoäng om Handanovic och Telles får 6,0... Men nu startar ju inte Telles så det ser väl ganska mörkt ut för mig
edit: Skulle ha satt Marquez på bänken, han spelade tydligen. Tror att Maicon, De Sciglio och Telles alla var förväntade att starta enligt fantacalcio, men nu riskerar jag att bli utan poäng för en back, trots att jag bara kör med tre backar
edit2: Men läser att jag i så fall ändå får 4,0p - så Handanovic behöver få ganska risigt betyg, typ under 2,0, för att jag ska gå mållös.

Ja, vi båda kommer upp i minst ett mål. Viktigt för dig att Dybala blev inbytt och fick sitt obligatoriska 5,5, annars had jag nog fixat detta med Paloschi inräknad.

Som det ser ut nu är det 68,0 till mig och 70,0 till dig. Jag utjämnar direkt med hemmaplansfördel. Modificatori ger mig +0,5 i anfallet samt några pluspoäng för ditt försvar. Mitt försvar tror jag tar bort en poäng för dig. Modificatori på mittfältet är helt jämnt. Har förhoppningar om att jag kan vinna med 2-1.
Citera
2015-10-18, 23:51
Medlem
anteri17s avatar
Jag grejar krysset. Alla poäng är makalöst viktiga när det är så här tätt i tabellen. 1-1 lär det bli mellan mig och eurogol1, tränat av amor.

Men jag är fortfarande besviken över impulsbeslutet att spela Klose istället för Vazquez. Helt irrationellt tänkt av mig. En Klose som är matchotränad, och troligtvis skulle bli utbytt ganska tidigt - i en ganska svår bortamatch. Visserligen hade inte Vazquez gjort mål innan den här matchen, men likväl har han gjort stabila insatser. Mitt felande gör att jag tappar två poäng. Det är bara dåligt.
Citera
2015-10-19, 08:31
Medlem
Ezzelinos avatar
Ser ut att bli 1-1 mellan mitt lag och AC Bosman också. Var sitt mål bara, Missiroli, resp. Bacca. Gilardino borde kanske satt något i matchen mot Bologna...ser ändå rätt vass ut och hugger på halvchanser.
Citera
2015-10-19, 11:16
Medlem
snillet_1s avatar
The results are in:

1-1 AC Bosman Risorgimento
1-3 Ale Viola Il Buffone
3-1 Go Ahead... åldringspung
1-1 I Selvaggi... eurogol1
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera