Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-08-02, 07:25
Medlem
Hej, någon frågade ifall man kan köra pirate version av windows 8.1 och sedan uppgradera till windows 10 pro... Ja det går gjorde det precis.

I vilket fall jag kan inte få cortana att fungera... säger hela tiden "can't connect at the moment, please try again later" eller något liknande... någon med samma problem ?
Citera
2015-08-02, 07:29
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xhassex
Detta script funkade fint i win10.
Jätte tack för det

Jag körde Belarc Analyser på Win 10 Pro och nu tycker den att jag kör Windows 8.1 Professional (x64) och har en nyckel som börjar på VK7JG. Min gamla nyckel för Wndows 7 har numera Internet explorer. Verkar som Belarc är lite dizzy på morgonkvisten.

Rapporterar skriptet en ny licens som börjar på VK7JG eller den gamla du hade?
Citera
2015-08-02, 10:11
Medlem
Jag ligger kvar på build 10074, kan inte uppdatera mera, har aktiverat windows. Jan jag manuelt ladda ner nyare build. Jag är insider och har prewiew 10074.

Kan det vara så att jag inte är online i insider-programmet, läste nått sånt. Någon som vet hur man gör.

I Windows uppdate får jag inga uppdateringar när jag söker.
Citera
2015-08-02, 11:03
Medlem
Pasiphaes avatar
Hur sätter man fast saker till vänster på startmenyn? Under mitt inloggade namn. Kan inte dra dit något, det fäster inte.
Citera
2015-08-02, 11:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xhassex
Detta script funkade fint i win10.
Jätte tack för det

För mig med, men koden som visades var inte unik direkt:
TY4CG - JDJH7 - VJ2WF - DY4X9 - HCFC6

Googlar man så är det en hel del andra som har den nyckeln.

Det är åtminstone inte Microsofts "generic key" som slutar på -3V66T, så det kanske kan funka om jag gör en clean install på en annan dator. Jag kan dock inte testa förrän om en vecka när nya datorn anländer/blir färdigbyggd.

Men nån kan kanske göra det eller har redan testat denna koden eller någon annan "oäkta" kod när de gjort en clean install med en ny dator? Hur gick det?
Citera
2015-08-02, 13:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tallani
Håller på att hjälpa sambon med uppdatering från Windows 7 till Windows 10 men datan står och tuggar i flera timmar i sträck vid sekvensen på bilden. Vad kan problemet vara?

http://oi59.tinypic.com/2qmg6jo.jpg

Hur gick det?
Har exakt samma problem med en dator....
Citera
2015-08-02, 13:16
Medlem
Bylines avatar
Windows 10 har inte rullat ut till mig ännu (har Win 8.1). Är det som det ska vara, eller ska jag vara orolig. Vet att os till tex smarta telefoner rullar ut under att par månader till användarna och att inte alla får det på samma datum.

För övrigt, så hatade jag Win 8, men så fort jag gjorde den fria uppdateringen till 8.1 så lärde jag mig älska den. Är 10 ett kliv bakåt, eller är det ett helt nytt os i stil och känsla?
Citera
2015-08-02, 13:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ronjaspappa
Hur gick det?
Har exakt samma problem med en dator....
När jag uppgraderade en av mina burkar så tog det också en jävla tid och jag var säker ett tag på att det hade sketit sig med installationen, någonstans mellan 3-4 timmar sammanlagt tog det. Det var bra träning för tålamodet.
Citera
2015-08-02, 15:08
Medlem
BaalZeBubs avatar
Var gång jag ska använda Windows 10 efter en paus, så är ljudet borta, och grafiken hackar extremt. Detta sedan ett par veckor - har windows 10 med ständiga uppdateringar. Grafikkort R9270X. enda lösning: reboot
Citera
2015-08-02, 16:19
Medlem
tallanis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skadat gods
Låt den stå över natt. Har det inte hänt nåt då så håll inne ON/OFF-knappen tills den stängs av och prova att starta igen. Ge det tid.

Nu har den stått och tuggat i snart 7h. Något måste vara knas, har provat att starta om installeringen flera gånger men samma resultat varje gång.
Citera
2015-08-02, 16:30
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tallani
Nu har den stått och tuggat i snart 7h. Något måste vara knas, har provat att starta om installeringen flera gånger men samma resultat varje gång.

Prova det här istället - http://www.thewindowsclub.com/ . Artikel #2 och 3.
Citera
2015-08-02, 16:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EckiEcki
Alltså, dels har du just åkt på en anmälan gällande regel 1.01. Men det mest patetiska är att du inte ens vet vad "reklamera" betyder.
Haha jo, vart för trött. Tänkte säga att göra reklam. I vilket fall så ja det var kanske fel inte meningen att det skulle bryta mot regel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in