Citat:
Ursprungligen postat av
chirho
Men denna "honom" du pratar om kan tillämpas på vilken kille som helst. Om nu kvinnan är sugen på honom så gör kvinnor aldrig nåt ändå. De väntar och tar aldrig initiativ.
Jo, vi gör något. Kvinnor "hintar" och kommer inget initiativ från killen då så tror vi inte han är intresserad. Så det så
Citat:
Finns inga ursäkter. Man ser till att ta hand om kroppen. Många kvinnor beskriver barnafödandet som ett enda trauma som män aldrig kan förstå eller relatera till. Kvinnans kropp ska föda barn och därefter ta emot killen i vanlig ordning. Kvinnor ljuger och drar ofta ut på hur knivig deras situation är efter barnafödandet och använder det som ett kort att inte ha sex.
Lätt att generalisera. En sviken och bitter kvinna kan likaväl säga "killar ljuger", men så är det ju inte med varken kvinnor eller män, och det vet vi alla innerst inne. Eller så umgås man i en krets där många människor ljuger och kan få uppfattningen att det gäller alla.
Citat:
Nej det skulle du inte. Du har helt fel. Killar ser inte kvinnor i termer av starka och svaga men det gör kvinnor på män och därför är det applicerbart på kvinnor. Kvinnor går igång på killens styrka och killar går igång på kvinnors utseende. Allt annat är sekundärt men dessa står på första plats.
Okej, här ger jag dig delvis rätt, killar och tjejer värderar inte riktigt samma saker. Du säger att styrka ligger i topp för vad kvinnor värdesätter högst hos män, andra säger pengar, en tredje säger blabla ... Själv skulle jag nog säga att jag vill ha en kille som jag känner mig trygg med och som precis som jag drar sitt strå till stacken vad gäller hem, ekonomi osv. Och då snackar jag annat än att en fysisk attraktion mellan oss förstås måste finnas där också.
Citat:
Blir en kille sviken så ältar han det länge men om en kvinna ältar det så går hon lätt vidare då hon oftast har femtio andra pulserande penisar i kö. Hur många kvinnor har en vanlig kille? Inga.
Jag uppfattar det precis tvärtom, jag och mina tjejvänner ältar och ältar och ältar. Det spelar ingen roll att det 100 nya på kö för hur många av dem passar man ändå med liksom när det ju var "han" som var mannen i våra liv. De flesta har väl vanliga killar(?) Nu vet ju inte jag hur dina kretsar ser ut men ...
Citat:
Jag sviker aldrig. Jag har aldrig svikit någon men jag ältar ett gammalt svek. Och detta ältandet missgynnar mig, men hur går man vidare när man inte klarar av att lita på andra. Orättvist mot andra kvinnor kan jag tycka men jag bryr mig inte längre. Samtidigt tar det mer skada på mig som omöjligen kan ha den minsta relation med någon. Den kvinnan som svek mig är ett levande as och gjorde det avsiktligt även om hon faktiskt visade viss medkänsla för mig. Dock gick hon snabbt vidare och det tyder på att kvinnor är samvetslösa apor.
Vad menar du nu. Så även om du skulle vara i ett förhållande och inte trivs så stannar du, hur bra är det på en skala?

Både hon och du förtjänar väl något som är bra.
Om du gör slut med en tjej så kan det hända att hon tycker att du svikit henne,
även om du bara gått vidare för att känslorna inte fanns där längre eller av något annat skäl som inte har med svek att göra. Man får räkna med att den lämnade känner sig sviken och tycker den som lämnat ofta betett sig som skit, ondskefullt osv för att man är så j-la ledsen.
Nu kanske hon som gjorde slut med dig verkligen var taskig, det finns ju de också som inte kan bete sig för att de mår taskigt själva, har låg självkänsla osv. Men nu får du ändå ta och kolla efter i dina hjärnvindlingar där slutledningsförmågan finns och ta bort lite damm som gör att du inte kan tänka klart. Bara för att en tjej svek dig på ett taskigt sätt så gör inte alla tjejer så. Du går ju omkring helt i klorna på henne nu fast hon inte ens bryr sig, du har själv bundit fast dig vid det där som hände.
Visst behöver man sörja och jag känner med dig för att du upplevt det du gjort.
Men sedan behöver man för sin egen skull gå vidare, ingen annan kommer göra det åt dig.
Citat:
Jag vill gå vidare men känner bara hat för kvinnor och detta hat borde kvinnor fundera över varifrån det kommer. Man vill inte gå runt att hata. Och varför skulle jag vilja hata det jag egentligen tycker om? För att kvinnor är ett gäng underbegåvade halvapor som förtjänar att bli ordentligt uppläxade.
Varför ska kvinnor fundera på det, för att du och ev. andra män känner sig svikna ... Det gör vi tjejer också, det kan jag lova dig. Jag har gråtit många gånger över killar och kan hänga kvar vid kärlekskänslor i åratal ... Helt sjukt men så funkar en del människor. Och jag säger till mig själv get over it för i slutänden är det bara jag själv som blir straffad av mitt dåliga omdöme. Man kan inte önska att någon som inte längre känner för en ska hänga kvar bara för sakens skull ...