Citat:
Ursprungligen postat av
Babianen
2) Titta på statistiken för hur ofta medel-ålders singel-kvinnor har sex. Majoriteten har sex 0 gånger per år,
http://www.kinseyinstitute.org/resources/FAQ.html#frequency för kvinor 30-39 har 72% sex 0 gånger/år. Det är trots att de kan få knulla i princip vem de vill, hur de vill, när de vill.
2) Majoriteten av sex är inte för reproduktion. Så den ursäkten är fail.
Nope. Dick is dick.
Statistik är statistik och det viktiga är väl vilka slutsatser man drar av den. Att en kvinna inte har sex behöver inte betyda att hon inte
vill ha sex eller inte
tycker om sex, utan på andra saker. Som t ex att hon inte är lika utåtriktad längre ang. sexbiten (efter kanske 20 år med man och barn), är i ett långt urvattnat förhållande, tycker det är komplicerat att söka ny partner, inte vågar ha nya kontakter med män, är fast i gamla(?) föreställningar att kvinnors sexualitet är billig, ful och ses som slampig osv. osv.
2. Nej, du är rätt där, större delen av sex är inte för att bli gravid.
Men det finns saker som verkar hänga kvar sedan stenåldern som vi inte behöver idag men fortfarande gör. Män behöver inte vara familjeförsörjaren (jagade mammutar och tog hem mat på stenåldern) men den diskussionen lever fortfarande, kvinnor behöver inte bära omkring på stora, stora handväskor (samlade frön, bär m m på stenis), män behöver inte vara den drivande parten i sexmöten (jagade kvinnor och släpade hem dem i håret). Jag förenklar givetvis här, men en del saker är så inrotat i oss att det hänger kvar utan egentlig anledning. Sedan kan man ju diskutera om de sakerna är viktiga eller ej.
Nope, inte för mig, jag vill gärna få den men det spelar roll vem den sitter på. Är man inte rätt känslolös om man tar vem som helst utan connection med människan? Läste häromdagen att många prostituerade är psykopater, vilket var helt nytt för mig och jag är ändå väldigt intresserad av psykologi/kriminologi osv., hittar inget på nätet vid ett snabbsök så kan inte säga hur väl det stämmer. Men det visar väl kanske varför en del av dem kan bara ta emot och ta emot, från kreti och pleti.
Sedan kan nog såklart andra "normala" kvinnor ha mycket sex med många och vem som helst och njuter av det. Good for them.