Citat:
Ursprungligen postat av
pillowpop
Jo, vi gör något. Kvinnor "hintar" och kommer inget initiativ från killen då så tror vi inte han är intresserad. Så det så
Passiva hintar som lika gärna kan tolkas som något annat är inget att ta på. Kvinnor är otydliga.
Citat:
Lätt att generalisera. En sviken och bitter kvinna kan likaväl säga "killar ljuger", men så är det ju inte med varken kvinnor eller män, och det vet vi alla innerst inne. Eller så umgås man i en krets där många människor ljuger och kan få uppfattningen att det gäller alla.
Jag tror att nästan alla kvinnor ljuger. Och är det inte lögner så är det oärlighet i form av att de inte är öppna med sina syften, det ser vi bara i den här tråden där kvinnor säger att de gillar killen för att de tänder på honom. De tänder inte på honom men de tror att de tänder på honom när det egentligen är hans tillgångar som är intressanta. Som jag skrev tidigare, en kvinna kan beskriva en rik kille som snygg. Deras hjärna manipuleras av rikedomarna men förklarar det med att han är snygg och att det är DÄRFÖR som de gillar honom. Deras lilla logiska del av hjärnan vet om att det är tabu från samhället att gilla killen för pengarnas skull men det är så det är.
Jag har vuxit upp med en sjuk mamma och hennes resonemang i allt är skevt men vad som fick detta att avslöjas var relationen med kvinnan som svek mig.
Citat:
Jag uppfattar det precis tvärtom, jag och mina tjejvänner ältar och ältar och ältar. Det spelar ingen roll att det 100 nya på kö för hur många av dem passar man ändå med liksom när det ju var "han" som var mannen i våra liv. De flesta har väl vanliga killar(?) Nu vet ju inte jag hur dina kretsar ser ut men ...
Fast det märks inte. Om han är mannen i era liv så kan ni väl anstränga er för honom. Jag ser inga ansträngningar någonstans vart jag än ser kvinnor. De tar killen för givet och behandlar honom som en slit-och-släng-produkt. På något sett förstår man att kvinnor inte bryr sig om killen, annars hade de väl vårdat relationen bättre och tagit hand om honom. Jag ser inget av det och det signalerar samtidigt hur orädda de är att förlora killen, för de vet att nästa penis står på tur anytime.
Citat:
Vad menar du nu. Så även om du skulle vara i ett förhållande och inte trivs så stannar du, hur bra är det på en skala? Både hon och du förtjänar väl något som är bra.
Jag kommer göra allt för att rädda den. Allt går om man vill men de flesta relationer har aldrig försökt få den att fungera och man bryr sig inte om att vårda den. Jag hade inte gjort slut, för jag vet att allt går att ordna om man kommunicerar tillräckligt.
Citat:
Om du gör slut med en tjej så kan det hända att hon tycker att du svikit henne, även om du bara gått vidare för att känslorna inte fanns där längre eller av något annat skäl som inte har med svek att göra. Man får räkna med att den lämnade känner sig sviken och tycker den som lämnat ofta betett sig som skit, ondskefullt osv för att man är så j-la ledsen.
Så kan det vara.
Citat:
Nu kanske hon som gjorde slut med dig verkligen var taskig, det finns ju de också som inte kan bete sig för att de mår taskigt själva, har låg självkänsla osv. Men nu får du ändå ta och kolla efter i dina hjärnvindlingar där slutledningsförmågan finns och ta bort lite damm som gör att du inte kan tänka klart. Bara för att en tjej svek dig på ett taskigt sätt så gör inte alla tjejer så. Du går ju omkring helt i klorna på henne nu fast hon inte ens bryr sig, du har själv bundit fast dig vid det där som hände.
Aha vad ska jag göra då?
Citat:
Visst behöver man sörja och jag känner med dig för att du upplevt det du gjort.
Men sedan behöver man för sin egen skull gå vidare, ingen annan kommer göra det åt dig.
Det är inte lätt.
Citat:
Varför ska kvinnor fundera på det, för att du och ev. andra män känner sig svikna ... Det gör vi tjejer också, det kan jag lova dig. Jag har gråtit många gånger över killar och kan hänga kvar vid kärlekskänslor i åratal ... Helt sjukt men så funkar en del människor. Och jag säger till mig själv get over it för i slutänden är det bara jag själv som blir straffad av mitt dåliga omdöme. Man kan inte önska att någon som inte längre känner för en ska hänga kvar bara för sakens skull ...
Ok, du tänker inte från andras perspektiv. En del i att vara vuxen är att kunna tänka från andras perspektiv men jag märker att du inte gör det. Inte sagt att du är ovuxen men du är vuxenlight.
Kvinnor tjänar väl själva på att reflektera över varför så många killar hatar kvinnor. Män har hatat och sett ner på kvinnor i flera tusen år och nu när vi de senaste 40 åren försökt få bort synen på vilka halvapor kvinnor faktiskt är så går hela samhällen och relationer rakt ner i backen. Vi tror helt enkelt för högt och gott om kvinnor.
Viss saker kan man bara inte reparera och det är synd för min syn på kvinnor har förändrats radikalt från att jag såg dem som fina människor som vill mig väl på samma sätt som jag ville dem väl. Tyvärr är det bara att glömma.