Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-11-23, 20:09
Medlem
Uppdaterat drivrutiner och allt också.. :S Jätte mysko, om det vore drivrutiner för grafikkortet borde ju spel etc som är krävande också påverkas?
Citera
2015-11-23, 21:00
Medlem
danijov88s avatar
Har du adblock installerat? Testa köra firefox utan tillägg i "safe mode" Du öppna firefox och trycka på dom tre vågräta strecken->?-> Restart with add-ons Disabled

Har du någon gång fått någon crash rapport? DU kan väl posta ifall du har någon sådan rapport så kan vi ta en titt. skriv about:crashes i url fältet. Annars kan du också hitta den ~/.mozilla/firefox/Crash Reports/

Du borde också skanna igenom datorn med Malwarebytes
Citera
2015-11-24, 09:25
Medlem
Jag har kört malware, problemet är att skärmen blir svart så fort jag startar en webbläsare , spelar ingen roll vilken. Programmet crashar inte heller, den ligger där i bakgrunden, stänger jag då av skärmen och sätter på den så har jag cirka 3sekunder på mig att stänga ner webbläsaren, då slocknar inte skärmen. Spel etc funkar felfritt, film och allt.

Jag har datorn kopplad till tvn , och tv skärmen släcks INTE ner, där på kan jag surfa utan problem.. Jätte udda detta
Citera
2015-11-24, 09:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bellse
Jag har datorn kopplad till tvn , och tv skärmen släcks INTE ner, där på kan jag surfa utan problem.. Jätte udda detta

Har du datorn kopplad till TV:n hela tiden, och det är datorns skärm som slocknar när du startar en webbläsare (alltså bägge samtidigt, men syns bara på TV:n)?

De spel och filmer du faktiskt KAN se - finns de lokalt på datorn eller körs de online?

Har du samma startsida på alla webbrowsers du testat (kan det vara startsidan)?

Pröva annars att ställa ner din dators skärmupplösning, funkar det bättre då?

Pröva att ta bort t.ex hårvdaruacceleration ( I chrome: Settings Inställningar Avancerat och sedan långt ner klicka ur...)

Är datorn på nåt sätt inställd på att visa på TV:n som första skärm (fel Dual monitoring eller nåt)? Fippla lite med inställningarna där isåfall...

Flash Player?
Citera
2015-11-24, 09:51
Medlem
GanjaFarfars avatar
Prova att koppla ur din tv när du vill surfa på datorskärmen om du inte redan gjort det. Testa annars att ändra till klon mode på skärmarna om du kör utökat skrivbord nu.
Citera
2015-11-24, 10:22
Medlem
daxias avatar
Tjo! Tyvarr har jag inga svenska bokstaver har, men ni fattar nog anda.

Har en dator med forinstallerat windows 8 (uppgraderat till 10), men ingen installations usb/dvd och ingen installations partition. Nu behover jag formatera harddisken. Fragan ar, hur kan jag installera om windows efterat? Finns det nagon funktion i windows som gor en "clean install" utan att man behover nagon usb/cd, eller finns det nagot satt att skapa en reinstall usb/cd utan iso fil? Jag har ett microsoft account, kan jag anvanda det for att tanka ner en iso fil fran microsoft? Har ju betalt for skiten.
Citera
2015-11-24, 13:39
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av daxia
Tjo! Tyvarr har jag inga svenska bokstaver har, men ni fattar nog anda.

Har en dator med forinstallerat windows 8 (uppgraderat till 10), men ingen installations usb/dvd och ingen installations partition. Nu behover jag formatera harddisken. Fragan ar, hur kan jag installera om windows efterat? Finns det nagon funktion i windows som gor en "clean install" utan att man behover nagon usb/cd, eller finns det nagot satt att skapa en reinstall usb/cd utan iso fil? Jag har ett microsoft account, kan jag anvanda det for att tanka ner en iso fil fran microsoft? Har ju betalt for skiten.

Visst ! - https://www.microsoft.com/sv-se/software-download/windows10
Citera
2015-11-24, 16:18
Medlem
Ja, datorn är alltid inkopplad med skärmen och TVn, vilket den varit i flera år nu, aldrig varit problem innan. Ingenting är nytt, förutom Windows 10 som jag haft i cirka 1månad nu. Så känns riktigt mysko.

Ja, alla har olika startsidor.
Citera
2015-11-24, 17:31
Medlem
Sleepyoh22s avatar
Upplever 2 problem sen min uppdatering från windows 7 till tio, kört sen det släpptes, har lagligt windows och låter den uppdatera sig automatiskt.

Nr:1 Automatiskt tid och datum buggar ur, fungerar några timmar, sen slutar den fungera, bockar jag ur och i 'ställ tiden automatiskt' så rättar den sig, och fungerar allt från en halvdag till några dagar. Minst en gång i veckan måste jag ändra denna.

Nr:2 i tid och otid så försvinner inte startmeny listen, program listen? Ni kanske förstår vad jag menar, har iallafall på 'dölj automatiskt' men 1-2 kvällar i veckan händer detta, inte lyckats lösa det förutom en omstart. Har ni några andra lösningar på denna? Jobbigt att starta om när man har så många tjänster på burken igång. Stör mig på den något enormt.
Citera
2015-11-24, 18:32
Medlem
Förmodligen nån grafikdrivrutin till Win10 som strular. (Har hört många andra som fått Blå och svart screen på sistone, men inte exakt på samma sätt).

Är du så haj att du kan gå in och kolla vilken version av drivrutin du har och ev ladda ner den NÄST senaste (eller den ABSOLUT senaste om du inte har den)?

Gå in i enhetshanteraren och kolla (ev uppdatera?) bildskärmskort.... Visst kan man väl kolla loggar/händelser/konfilkter typ där också nånstans? Kanske nån ledtråd där...
Citera
2015-11-24, 19:37
Moderator
^Eazs avatar
Har ett "problem" med Win10.

När jag lägger mig på kvällen för att se en film och somna till, antingen via Netflix eller VLC så vägrar datorn gå i sleep efter de två timmarna jag har satt i strömprofilen.

Jag har testat alla möjliga inställningar, men inget gör så att datorn går i vila.

Lite motsatt problem mot de andra verkar ha (att deras dator går i vila när de ser på film).

Så, kort sagt, finns det något sätt att tvinga datorn att gå i sleep efter 2 timmars faktiskt aktivitet från min sida?
Citera
2015-11-24, 19:40
Medlem
Sleepyoh22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ^Eaz
Har ett "problem" med Win10.

När jag lägger mig på kvällen för att se en film och somna till, antingen via Netflix eller VLC så vägrar datorn gå i sleep efter de två timmarna jag har satt i strömprofilen.

Jag har testat alla möjliga inställningar, men inget gör så att datorn går i vila.

Lite motsatt problem mot de andra verkar ha (att deras dator går i vila när de ser på film).

Så, kort sagt, finns det något sätt att tvinga datorn att gå i sleep efter 2 timmars faktiskt aktivitet från min sida?

startmeny-av/på-strömsparläge?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in