Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-11-24, 19:48
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sleepyoh22
startmeny-av/på-strömsparläge?

Va?

Edit: Alltså, jag kan manuellt sätta datorn i sleep, men vill att det ska ske automatiskt även om VLC är igång eller om en browser med Netflix är igång.
Citera
2015-11-24, 19:50
Medlem
Ingenssons avatar
Skärmen släcks fastän jag har stängt av att den ska stängas på energialternativen. Jag har på videon i full skärm, testat olika program men den stängs ändå av om jag inte är aktiv.
Citera
2015-11-24, 22:21
Medlem
boonyisas avatar
Kör windows 7 har aldrig haft problem, och är allmänt skit nöjd!
När jag läser här känns det som allt bara krånglar med 10an!
Cyrus eller något pro är det verkligen värt att uppdatera?

Och om jag uppdaterar så är det en clean ny grundinställning som gäller eller?

Tack på Förhand Boonyisa.
Citera
2015-11-25, 08:40
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boonyisa
Kör windows 7 har aldrig haft problem, och är allmänt skit nöjd!
När jag läser här känns det som allt bara krånglar med 10an!
Cyrus eller något pro är det verkligen värt att uppdatera?

Och om jag uppdaterar så är det en clean ny grundinställning som gäller eller?

Tack på Förhand Boonyisa.

Uppgradering ger mer problem än en nyinstallation.

I övrigt så är svaret JA på bägge frågor men personligen tycker jag det är bättre om man väntar ut W10:an tills någon gång nästa år då den borde vara ännu bättre.
Citera
2015-11-25, 12:46
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IAF
Hej! Jag håller just nu på att tanka ned Win10 PRO 64 bit 1511 10586 är detta värt? Är de en inside builder eller vad det heter?

Jag har nämligen gjort en clean install men jag har fortfarande 10240 eller vad den heter, fast jag uppdaterade med update så har jag alltså fof den?? När kommer jag att kunna få den senaste? Eller ska jag bara installera den jag nu håller på att ladda ner?

2. Det verkade som relatek audio och AMD catalsyst center installerades fast jag gjorde en återställning utan att behåla en endaste fil, är detta normalt?

Hur gick det med detta?

Jag lyckades ladda ner Win10_1511_Swedish_x64.iso på något sätt. Nu när jag skulle ladda ner hos en kompis får jag bara ner Win10_Swedish_x64.iso

Nu läste jag att 1511 inte längre går att ladda ner och att man är tvingad att uppdatera med Windows Update:
http://pcforalla.idg.se/2.1054/1.643288/nu-maste-du-uppdatera-windows-10-via-windows-update

Törs man uppdatera med iso-filen? Gjorde du? Har ännu inte fått erbjudande om uppdatering.

Edit: Provade idag igen och nu finns ju 1511-filen där:
http://www.microsoft.com/en-us/software-download/techbench
Senast redigerad av PeterNoster 2015-11-25 kl. 12:54.
Citera
2015-11-25, 13:05
Medlem
eshkoshkas avatar
Installerade om till Windows 8.1 i förra veckan. Körde windows update på update och fick tillslut möjlighet att installera Windows 10. Installerade om andra datorn igår och kört alla uppdateringar som finns tillgängliga, men får inte någon möjlighet att installera Windows 10. Vadan detta?
Citera
2015-11-25, 13:44
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eshkoshka
Installerade om till Windows 8.1 i förra veckan. Körde windows update på update och fick tillslut möjlighet att installera Windows 10. Installerade om andra datorn igår och kört alla uppdateringar som finns tillgängliga, men får inte någon möjlighet att installera Windows 10. Vadan detta?

Det kan ta lång eller kort tid att uppgradera på det viset. Du måste ha datorn igång dag och natt.
Kolla historiken på Windows Update då och då om den gjort något försök att strarta uppdateringen.
Blev det "Felinformation: Kod 80240020" ett antal gånger så ge upp. Det kommer aldrig at lyckas. Gav upp efter 5 försök.

Har du bråttom så hämta istället en .iso fil enligt förgående post.
Spara iso-filen som en image på en DVD-skiva eller minnessticka.
Senast redigerad av PeterNoster 2015-11-25 kl. 13:49.
Citera
2015-11-25, 16:13
Medlem
Ja absolut kan jag det, jag kan saker om datorer, det är inga problem. Men detta är ett nytt problem jag aldrig varit med om. DOCK så har jag hittat något mer nu... Jag gick in på Inställningar på datorn, funkade felfritt.. tills jag maximerade fönstret, då fick jag blackscreen där med. Så jag testade med webbläsaren, om jag inte har maximerat fönster så funkar det för mig. :S Vad kan detta vara?

Drivrutinsversion: GeForce GTX 750 Ti Version: 359.00
har jag för tillfället
Citera
2015-11-25, 19:21
Medlem
onekinds avatar
3 inlägg i tråden på typ ett år om keyloggern på windows 10.

-Går det att ta bort fullständigt utan att köra/ha "Enterprise"? Folk är väldigt oeniga med vad som egentligen gäller, men enligt http://i.imgur.com/9DoVoix.jpg så verkar det inte så värst roligt med en keylogger om man nu ska ut på Tor och ha sig. Vad jag har förstått så kan man välja "basic" telemetry men det betyder fortfarande inte att keyloggern är avaktiverad.

Några trodde inte att keyloggern skulle vara kvar i lanseringen av windows 10, men nu är den det.

Hur gör man egentligen? Mitt problem är att jag vill installera windows 10 med tanke på att det kräver mindre resurser från systemet, men andra sidan säger att windows 7 med avstängad funktioner bla Aero är mindre resurskrävande än windows 10. Och ja... för att inte nämna keyloggern dårå'...
Senast redigerad av onekind 2015-11-25 kl. 19:24.
Citera
2015-11-25, 19:33
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av onekind
3 inlägg i tråden på typ ett år om keyloggern på windows 10.

-Går det att ta bort fullständigt utan att köra/ha "Enterprise"? Folk är väldigt oeniga med vad som egentligen gäller, men enligt http://i.imgur.com/9DoVoix.jpg så verkar det inte så värst roligt med en keylogger om man nu ska ut på Tor och ha sig. Vad jag har förstått så kan man välja "basic" telemetry men det betyder fortfarande inte att keyloggern är avaktiverad.

Några trodde inte att keyloggern skulle vara kvar i lanseringen av windows 10, men nu är den det.

Hur gör man egentligen? Mitt problem är att jag vill installera windows 10 med tanke på att det kräver mindre resurser från systemet, men andra sidan säger att windows 7 med avstängad funktioner bla Aero är mindre resurskrävande än windows 10. Och ja... för att inte nämna keyloggern dårå'...

Ja du, W7 kontra W10 får du besluta om själv men spionerandet hanterar du fullständigt på det här viset - http://dws.wzor.net/
Citera
2015-11-25, 19:37
Medlem
onekinds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1FF
Ja du, W7 kontra W10 får du besluta om själv men spionerandet hanterar du fullständigt på det här viset - http://dws.wzor.net/

Det avgörande för mig är vilket som är minst resurskrävande då jag har en Lenovo. Att Win10 har DX12 intresserar mig inte i nuläget.

Edit: Tack för länken förresten!
Senast redigerad av onekind 2015-11-25 kl. 19:42.
Citera
2015-11-25, 19:45
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av onekind
Det avgörande för mig är vilket som är minst resurskrävande då jag har en Lenovo. Att Win10 har DX12 intresserar mig inte i nuläget.

Minst resurskrävande torde vara W10.

Din kommentar ovan om DX12 är helt fristående ifrån mitt tidigare inlägg med tillhörande länk ?...vilken inte handlar om det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in