Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-11-22, 15:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svensson2011
Jag har problem med Windows fotovisare. När jag bläddrar bland bilderna vill jag bläddra i den ordning de ligger i mappen. T.ex. om jag sorterat efter storlek ska det bläddras efter storlek, har jag sorterat efter datum ska det bläddras efter datum. Detta gör fotovisaren också i de flesta mappar, men inte i alla. I vissa mappar bläddrar den alltid efter namn, oavsett hur bilderna är sorterade.
Någon som kan hjälpa mig?
Har samma störande problem. Hjälp?!
Citera
2015-11-22, 15:32
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ledstripe
Har nu lyckats ordna så att jag delar filer i Win10. Jag har delat ut en extern disk på en dator med gigabit-kort, men när jag skall dra över detta till andra burken så är hastigheten bara cirka 30MB/s. Varför? Bör jag inte åtminstone kunna dra över till burken i 100MB/s eftersom det är gigabitkort på bägge datorerna. Och jag har kollat så att datorerna har anslutningshastighet på 1,0gbit/s också mot nätverket.

Stryphalsen kanske ligger under denna externa hårddisk? Själv så använder jag mig av ett 3-partsprogram när jag flyttar filer till andra hårddiskar.

Bra hastighet -> http://i.imgur.com/O78C4JB.png
Citera
2015-11-22, 16:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
Stryphalsen kanske ligger under denna externa hårddisk? Själv så använder jag mig av ett 3-partsprogram när jag flyttar filer till andra hårddiskar.

Kom fram till samma sak. Lite lustigt att du överförde exakt samma fil som jag skulle överföra mellan mina datorer
Citera
2015-11-22, 16:46
Medlem
mickelinds avatar
Citat:

Och ett medel på ~20 MB/s är bra???
Citera
2015-11-22, 20:44
Medlem
Drog en återställning och nu har jag problem med att få bort windows.old.

Drog en diskcleaner men den tog inte bort allt, och har försökt få bort den ett tag nu men går inte.

Har testat ändrat behörigheter, ägare av filen, genom cmd och allt sånt, inget går.

Access denied genom cmd, står att jag fortfarande behöver behörighet när jag ändrar ägare/behörighet. Och diskcleaner tar inte bort ngt. Tips?
Citera
2015-11-22, 21:01
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av andreaslarsson85
Drog en återställning och nu har jag problem med att få bort windows.old.

Drog en diskcleaner men den tog inte bort allt, och har försökt få bort den ett tag nu men går inte.

Har testat ändrat behörigheter, ägare av filen, genom cmd och allt sånt, inget går.

Access denied genom cmd, står att jag fortfarande behöver behörighet när jag ändrar ägare/behörighet. Och diskcleaner tar inte bort ngt. Tips?

Hmm, kanske C: - egenskaper - säkerhet - redigera - användare - Full behörighet/tillåt - verkställ - ok. Prova igen !
Citera
2015-11-22, 21:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1FF
Hmm, kanske C: - egenskaper - säkerhet - redigera - användare - Full behörighet/tillåt - verkställ - ok. Prova igen !

Funkade ej.
Citera
2015-11-22, 22:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av andreaslarsson85
Funkade ej.

har du samma användanamn, är administratör på det kontot?
har du samma lösenord som tidigare?

om inte pröva att 'ändra tillbaka' detta
Citera
2015-11-23, 06:37
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mickelind
Och ett medel på ~20 MB/s är bra???

Duger fullt tillräckligt för mig och mitt ändamål när man flyttar filer.
Citera
2015-11-23, 11:55
Medlem
mickelinds avatar
Citat:
Duger fullt tillräckligt för mig och mitt ändamål när man flyttar filer.
Kan så vara. Men personen du svarade tyckte att tyckte att hans 30 MB/s var långsamt. Det var därför jag tyckte att ditt svar var en smula underligt.
Citera
2015-11-23, 19:24
Medlem
Detta funkade dessvärre inte, vad gör för övrigt det kommandot?
Citera
2015-11-23, 19:45
Medlem
låter som problem med grafikkortets drivrutiner
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här